Begynderamp til bøffer på 16 ohm



Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Decadence » 12. sep 2015, 20:45

Jeg har et par Beyerdynamic Custom One Pro og vil gerne have en amp evt. også dac, så jeg kan nyde musik når mørket falder på. Jeg bruger mest mit stereoanlæg, men vil gerne kunne skrue lidt op når det bliver sent, og mangler derfor et lille sæt til hovedtelefonen, men jeg har svært ved at finde amps, der kan drive sættet.

SĂĄ faldt jeg over Schiit Magni 2 uber og Modi 2 uber. De praler med specs i 16 ohm.
http://schiit.com/products/magni-2
Har folk nogle erfaringer med dem? De skal jo sendes fra staterne.

Jeg skal gerne have en coax til rĂĄdighed, da jeg benytter CD'er

Budgettet er under 2000.
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Claus-DK » 12. sep 2015, 20:54

Hvad har du musikken pĂĄ ??
Hvorfor har du et problem med at finde en forstærker der kan trække dem ??

Jeg ville nok se efter en DAC/Amp og der er da flere i den prisklasse der kan leverer ganske glimrende resultater..

Du kan gĂĄ ind pĂĄ den side der hedder "toldberegner.dk" og se hvad det kommer til at koste med moms og told..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Decadence » 12. sep 2015, 20:59

Hej Claus

Jeg bruger min Rega Apollo, men den analoge udgang er optaget til min integrerede forstærker :)

Jeg fik bare at vide at jeg skulle passe pĂĄ grundet den lave impedans?
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Claus-DK » 12. sep 2015, 21:18

Ahhh pĂĄ den mĂĄde.

Ja du skal ikke ud i OTL rørforstærkere og den slags ting men ellers er der mere eller mindre frit valg på alle hylder når du vælger en hovedtelefonforstærker med eller uden DAC..

Hvis du tager en forstærker kan du koble tingene sammen via tapeout, med en DAC/Amp burde det være muligt at hente det digitale signal direkte fra din Rega..

Nu er sådan en Apollo jo ikke hvilken som helst afspiller så jeg kan godt forstå du søger en forstærker og ikke tænker så meget over DACdelen, så lige for dig er der måske ikke den store gevinst ved at vælge en maskine med begge dele i også fordi det ofte er DACen der er brugt flest penge på..
De har dog deres styrke hvis du vil lytte ved f.eks din PC eller med en Smartphone der vil du opleve at lyden vil forbedres væsentligt, men om en maskine til 2000 kan hamle op med din Rega stiller jeg mig lidt tvivlende overfor..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Decadence » 12. sep 2015, 21:22

Tænker du at lave en analog kæde der hedder Apollo-->integreret AMP-->hovedtelfonamp?

Min forstærker er en XTZ Class a 100 d3
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Claus-DK » 12. sep 2015, 21:44

Ja det var den kæde jeg tænkte på, hvis din forstærker har sådan en udgang..
Jeg ved så ikke om din forstærker skal stå tændt for at signalet kommer videre...

Der er også flere hovedtelefon forstærkere der har både ind og udgange, så din kæde kunne også komme til at hedde rega--hovedamp--XTZ og det kræver ikke at der er strøm på..

Jeg tror jeg ville kigge på nogle af Zigis forstærkere, de er til at betale er pæne og spiller ganske glimrende og så er han samtidigt en rar mand, har du brug for nogle specielle stik fikser han også det for dig...

Hvis du ikke har noget imod kloner er der mange på ebay af f.eks lehman black cube, beyer A1 og en masse andre rigtigt fine forstærkere til næsten ingen penge..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Decadence » 12. sep 2015, 21:45

Jeg har faktisk kigget pĂĄ Zigis Rock'n glass. Tror du, den ville kunne magte mine Beyerdynamic?
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Claus-DK » 12. sep 2015, 21:54

Jeg tror lige vi skal have Kvik ind over han er vist den der kender den forstærker bedst her på siden, jeg ser umiddelbart ikke nogle problemer, men jeg har hverken den eller et par af dine beyer, så jeg kan kun udtale mig teoretisk og ud fra mine erfaringer og der er ikke rigtigt noget der skærer mig i øjnene..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Ostebaronen » 12. sep 2015, 22:35

Jeg brugte mine Gradoer da jeg havde Zigi's forstærker på besøg, der var ingen problemer. SR325i er også meget letdrevne.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf kvik » 12. sep 2015, 23:20

Jeg forventer, at Apollo'ens egen dac er betydeligt bedre end det meste af separate dac'er indenfor dit budget, derfor ville jeg også vælge den analoge vej, Claus har foreslået. Når jeg har koblet min CDP (Naim CDX2) til diverse hovedtlf-forstærkere, har det hver eneste gang slået mig, hvor meget mere disse forstærkere kan yde med en god kilde.

Hvad Rock'n Glass angår, så er det meste nok sagt i tråden om den. Jeg foretrækker AKG K240 DF (600 ohm/86 dB) med min, men Beyer T5p (32 ohm/102 dB) fungerede også rigtigt godt med et bestemt rør (Brimar). Grado SR325i er forøvrig 32 ohm/98 dB. Det åbne spørgsmål er, om frekvensgangen i Custom Pro (16 ohm/96 dB) påvirkes af RnG's udgangsimpedans (10 ohm) på en måde, du ikke kan lide. Linket herunder kunne dog tyde på, at Custom Pro ikke er så følsom her.

http://linustechtips.com/main/topic/577 ... m-one-pro/
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Decadence » 13. sep 2015, 02:41

Umiddelbart kan jeg jo godt få sneget en rock'n glass ind i mit budget. Spørgsmålet er bare om det vil virke at smide den ind efter min amp.
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Decadence » 13. sep 2015, 02:54

Hvad med Mistrals hp-509? Eller en little dot? Der er så meget spændende som jeg ikke aner en bjælde om :)
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf nc8000 » 13. sep 2015, 08:49

Decadence skrev:Umiddelbart kan jeg jo godt få sneget en rock'n glass ind i mit budget. Spørgsmålet er bare om det vil virke at smide den ind efter min amp.


Du har flere muligheder afhængig af hvad stik der er på din integrerede forstærker og den hovedtelefonforstærker du vælger.

Nogle hovedtelefonforstærkere har line pass through så du kan sætte den ind mellem din kilde og den integrerede forstærker (er kun praktisk hvis du kun har en kilde). Alternativt har de fleste integrerede forstærkere et tape loop så du kan tilslutte hovedtelefonforstærkeren til tape out (virker så med alle de kilder du har tilkoblet den integrerede men så skal den integrerede formentlig også være tændt samtidig).
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf toppe » 13. sep 2015, 08:50

Decadence skrev:Umiddelbart kan jeg jo godt få sneget en rock'n glass ind i mit budget. Spørgsmålet er bare om det vil virke at smide den ind efter min amp.


Det burde det kunne. Hvis jeg har googlet rigtigt, har din forstærker en 'Rec Out', hvilket burde være det samme som 'Tape Out'. Spændende forstærker i øvrigt - jeg synes ikke det er så tit, at man ser en forstærker med både Riia og digitale indgange.
Billede
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf kvik » 13. sep 2015, 09:09

Bruger du Rec-Out udgangen på XTZ, så får hovedtlf-forstærkeren samme signal fra cd-afspilleren som hovedforstærkeren (det ledes uhindret igennem), så der er ingen tvivl om, at det virker.

Eller finder du en hovedtlf-forstærker med pass-through/line-out, så kan den placeres før XTZ, som Claus også nævnte.

Anvender du en af disse to løsninger, har det ingen hensigt at erhverve en kombineret dac/amp som den Mistral du nævner. Dac-delen får du ikke brug for, og den vil i værste fald blot kompromitere forstærker-delen. Du er bedre tjent med en løsning, hvor alt er brugt på forstærkeren.

Jeg ville nok kigge efter en forstærker med lav udgangsimpedans, som f.eks. Objective2 eller Lake People G103. Førstnævnte fåes også med ok dac, hvis du forudser dette behov engang i fremtiden.

http://epiphany-acoustics.co.uk/product ... amplifier/
http://www.lake-people.de/produktdetails/G103-S.html
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Decadence » 13. sep 2015, 10:15

Super!

Det er mig ligemeget om den integrerede skal være tændt eller ej, jeg skruer bare ned, så højttalerne ikke spiller med :)
Rec out er ikke efter potmeteret i signalvejen vel? Det er kun pre out og sub out, ikke?

Hvilke andre forstærkere kunne man nævne med lav udgangsimpedans?
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf toppe » 13. sep 2015, 10:28

Decadence skrev:Super!

Det er mig ligemeget om den integrerede skal være tændt eller ej, jeg skruer bare ned, så højttalerne ikke spiller med :)
Rec out er ikke efter potmeteret i signalvejen vel? Det er kun pre out og sub out, ikke?

Hvilke andre forstærkere kunne man nævne med lav udgangsimpedans?


Rec out er, som kvik skriver, det samme signal, som din Apollo giver. Det kører altså uden om potmeteret.
Preout-signalet styres af potmeteret. Subwoofere har jeg ingen forstand pĂĄ...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf toppe » 13. sep 2015, 10:31

I øvrigt bliver der holdt et træf i næste måned - der vil være mulighed for at prøve en række forskellige forstærkere.
http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=40&t=4981
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Claus-DK » 13. sep 2015, 10:47

Måske det ville være en idé at prøve noget der er designet til IEMs ?
Det er måske lidt omstændigt at skulle lade af og til, men du har flere fordele og den væsentlige er at den type forstærkere er designet til ting der er lette at trække og med meget meget lavt støjniveau grundet batteridriften..

Der er også en lækker Rudistor i vores køb og salg, jeg kan ikke lige huske prisen, men den er en lækker sag..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Begynderamp til bøffer på 16 ohm

Indlægaf Decadence » 13. sep 2015, 13:38

IEM?

Umiddelbart ser den Rudistor stærk ud.
Ringkerne og hele molevitten, men den befinder sig desværre i København (jeg bor i Aarhus).

Hvad har sĂĄdan en laban kostet fra ny?
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster