Fiio E09K - Kan det repareres?



Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf klop » 16. mar 2016, 10:06

Hej med jer
Jeg har en Fiio E09K forstærker (http://www.4sound.dk/studie/signalprocessorer/monitorkontrol/fiio-e09k-qogir jeg har brugt sammen med en Fiio E17 Alpenhttp://www.trustedreviews.com/fiio-e17-review.

Desværre er stikket ovenpå knækket, så jeg ikke kan tilslutte E17. Garantien er udløbet, aå jeg har skrevet til Fiio i forhold til at købe et nyt stik, men de er desværre udgået for reservedele.
Jeg har søgt i timevis på google efter en løsning, men kommer ingen vegne.

Mit spørgsmål er: Er der nogen af jer der ved om stikket er en standard og således kan skiftes?

Jeg beklager jeg ikke har vedhæftet noget billede, men stikket er så lille at det er svært at tage billeder af.

Alle inputs modtages med kyshĂĄnd.
Skrivebord: Hifiman Edition XS - Burson Conductor 3XP
Mobilt: Fiio FH9/FInal Audio B3 + Astell&Kern SR25
Trådløst: Fiio UTWS5/AIAIAI TMA-2 (custom)/Sennheiser CX True Wireless

Tidligere: Schiit Asgaard 3, Aune X1, Hifiman Sundara, Beyerdynamic Amiron Home, Fiio FH3, Fidelio X2, Tin hifi T2
klop

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 25. sep 2011, 10:35
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2016, 10:22

Hvordan knækket ?
Kan du fĂĄ lyd hvis du vrikker lidt med det ??
Hvis man bruger vinkelstik sker der ofte det at man skade sine indgange, da den type stik måske ikke laver et lille knæk i lommen, men til gengæld har en helt vild kraftig vægtstangs effekt og bare små stød de rigtige steder gør stor skade inde i vores maskiner..

Er det det sidste der er tilfældet er det ofte muligt at få lyd ved at vrikke lidt og kan du det er stikket slidt og ikke ødelagt og kan måske reddes, der sidder nogle små stykker metal inde i stikket som trykker og laver forbindelse ved at metallet fjedre lidt, vinkelstik stesser fjederen og gør den slap så vi mister forbindelsen, det kan nogen gange reddes ved simpelthen at bøje metallet tilbage til den oprindelige position, det er noget værre småtteras og kan ødelægge stikket, hvis du knokler det så vær lidt forsigtig og brug hensynsfuld vold..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf klop » 16. mar 2016, 10:32

Jeg havde i første omgang bøvl med at E17 skulle "vrikkes" lidt på plads ellers fik jeg kun lyd i den ene kanal. På et tidspunkt er stikket knækket helt, så der er ingen lyd. Jeg er desværre sikker på at stikket er dødt.
Skrivebord: Hifiman Edition XS - Burson Conductor 3XP
Mobilt: Fiio FH9/FInal Audio B3 + Astell&Kern SR25
Trådløst: Fiio UTWS5/AIAIAI TMA-2 (custom)/Sennheiser CX True Wireless

Tidligere: Schiit Asgaard 3, Aune X1, Hifiman Sundara, Beyerdynamic Amiron Home, Fiio FH3, Fidelio X2, Tin hifi T2
klop

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 25. sep 2011, 10:35
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2016, 11:40

øv..
Jeg er ret blank på hvad der er af standarder inden for den typestik, men det må der jo være..
Kan du måske få trukket ud af FiiO hvad stumpen hedder, hvilken stump de siger du bør kigge efter, hvis først du har et type nummer skal der nok være en eller anden her der ved meget mere end jeg..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Buyer no 1 » 16. mar 2016, 11:56

Fiio mĂĄ da kunne oplyse hvad det er for en connector, hvis de selv er udgĂĄet. Ser ud til at andre har haft problemet, og fĂĄet tilbudt netop at fĂĄ tilsendt en ny connector.

http://www.fiio.me/forum.php?mod=viewthread&tid=40365&extra=
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf klop » 16. mar 2016, 13:23

Tak skal I have. Ja det er vist et kendt problem. Der er ikke rigtig noget støtte til E17, samtidig med at der skal lidt kraft til at få den til at sidde rigtig, så det er ret skrøbelig.
Jeg har tidligere modtaget nedenstĂĄende fra Fiio:

Hi Jakob,

Thank you for your mail.

I'm sorry to inform you that currently we don't have any spare docking connectors for the E09K in stock, so it's suggested to send the E09K to us for reparation.
If you wish to send it back, please kindly fill the application form in the attachment and send it to us, so to help us record the related information firstly.

Best regards,
FiiO customer service

Jeg har dog vurderet at det vil være for dyrt at sende den frem og tilbage. Jeg er selvfølgelig lidt nysgerrig på hvordan de vil lave den, når de ikke har flere stik :0).
Jeg har lige sendt dem en ny efterspørgsel i forhold til flere detaljer om stikket, så nu må vi se.

Indtil videre tak for jeres input,
Skrivebord: Hifiman Edition XS - Burson Conductor 3XP
Mobilt: Fiio FH9/FInal Audio B3 + Astell&Kern SR25
Trådløst: Fiio UTWS5/AIAIAI TMA-2 (custom)/Sennheiser CX True Wireless

Tidligere: Schiit Asgaard 3, Aune X1, Hifiman Sundara, Beyerdynamic Amiron Home, Fiio FH3, Fidelio X2, Tin hifi T2
klop

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 25. sep 2011, 10:35
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Walbum4262 » 16. mar 2016, 13:38

Hey klop

Kan se du er fra Søften, havde for 25år siden en kæreste der boede der ved navn Loni :)

Spøg til siden, det ligner rigtig meget et 30bens stik som også bruges til iPhones ? Kan du be eller afkræfte det ?
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Walbum4262 » 16. mar 2016, 13:46

Er det dette stik nede i docken der er knækket ?

Billede

I hvilken forstand er det knækket ?

Billeder er velkomne selv om det er små ting vi har med at gøre
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf klop » 16. mar 2016, 14:57

Ahhh...Jeg blev lige lidt nysgerrig på om stikket kunne løftes af, eller det skal skiftes nedefra. Jeg kan beskræfte at stikket er helt knækket, for plastikken sad så løst at jeg kom til at løfte det af.
Jeg kan godt se at det er svært at sige noget klogt uden billeder (I gør det nu ellers godt:0).
Her er et billede af stikket (eller resten af det): https://www.flickr.com/gp/128975962@N07/n4UTqA
Her er et billede af et 30 bens stik: https://www.flickr.com/gp/128975962@N07/1Bswd3

30 bens stikket er ca dobbelt sĂĄ langt.
Skrivebord: Hifiman Edition XS - Burson Conductor 3XP
Mobilt: Fiio FH9/FInal Audio B3 + Astell&Kern SR25
Trådløst: Fiio UTWS5/AIAIAI TMA-2 (custom)/Sennheiser CX True Wireless

Tidligere: Schiit Asgaard 3, Aune X1, Hifiman Sundara, Beyerdynamic Amiron Home, Fiio FH3, Fidelio X2, Tin hifi T2
klop

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 25. sep 2011, 10:35
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Claus-DK » 16. mar 2016, 16:10

ahhh jeg havde skisme læst det som om det var jacken på toppen af den anden....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf klop » 16. mar 2016, 18:34

Ja sådan kunne man egentlig også godt læse det.
Skrivebord: Hifiman Edition XS - Burson Conductor 3XP
Mobilt: Fiio FH9/FInal Audio B3 + Astell&Kern SR25
Trådløst: Fiio UTWS5/AIAIAI TMA-2 (custom)/Sennheiser CX True Wireless

Tidligere: Schiit Asgaard 3, Aune X1, Hifiman Sundara, Beyerdynamic Amiron Home, Fiio FH3, Fidelio X2, Tin hifi T2
klop

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 25. sep 2011, 10:35
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2016, 00:42

Jeg kunne 7musik 7musik

Jeg er også noget ganske særligt ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf klop » 17. mar 2016, 15:51

SĂĄ kom der mail fra Fiio:

Hi Jakob,

Thank you for your mail.

I'm afraid that the docking connector of the E09K is specially designed, so the unit can only be sent back for reparation.
But if you are interested, you may consider purchasing an E09S(refurbished E09K), which is $60 USD (including shpping).


Best regards,
FiiO customer service

Tja det kunne jo være en løsning, bortset fra at jeg i går prøvede at sætte E17 til de sidste rester af stikket - Lidt desperat, men jeg tænkte ikke der var det store at tabe, men der tog jeg fejl. Jeg kan nu slet ikke tænde e17, om det skyldes at jeg satte den sammen med E09 i går, at den har lagt i en skuffe i 3 uger eller det bare er uheld ved jeg ikke.
Jeg har forsøgt at resette den flere gange og haft den til opladning hele natten, men uden held. Det virker til at batteriet er helt dødt. Når den er til strøm lyser standby lyset, men den kan ikke tændes. Så snart jeg fjerner strømmen er den helt død :-(

Hvis jeg skal se lidt positivt på det, har jeg haft sættet i 4 år og været glad for det... meeen jeg har også diskuteret med mig selv om ikke det var ved at være tid til en opgradering, hvilket der jo ikke er nogen vej uden om nu musik17
Skrivebord: Hifiman Edition XS - Burson Conductor 3XP
Mobilt: Fiio FH9/FInal Audio B3 + Astell&Kern SR25
Trådløst: Fiio UTWS5/AIAIAI TMA-2 (custom)/Sennheiser CX True Wireless

Tidligere: Schiit Asgaard 3, Aune X1, Hifiman Sundara, Beyerdynamic Amiron Home, Fiio FH3, Fidelio X2, Tin hifi T2
klop

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 25. sep 2011, 10:35
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2016, 18:09

Jeg skal lige være helt med..
Du sætter din Iphone i den der Dock og bruger e17 som forstærker ?
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf klop » 17. mar 2016, 18:53

Nej det er helt forkert :grin: - jeg forsøger lige med en opsamling.

E17 er en transportabel dac/amp.
E09 er en hovedtelefonforstærker.

På toppen af E09 sidder der en lille dock, når man sætter E17 i den, bruges dac'en i E17 og forstærkeren i E09. På den måde har man både et transportabel og skrivebords setup for få penge -smart ik?

Docken er på mit eksemplar af E09 knækket og E17 kan derfor ikke "dockes". Desværre er docken et særligt stik, som man åbenbart ikke kan bestille andre steder, og Fiio er løbet tør :-o

Walbum spurgte om ikke stikket er magen til de stik man bruger til docks til Iphones, men det er det desværre ikke (jeg tror det er derfor du tænker Iphone).
Skrivebord: Hifiman Edition XS - Burson Conductor 3XP
Mobilt: Fiio FH9/FInal Audio B3 + Astell&Kern SR25
Trådløst: Fiio UTWS5/AIAIAI TMA-2 (custom)/Sennheiser CX True Wireless

Tidligere: Schiit Asgaard 3, Aune X1, Hifiman Sundara, Beyerdynamic Amiron Home, Fiio FH3, Fidelio X2, Tin hifi T2
klop

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 25. sep 2011, 10:35
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2016, 20:37

Det ligner sådan et stik... Så lærte jeg lidt igen tak for det
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf klop » 17. mar 2016, 20:47

Claus for en del år siden, mens jeg bøvlede med at lodde mini Jack stik efter din guide til modificerede superlux bøffer, havde jeg kortvarigt en vision om at jeg en dag ville lære dig noget thumbs
Skrivebord: Hifiman Edition XS - Burson Conductor 3XP
Mobilt: Fiio FH9/FInal Audio B3 + Astell&Kern SR25
Trådløst: Fiio UTWS5/AIAIAI TMA-2 (custom)/Sennheiser CX True Wireless

Tidligere: Schiit Asgaard 3, Aune X1, Hifiman Sundara, Beyerdynamic Amiron Home, Fiio FH3, Fidelio X2, Tin hifi T2
klop

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 25. sep 2011, 10:35
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Mortenhoe » 17. mar 2016, 20:52

Kan du sætte "stumpen" på igen? Fordi jeg tænker du kan lime den. Hvis du bruger det rigtig sekund lim, så er det en smule plastik "opløsende" hvilket gør at plastikken "svejser". Limningen bliver næsten stærkere end resten af stikket.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Fiio E09K - Kan det repareres?

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2016, 22:06

klop skrev:Claus for en del år siden, mens jeg bøvlede med at lodde mini Jack stik efter din guide til modificerede superlux bøffer, havde jeg kortvarigt en vision om at jeg en dag ville lære dig noget thumbs



Skønt rulle2 rulle2 rullw3 rullw3
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron