Trådløs forstærker, eller lignende



Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf Philip » 26. dec 2015, 13:08

Hej.

Jeg ville høre om der var nogen, som kender til en løsning, hvor jeg trådløst kan få lyden fra min forstærker over til mine høretelefoner.

Jeg tænker der måske findes en trådløs hovedtelefons forstærker, eller måske et mellemled der kan sende lyden fra forstærker til vilkårlig ht-forstærker?

Det jeg gerne vil opnå er st slippe for kabel fra forstærker til hovedtelefoner, jeg ville godt kunne leve med ht-forstærker (eller hvad man nu kan få) er kablet, men batteri er også helt fint.

Nogen som kender et produkt der kan løse dette?
Philip

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. apr 2012, 10:51
Geografisk sted: Amager

Re: Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf Mortenhoe » 26. dec 2015, 13:36

Er det for at lytte CD'er fra hjemmeanlæget trådløst på din fortrådede hovedtelefoner? Jeg forstår ikke helt problem stillingen.

Du kan jo alternativt bruge din MP3 afspiller eller telefon som trådløs kilde med en evt. forstærker foran.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf nc8000 » 26. dec 2015, 13:39

Det du så skal bruge må være f.eks. En bluetooth transmitter som du kobler på en linjeudgang fra din kilde og så en hovedtelefonforstærker med bluetooth modtager som f.eks. En af disse

Billede

Billede

Men her er der jo stadig et kabel op til hovedtelefonen. Hvis du helt vil undgå kabler er du nødt til at hå ud og købe en bluetooth eller på anden vis trådløs hovedtelefon, du kan ikke lave en almindelig hovedtelefon om til en trådløs hovedtelefon
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf Claus-DK » 26. dec 2015, 14:34

Jeg har en Myst, den kan modtage signalet fra f.eks en telefon via bluetooth og så bruger den kabel op til øret, det lyder ikke som den store forskel, men din afspiler bliver lednings fri og man bøvler ikke med kabler når man skal finde en sang og de fleste andre ting, der er stadig en kabel, men det er der bare...

Jeg tror de produkter NC viser er nogenlunde samme princip..

Du kan ikke forstærke trådløst, du kan sende et signal trådløst og så kan du bygge en hovedtelefon med forstærker i, dem findes der en del af efter hånden i handlen..

Man kan også som det digitalt og proppe en DAC ind i hovedtelefonen og en forstærker, det er den mest gængse løsning, nogle gange er DACdelen adskildt fra resten og sidder i en base og der sendes et analogt signal til hovedtelefonen, som i det første eksempel..

Mulighederne er mange, men fælles for dem alle er at de sender et signal til en forstærker, man kan ikke forstærke trådløst og kommer der nogle og siger de kan det, så tjek lige prisen eller om det er noget fra illustreret videnskab, teorierne og idéerne er der jo, men ikke i en løsning man kan betale og have i lommen, endnu..

Jeg klippede engang et kabel meget kort,satte en Sansa clip fast med noget velcro på koppen, det var en ikke særlig smuk løsning, men det lammetævede alt hvad man kan få af trådløse ting på det tidspunkt og langt langt det meste trådløse under en million i dag..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf Mortenhoe » 26. dec 2015, 21:51

Men hvis man skal have en bluetooth modtager i lommen, som modtager musik fra telefonen, kan man jo lige så godt bare have telefonen i lommen..... Jeg forestiller mig at det er fordi der skal høres musik fra hjemmeanlægget trådløst. De færreste hjemmeanlæg har bluetooth, og selv hvis de har, er det jo bluetooth modtager, ikke sender...

Jeg glæder mig til at høre lidt mere om problemet.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf Claus-DK » 26. dec 2015, 21:59

Ă…hh den havde jeg ikke lige fanget

I dagligt brug på farten er der en enorm forskel på at have kablet fri af betjeningen, at man har kabel og forstærker er at sammenligne med seler, de er der bare, der er ikke rigtigt nogle gener ved det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf Mataugust » 27. dec 2015, 01:03

Det kunne være sådan noget som dette her, og så en forstærker.
Billede
Hvad skal det bruges med? Kunne det evt. være en løsning med nogle trådløse hovedtelefoner?

Prøv evt. at google "rca wireless", der kommer en del hits.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf Philip » 27. dec 2015, 10:51

Jeg vil prøve at kigge lidt nærmere på de løsninger foreslået, lige nu er jeg stadig i jule familie trumlen så har ikke ordentlig tid til at sætte mig ned og læse om dem før i morgen.

Jeg har måske ikke forklaret mit problem godt nok. Jeg har LP, TV og DAC bundet op på min forstærker, om aftenen når resten af familien er hoppet i seng vil jeg gerne høre en plade eller se en film, men jeg vil gerne gøre det via hovedtelefoner så jeg ikke vækker den lille.

Det er upraktisk for mig at skulle trække et kabel hver gang jeg gerne ville dette, men alle mine se og lytte steder er tæt på en stik kontakt så jeg har ikke noget i mod lige at flytte på en ht-forstærker. Håber jeg er til at forstå :)

Men jeg vil i alt fald kigge forslagene igennem i morgen eller i aften, tak for dem.
Philip

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11. apr 2012, 10:51
Geografisk sted: Amager

Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf nc8000 » 27. dec 2015, 12:41

Til det formål ville jeg nok købe sådan noget som den Sennheiser trådløse hovedtelefon vi havde på tour for nogle år siden og koble den til en tape out på din forstærker

Sennheiser RS220 - Indtryk fra lĂĄnetour
viewtopic.php?t=1558
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf Mortenhoe » 27. dec 2015, 14:02

Hvis det nu er for at bruge en eksisterende hovedtelefon samling/forstærker så ville jeg nok også lege lidt med en wireless rca løsning som Mataugust anbefaler.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Trådløs forstærker, eller lignende

Indlægaf kvik » 27. dec 2015, 14:46

BT-IEM, og der er sikkert kommet flere til siden trĂĄden blev startet.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron