Little dot mk6 rca til xlr



Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Mataugust » 23. jun 2015, 13:43

Ballegaard og jeg brugte en aften pĂĄ at lytte lidt til hans setup + Aune S16.
Ballegaard har været lidt utilfreds med lyden fra little dot mk6, og i aftes kunne vi så konstatere at det blev betragteligt bedre når også kilden er balanceret.
Nu har hans dac (heed obelisk) ikke balanceret output, men vil et rca -->xlr kabel kunne løse problemet?
Eller er der forskel i spændingen om det er balanceret/ubalanceret output?

jeg tænker eksempelvis på dette kabel
Billede
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Buyer no 1 » 23. jun 2015, 14:22

Kablet vil ikke gøre signalet balanceret. Man kan mig bekendt ikke gøre et ubalanceret signal balanceret, kun omvendt.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Buyer no 1 » 23. jun 2015, 14:25

Men det vil selvfølgelig sagtens kunne forbinde dem, blot vil det signal der kommer ind i LD'en vil ikke være balanceret.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Mataugust » 23. jun 2015, 14:43

Jeg ved godt at det ikke bliver balanceret af den grund, men jeg tror at dotten kun bruger den ene halvdel af forstærkeren ved ubalanceret input. Spørgsmålet er så om vi, med sådan et kabel, kan snyde den til at spille for fuld kraft.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Ostebaronen » 23. jun 2015, 17:21

Hvad er det han er utilfreds over? Det er et kendt problem at den f.eks. har noget støj på output når man bruger den single-ended output. Det er dog ikke usandsynligt at den behandler balancerede signaler anderledes, end hvis man bruger RCA. Dog ved jeg ikke hvad der sker hvis man kobler et ubalanceret signal til de balancerede inputs, om det ændrer noget skal jeg ikke kunne sige.

Den lød umildbart fint fra mine Audio-gd 10.32 da jeg havde Little Dotten hjemme hos mig. Men som nævnt var der støj på single-ended output, så det brugte jeg ikke så meget. Lidt mindre effektive hovedtelefoner var der dog ingen problemer med.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Mataugust » 23. jun 2015, 22:49

Problemet er at den mangler kræfter til for alvor at drive LCD2 tilfredsstillende. Der er den nødt til at have balanceret input.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Buyer no 1 » 23. jun 2015, 23:09

Hvis teorien er, at LD6 kun spiller på "halv" kraft med RCA-input, men med fuld kraft med balanceret input, kan I jo anvende S16 til at teste om der er forskel. Den kan sende signalet videre i begge versioner, på samme tid. Men det er måske det I netop har prøvet?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Mataugust » 23. jun 2015, 23:27

Buyer no 1 skrev:Hvis teorien er, at LD6 kun spiller på "halv" kraft med RCA-input, men med fuld kraft med balanceret input, kan I jo anvende S16 til at teste om der er forskel. Den kan sende signalet videre i begge versioner, på samme tid. Men det er måske det I netop har prøvet?

Det har vi gjort, og der er forskel.
Når vi kørte xlr ind --> xlr hovedtelefon så var der markant mere kraft end ved xlr ind --> se hovedtelefon.
Når vi kørte rca ind kom det hele ned på niveau med se hovedtelefon.

Vi prøvede med HE6, der lige akkurat kan drives af dotten, hvis inputtet er balanceret, og den tilsluttes balanceret.
Kører man HE6 fra jackstikket, så biver det en kedelig omgang uden kræfter, og det er så den samme oplevelse vi fik da vi satte rca på i stedet for xlr. Vi prøvede kun xlr out med HE6, men jeg tror faktisk ikke at vi ville kunne høre forskel på xlr og jack udgangen.

Hele spørgsmålet er nok, om der bliver sendt mere strøm/spænding i et balanceret setup, eller om det kun er et spørgsmål om +/- polernes opbygning.
Hvis strøm/spænding er den samme via rca som ved xlr, så bør man jo kunne snyde forstærkeren til med nogle adapterstik fra rca-->xlr.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Claus-DK » 24. jun 2015, 00:11

Det har ikke noget med forstærkeren at gøre, signalet der forstærkes ved balanceret drift er dobbelt så højt og skal derfor forstærkes halvt så meget...
SĂĄ ja der er mere kraft og saft i et balanceret signal..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Ballegaard » 24. jun 2015, 22:53

Mataugust og jeg havde en fantastisk aften i hoved-fi´s navn. Vi havde huset for os selv, og der var linet op med alskens godt udstyr.

Efterfølgende er det smadder morsomt og læse denne tråd, hvor jeg har svært ved at følge med. Dejligt at der alligevel er plads til knap så teknisk kyndige herinde.

Tak ! Også tak for lån af Aune S16 på touren. Den spiller i mine ører fortrinligt sammen med Little Dot VI og Audeze LCD-2.
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

Re: Little dot mk6 rca til xlr

Indlægaf Claus-DK » 25. jun 2015, 00:06

Dejligt i forstår at nyde de sande værdier i tilværelsen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster