Guruerne kaldes



Re: Guruerne kaldes

Indlægaf Only Human » 21. jan 2016, 22:50

Først vil jeg sige mange tak for både venlig modtagelse og jeres energiske input. Jeg beklager det lidt sene svar; det blev til overarbejde i går, og dermed en tur til pølseboden, et bad, og så kaldte min seng på mig.
Jeg ville egentligt have svaret på hver post, men det blev lidt rodet, så jeg endte med at beskære det... som en japansk bonsai gartner kun udstyret med en Holden V8 motorsaw.

kvik skrev:Jeg googler mig også frem til, at dine nuværende HD457 skulle være mildt sagt bas-orienterede. Den detalje (forudsat den stemmer) er værd at have i baghovedet ved valg af fremtidig hovedtelefon. Man kan vænne sig til meget, men har i hvert fald svært ved at se AKG K701 som naturlig arvetager hos dig. For HD600s vedkommende har jeg fået det (læse)indtryk, at den er meget neutral. Måske er HD650 det mest naturlige valg, når man kommer fra HD457?

HD457 er MEGET bas-orienteret. Jeg har måtte reducere bas i alt musik. Det er helt klart en svaghed hos de hovedtelefoner, men derudover så fik man rigtigt meget for pengene. Det er helt klart ikke noget jeg har opsøgt (med ganske få undtagelser).

Claus-DK skrev:Hvis du vil volume og en OK lyd kan det gøres møjbilligt med en Cmoy til omkring 100 kroner på ebay, det er en relativ simpel og billig konstruktion der kan lyde aldeles fremragende...
Selve volumen er ikke specielt vigtigt for mig. Så længe at jeg kan høre instrumenterne, så er jeg glad. Jeg foretrækker et niveau, der kan holdes igennem flere timer.

Claus-DK skrev:Prøv at meld dig til en tour, så kan du med egne ører hører hvad sådan en maskine kan tilbyde dig, du kan også finde ud af om det er den vej du skal med din lyd i fremtiden, man kan læse op og ned af vægge og stolper, men det er i sidste ende dine egne ører der skal afgøre det hele..

Jeres tours virker meget spændene, men jeg er altid nervøs med hensyn til lånte produkter. Uanset om det er suppe eller lækker hifi.
A) Dæmoner avler inden i mit lydkort.
B) Disse dæmoner har ingen disciplin eller arbejdsmoral, så de leverer billig strøm, der garanteret har klumper i.
C) Det er utroligt vigtigt at enhver komponent evaluerers nøje -- både individuelt og som en del af det samlede system.

Endeligt vil jeg takke Decadence for invitationen. Hvis ikke det var fordi at jeg boede i den anden ende af landet, så ville jeg bestemt kigge forbi. På den anden side, så har jeg familie i området, så det kan være jeg finder en undskyldning for at køre den vej. I så fald håber jeg at tilbudet er gældende.
Only Human

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. jan 2016, 18:41

Re: Guruerne kaldes

Indlægaf Walbum4262 » 21. jan 2016, 23:26

Du skal bare springe ud i tourene vi bider ikke :)

Du er også velkommen til at høre min projekt ember hybrid tube AMP i Sandved på Sjælland hvis det er :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Guruerne kaldes

Indlægaf davidsh » 21. jan 2016, 23:31

Hvor bor du?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Guruerne kaldes

Indlægaf Mortenhoe » 21. jan 2016, 23:58

Jeg har også en X-Can V3 du kan lytte til, hvis jeg ikke ender med at sælge den.

Hvis HD457 virkelig er så basorienterede at du bliver nødt til at EQ lidt på bassen, ville jeg nok også undersøge solid state frem for rør.

Men igen, det er oftest en smagssag. Jeg syntes bare personligt at, den varme, en rørforstærker levere ikke nødvendigvis klæder hovedtelefoner der allerede har en varm/mørk signatur.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Guruerne kaldes

Indlægaf Decadence » 22. jan 2016, 07:28

Det tilbud er selvfølgeligt gældende. Du kan bare smide en pm, hvis din vej lægger sig forbi Aarhus. Så kan vi finde ud af noget :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Guruerne kaldes

Indlægaf Tweaker » 22. jan 2016, 22:08

Solderdude har skrevet en god artikel om strømforsyninger her, hvor han også fortæller om SMPS (switchmode), og hvorfor det er noget bras (levetid og støj) https://diyaudioheaven.wordpress.com/tu ... -supplies/

Man kan filtrere alt det man vil, men SMPS er og bliver SMPS, og det er ikke noget der bør have lyd at gøre, efter min mening.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Guruerne kaldes

Indlægaf Claus-DK » 23. jan 2016, 01:59

Du skal ikke være nervøs for at være med i touren, jeg har haft forskellige produkter på rundtur uafbrudt i snart 5 år og det eneste der er røget er en strømforsyning til den første generation af X1, så det skal nok holde.

Kommer du til at kører det over med bilen og det sker sådan noget, eller det vil jo ske på et eller andet tidspunkt i følge Murphy, så er jeg selv ude om det, jeg kan bare lade være med at låne det ud til folk der ikke kan køre bil...
Shit happens og det kan ikke undgĂĄs at der vil ske noget pĂĄ et tidspunkt, men mon ikke du gĂĄr fri ??

Så længe tingene ikke udsættes for direkte vold og overgreb er jeg altså ret large, det er man nød til når man har ting der skal igennem posten´s pakkekværn 50 gange, For min butik er det at sammenligne med de penge andre bruger på annoncer i aviser og sådan noget,jeg tror endda jeg har kalkuleret med et vist tab de første år, men det holdt jeg op med der gik aldrig noget i stykker..

Deltag endelig, skulle det utænkelige ske vil min første prioritet være at få en ny afsted til dig hurtigst muligt så vi undgår forsinkelser, det er meget vigtigere end at finde ud af om et medlem eller posten har ødelagt ting. Det skal man ikke spilde tid på, det går jo altid i stykker under transporten og der er det jo forsikret ;-)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster