Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet



Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 10. jan 2017, 22:34

Jeg har købt en X1s af Claus og har idag et par HD 650 som gør det ok

Jeg lånte et par ultrasone signature Pro for lige at høre hvordan de lød i forhold til mine HD 650 og jeg må sige at jeg blev blæst væk i forhold til hvor meget bedre de lød end HD 650 og det beviste bare at nok er lyden ok på mine HD 650 fra Aune, men noget mere power tror jeg vil give dem
Noget mere dynamik. For netop dynamik, hurtighed i overgange og passagerne i musikken samt stor dybde og slam på bassen var nogle af de ting sig Pro som er letdreven kunne tilføre. Dog er komforten ikke ok til mine ører til lang tids lytning og der foretrækker jeg HD 650

SĂĄ nu kommer mit dilemma

Jeg vil helst sikkert over den næste tid prøve at lytte mig frem til og finde min "egen foretrukne lyd" der ville jo være den perfekte verden at man kunne gå ned til hi-fi pusheren på hjørnet med sine hoved telefoner og høre alt fr single end til XLR og tubes og så gå derfra med den rigtige forstærker - men det går desværre ikke og DR er lang tid til næste meet

Men jeg vil igang nu (ingen tålmodighed) så prioriteten lige nu ligger på at få mine HD 650 til at performe bedst muligt. Her har jeg læst at Violectric/Lehman er bygget til Sennheiser, dog har ingen af dem XLR udgang som jeg også har læst giver et kæmpe løft på lige netop HD 650

Så er der nogle der skriver at rør giver en dejlig lyd på HD 650

Pyha så er det den bliver svær for der er så mange valgmuligheder og jeg er newbie indenfor denne verden

Claus har hjulpet mig med x1s og tusinde tak for det og ogsĂĄ tilbudt at lĂĄne S6 nĂĄr den kommer og sĂĄ tage en beslutning - og netop S6 har jo bĂĄde XLR og single end - sĂĄ nok ikke en dĂĄrlig ide atvstarte der - samt at jeg kan godt lide den lyd Aune har (den sabre dac 9018 der sidder i x1s spiller godt)

Men hvad med tubes ? Kan jo Selmanagic kan købe en Euforia fra Feliks i Polen, hvor søster modellen Elise er blevet lovprist til skyerne ?

Jeg ved det er smag og behag, men rør er det forskelligt fra hovedtelefon til hovedtelefon hvilke rør der lyder godt eller kan man finde en combi som lyder godt på for eksempel HD 650, Hifiman edition x v2 og LCD 2 samtidig ?

Er nok nået til den konklusion at jeg fremadrettet foretrækker et opdelt set up - altså dac og AMP delt op fordi jeg har det bedre med at købe en AMP som kun er bygget til at skulle forstærke og så have fleksibiliteten at kunne skifte dac ud som denne teknologi udvikler sig

Synes også at flere flere producenter starter med at lave versioner af deres High end modeller som er lettere at drive, så behovet for at forstærker med 4 forskellige gain vil måske lidt uddø på sigt ?

Så hvilken AMP med ovenstående in mente skal jeg prøve at fokusere på

Som sagt er jeg til dynamik og egentlig i store træk lydsignaturen i ultrasone sig Pro - hurtigtog præcis gengivelse og dybde og luftighed

Hører blues, rock, jazz, elektronisk Ala depeche mode, daft punk, samt noget nyt pop men Ingen klassisk

Hælder nok mest til at gå efter en balanceret forstærker og så få Victor til at omterninere mit Stock kabel til XLR og prøve det

MĂĄske kan den S6 via XLR lige give den ekstra dynamik og mere kraft til HD 650 som de mangler i X1s

Så kan man måske starte der og senere udvide med anden forstærker og bruge S6 som dac ?

Men er sgu i tvivl - der må være andre der har stået lige her hvor jeg står nu - midt i land of confusion

Mvh



Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nc8000 » 10. jan 2017, 22:48

Med din musiksmag var HD650 nok ikke mit førstevalg, i mine ører er dens styrker ved klassisk og til dels jazz
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 10. jan 2017, 23:07

Ja men vil dog sige at dens mellemtone gør at stemmer og instrumenter fremstår fantastisk på dem - elsker Joe Satrianis "surfing with the alien" på HD 650 og også mange med dire straits og Alex Vargas, men mangler kræfterne fra en AMP tror jeg der lige giver det overskud og kan drive dem til at yde mere - evt via XLR

Men som sagt er det ikke et let valg


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 10. jan 2017, 23:11

nc8000 skrev:Med din musiksmag var HD650 nok ikke mit førstevalg, i mine ører er dens styrker ved klassisk og til dels jazz


Og ja du har ret - måske er det en lettere dreven hoved telefon man skal ud i med samme lydsignatur som HD 650/signature Pro og med samme bære komfort

Men i første omgang vil jeg gerne prøve at finde et bedre matchende AMP til HD 650

Kunne jo også bare prøve Hifiman edition x v2 eller anden High end let dreven hoved telefon - der vil min Aune X1s sikkert være mere end nok



Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf kvik » 10. jan 2017, 23:32

Husker ikke hvor i landet, du bor, men strengt taget er Danmark ikke større, end at man kan rejse med tog/bus/bil på tværs/langs og retur på een og samme dag. Der findes forhandlere rundt i landet, måske er det billigere, og mere indbringende på erfaringssiden, at tage HD650 med i rejsetasken.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 10. jan 2017, 23:47

kvik skrev:Husker ikke hvor i landet, du bor, men strengt taget er Danmark ikke større, end at man kan rejse med tog/bus/bil på tværs/langs og retur på een og samme dag. Der findes forhandlere rundt i landet, måske er det billigere, og mere indbringende på erfaringssiden, at tage HD650 med i rejsetasken.


Bor i Aalborg - tak for tippet er også første prioritet at gøre dette når jeg har indsnævret en liste med 2-4 forstærkere

Men vil gerne have nogle erfaringer på banen fra jer der har eller har eget HD 650 hvorfor i valgte XLR frem for single end og rør fremfor almindelig forstærkning og hvorfor man valgte et mærke fremfor et andet til sine HD 650 - som sagt er målet at gøre dem så gode som muligt lige nu og her

Kan man så vælge en forstærker som ikke kun lyder godt med HD 650 men også på Hifiman HE serie/audeze LCD serie og eller HD 800 ja så er det selvfølgelig et plus - jo mere fleksibel jo bedre

Vil gerne prøve at snævre det lidt ind og så have en top 3 eller 4 liste

Og Violectric v200 er stadig pĂĄ den liste sammen med v280, som ogsĂĄ har XLR ud

Men dem kan man vel ikke høre i Danmark ? Kan se Thoman sælger dem men har de showroom ?




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 11. jan 2017, 08:14

nktnkt skrev:
kvik skrev:Husker ikke hvor i landet, du bor, men strengt taget er Danmark ikke større, end at man kan rejse med tog/bus/bil på tværs/langs og retur på een og samme dag. Der findes forhandlere rundt i landet, måske er det billigere, og mere indbringende på erfaringssiden, at tage HD650 med i rejsetasken.


Bor i Aalborg - tak for tippet er også første prioritet at gøre dette når jeg har indsnævret en liste med 2-4 forstærkere

Men vil gerne have nogle erfaringer på banen fra jer der har eller har eget HD 650 hvorfor i valgte XLR frem for single end og rør fremfor almindelig forstærkning og hvorfor man valgte et mærke fremfor et andet til sine HD 650 - som sagt er målet at gøre dem så gode som muligt lige nu og her

Kan man så vælge en forstærker som ikke kun lyder godt med HD 650 men også på Hifiman HE serie/audeze LCD serie og eller HD 800 ja så er det selvfølgelig et plus - jo mere fleksibel jo bedre

Vil gerne prøve at snævre det lidt ind og så have en top 3 eller 4 liste

Og Violectric v200 er stadig pĂĄ den liste sammen med v280, som ogsĂĄ har XLR ud

Men dem kan man vel ikke høre i Danmark ? Kan se Thoman sælger dem men har de showroom ?




Sent from my iPhone using Tapatalk


Hvad med en Woo audio Wa2 ? Sådan en kan jeg også købe brugt til en 6000kr


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf Jokke » 11. jan 2017, 17:08

Hvor mange penge vil du smide efter det? Og er det kun til HD650, eller skal forstærkeren kunne bruges til flere slags hovedtelefoner?
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 11. jan 2017, 22:08

Jokke skrev:Hvor mange penge vil du smide efter det? Og er det kun til HD650, eller skal forstærkeren kunne bruges til flere slags hovedtelefoner?


Helst så fleksibel så muligt og hvor mange penge er eg godt spørgsmål

Jeg vil sige det sĂĄdan at alt op til en 8-9000kr er Ok og gerne brugt


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf Henrik_sdk » 12. jan 2017, 00:01

Så er det lige før der er til både solid state og rør.. schiit (o:
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 12. jan 2017, 00:37

Henrik_sdk skrev:Så er det lige før der er til både solid state og rør.. schiit (o:


Tror også jeg måske skulle starte med en Schiit Valhalla 2 og eksperimentere lidt med rør den er jo til at få for rimelige penge - og så måske investere største delen af budgettet på et par rigtig gode hovedtelefoner


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf Henrik_sdk » 12. jan 2017, 00:59

Jeg kender ikke til lyden, men det er da smart man kan køre begge ting med Schiit Mjolnir 2.
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf Jokke » 12. jan 2017, 11:24

Schiit Mjolnir 2 til salg: http://www.head-fi.org/t/831723/fs-schi ... lisst-230v

Den virker vist nok bedst via balanced, sĂĄ du kunne jo snuppe en Schiit Gungnir Multibit ved siden af evt.
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf Jokke » 12. jan 2017, 14:37

Ellers kan du starte ud med Schiit Modi Multibit og Schiit Asgard 2.
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 12. jan 2017, 15:37

Jeg har jo en dac og en solid State forstærker i min Aune x1s, så derfor tænker jeg at en Valhalla 2 er en fin forstærker at starte med for at høre lidt tube Sound - og kan man li den lyd så kan man altid sælge og opgradere med lille tab da den Valhalla er købt brugt.

Så beslutningen bliver at købe Valhalla 2 og så bruge pengene på en reference hoved telefon i stedet - så er vi igang

MĂĄske Focal Elear, LCD 2 eller Hifiman edition x v2. MĂĄ sige at den edition x er flot og spiller den ligesĂĄgodt som den ser ud sĂĄ er det en win win


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 12. jan 2017, 17:37

Den Schiit Valhalla var lige de kræfter der skulle til at trække HD 650 ordentligt - der mangler Aune altså lige den sidste autoritet - så nu spiller det bare . Tak for alle de gode råd


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 12. jan 2017, 18:07

Nøj hvor sidder "little Wing" med Steve Ray Vaughan lige i skabet nu enjoying big time


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf kvik » 12. jan 2017, 20:43

Bimby next ;-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nc8000 » 12. jan 2017, 21:35

nktnkt skrev:Den Schiit Valhalla var lige de kræfter der skulle til at trække HD 650 ordentligt - der mangler Aune altså lige den sidste autoritet - så nu spiller det bare . Tak for alle de gode råd


Sent from my iPhone using Tapatalk


Det er ikke for ingenting man siger at HD650 scaler godt med bedre forstærkning
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Skal købe forstærker og kan ikke vente til næste meet

Indlægaf nktnkt » 12. jan 2017, 21:42

nc8000 skrev:
nktnkt skrev:Den Schiit Valhalla var lige de kræfter der skulle til at trække HD 650 ordentligt - der mangler Aune altså lige den sidste autoritet - så nu spiller det bare . Tak for alle de gode råd


Sent from my iPhone using Tapatalk


Det er ikke for ingenting man siger at HD650 scaler godt med bedre forstærkning





Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster