Forstærker til Sennheiser HD 600



Forstærker til Sennheiser HD 600

Indlægaf pinkfloydhomer » 7. apr 2016, 21:39

Hej gode mennesker!

Hvad kan I anbefale af forstærkere til Sennheiser HD 600?

I første omgang er det forstærker-delen der er vigtigst, men bud med DAC er også relevant, så længe den også tager almindeligt 3.5mm analog jack input.

Både transportable og mere stationære bud er relevante, men det tæller op hvis jeg uden større besvær bare kan hælde den i tasken og tage den med. Det udelukker rør - senere kunne jeg sikkert godt finde på at købe en fed og mere stationær rørforstærker.

Det tæller også op hvis den er nogenlunde tilgængelig og kan købes i Danmark eller nemt i EU.

Jeg har bl.a. kigget pĂĄ FiiO E12 og pĂĄ JDS Labs Objective2 og (jeg kommer nok ikke til at lodde i denne omgang, DIY-forslag ligger ikke lige for).

Kom frisk med jeres bud :)
pinkfloydhomer

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. apr 2016, 20:54

Re: Forstærker til Sennheiser HD 600

Indlægaf Henrik_sdk » 7. apr 2016, 22:09

https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=18&t=5466

Den der ADL X1, den ser kompetent ud, jeg har ikke selv hørt den...
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Forstærker til Sennheiser HD 600

Indlægaf kvik » 7. apr 2016, 22:15

Hvor befinder vi os prismæssigt?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Forstærker til Sennheiser HD 600

Indlægaf Claus-DK » 7. apr 2016, 22:36

Velkommen til, dejligt du kunne komme.

Xcans i deres forskellige versioner er meget populære med senn hd6xx serien..
Måske var det en idé at deltage i en tour og prøve en DAC/Amp eller det bedste kom til vores møde om under en måned..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forstærker til Sennheiser HD 600

Indlægaf pinkfloydhomer » 7. apr 2016, 22:39

NĂĄja, jeg vil gerne holde mig under kr. 2000 umiddelbart, men det kommer ogsĂĄ an pĂĄ hvad HD 600 fortjener eller er i stand til at udnytte.

Og så skal jeg lige beskrive nogle lidt særlige omstændigheder her:

Jeg kommer helt sikkert med tiden til at bruge mine HD 600 i alle mulige sammenhænge, herhjemme fra diverse gode kilder måske gennem en hovedtelefonforstærker med rør, på farten fra diverse Android-enheder via en eller anden transportabel DAC, på arbejdet fra computeren via DAC osv.

MEN i første omgang er de faktisk indkøbt til kritisk brug sammen med diverse ultrarealistiske digitale instrumenter, primært standalone digitalklaverer fra Yamaha, Kawai, Roland og VSTer (fra computer/kvalitetslydkort) såsom Synthogy Ivory II (samplinger af Steinway D), Pianoteq (modelleret), Hauptwerk (samplinger af diverse kendte kirkeorgler) osv. Især fra standalone-instrumenterne kan jeg ikke regne med at udgangen selv er i stand til at drive HD 600 med et godt resultat og har derfor brug for at skyde en hæderlig forstærker ind imellem. Men fordi det er musikinstrumenter vi taler om, så er det også vigtigt at de ikke tilfører for stor forsinkelse (latency) i lyden. Nu ved jeg slet ikke hvor meget latency der normalt er i en hovedtelefonforstærker (som E12 eller O2), men jeg tænker at en ren analog forstærker alt andet lige nok vil have lavere (eller ingen) latency, hvorimod digitale forstærkere kan risikere at have latency fordi det ikke normalt er vigtigt i hifi-sammenhæng.
pinkfloydhomer

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. apr 2016, 20:54

Re: Forstærker til Sennheiser HD 600

Indlægaf Claus-DK » 7. apr 2016, 22:53

Så det primære vi er ude i er noget som ikke farver lyden og giver dig bøffer nok til at drive dine HD600..

Jeg tænker lidt at en af zigis c-MOYs ville løse sådan en opgave meget fint, og det til en overkommelig pris tilmed..Den er også på batterier så den er fin at have med og skal du ikke af sted i flere dage, tror jeg ikke batteritiden vil være et problem..
Lad ikke prisen narre dig det er en fin forstærker..

Har du undersøgt om du kan give dine instrumenter højere Gain ?? det kan være at du kan flytte en lille dims inde i orglet og give mere kraft til jack udgangen..

Skal vi ud i og sidde ved PCen og nørde musik ville jeg mene du bør kigge på en DAC/amp, men jeg kan ikke forestille mig du vil undgå dine instrumenters DAC, så du kommer nok til at blive fattig af det her, undskyld....vi gør det ikke med vilje ruller1 ruller1 rulle4

Kan du gĂĄ digitalt ind i dine instrumenter og bruge den DAC til andre kilder ??
Det kunne være sjovt at prøve, i det mindste for mig, jeg aner ikke en hat om sådan noget...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forstærker til Sennheiser HD 600

Indlægaf pinkfloydhomer » 8. apr 2016, 14:33

Ja, det er nok noget i den stil. Det er også derfor jeg overvejer O2. Sådan en zigis cmoy, hvor køber man den?

I denne her sammenhæng er det meningen at jeg skal kunne sætte hovedtelefoner (og amp) til mange forskellige slags instrumenter. Nogle vil have digitalt out and vil kun have analog out, nogle vil have en kraftig nok forstærker selv, andre vil ikke osv. En fællesnævner vil derfor være en hæderlig amp der tager analog ind, DAC osv er bonus. Jeg køber om ikke andet en DAC senere :)
pinkfloydhomer

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. apr 2016, 20:54

Re: Forstærker til Sennheiser HD 600

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2016, 15:06

Zigis har en ebayshop her http://stores.ebay.de/Zigis-audio-lab?_ ... 7675.l2563

Vi er ogsĂĄ sĂĄ heldige at have ham som medlem her.

Inspirerede kopier er ogsĂĄ billige http://www.ebay.co.uk/itm/CMoy-audiophi ... Sw6wRW~hyt

lav en søgning på ebay på cmoy of se udvalget..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron