FiiO E10K Olympus 2 - DT770



FiiO E10K Olympus 2 - DT770

Indlægaf msh » 13. feb 2017, 22:16

Hej.

Jeg er blevet den heldige ejer at et sæt Beyerdynamic DT770 i 80 Ohm udgaven. Jeg prøvede dem i 4Sound og lyden var lige mig. Efter jeg er kommet hjem er de blevet plugget direkte ind i lydkortet i min PC (Realtek lydkort).

Jeg synes stadig de lyder rigtig godt (Meget bedre end det gamer headset jeg plejede at bruge fast). Måske er det indbildning, men jeg synes de lød lidt bedre i butikken hvor de blev kørt igennem et lydkort/mixer (Muligvis PreSonus, men jeg husker det ikke).

Jeg har efterfølgende kigget lidt på en FiiO E10K Olympus 2 og en hel del tyder på, at en dedikeret hovedtelefon forstærker altid er at foretrække.

SĂĄ kort sagt - Er det korrekt forstĂĄet, er FiiO E10K Olympus 2 et godt valg til penge, eller skal jeg kigge pĂĄ andre alternativer?
msh

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. apr 2014, 09:37

Re: FiiO E10K Olympus 2 - DT770

Indlægaf Ostebaronen » 13. feb 2017, 22:25

80 Ohm, 96 dB følsomhed burde det meste kunne trække forholdsvist nemt. Men med overskud, det varierer fra enhed til enhed. Det kan være du skal låne en forstærker eller skrive dig på en af vores toure for at se om det ændre på noget.

F.eks. Aune X1s touren ville være en god ide at skrive dig på. Det er en rigtig fornuftig kombineret DAC og Forstærker til prisen.

Jeg har haft en FiiO E10K før, godt nok en ældre model, den var jeg ikke vildt begejstret for. Der ville jeg personligt nok vælge noget andet.

Har du et budget for hvor meget du har lyst til at bruge pĂĄ sĂĄdan en dims?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: FiiO E10K Olympus 2 - DT770

Indlægaf msh » 13. feb 2017, 22:49

Ja umiddelbart bliver de ogsĂĄ trukket ganske fint gennem mit onboard lydkort.

Jeg tænker en 500-1000,- Kan se at en Aune er en lille tusse dyrere, men det kunne være sjovt at prøve. Min oprindelige tanke var faktisk at prøve en Fiio ved at købe den hos komplett (45 dages fuld returret). Og hvis jeg så ikke synes den gjorde noget, så kan den returneres :)
msh

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. apr 2014, 09:37

Re: FiiO E10K Olympus 2 - DT770

Indlægaf Mortenhoe » 13. feb 2017, 23:10

Der bliver da snakket lidt om den pĂĄ moderskibet.
http://www.head-fi.org/products/fiio-e1 ... -amplifier

Jeg har kun lyttet til en E10K Ă©n gang, hvilket slet ikke er nok til at komme med noget konkret input.

Jeg tænker at DAC'en i FiiO'en ikke nødvendigvis er bedre end de gode DAC chips der sidder på bundkort i dag. Men til gengæld sidder FiiO DAC'en ikke inde i en computers støjhelvede.

Hvor den til gengæld sikkert vinder lidt, er på forstærker delen. Den skulle så rigeligt kunne trække dine DT770 på 80 ohm, og FiiO's hus signatur er en anelse varm. Jeg har selv en E11(transportabel fætter)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: FiiO E10K Olympus 2 - DT770

Indlægaf JB_dk » 13. feb 2017, 23:57

Jeg kender ikke til Fiio modellen du nævner. Men jeg føler selv jeg vandt en bedre oplevelse ved at købe en dragonfly black v2 som jeg bruger istedet for den almindelige hovedtelefon indgang på min bærbar (som er en lenovo thinkpad x250) med mine høretelefoner (dt 880 250 ohm og audio technica m40x) sidst nævnte er dem jeg bruger 70 % af min lytte tid. Som jeg husker er markant Lavere ohm end dine.. 40 ohm tror jeg de er.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: FiiO E10K Olympus 2 - DT770

Indlægaf msh » 14. feb 2017, 22:28

Jeg har kigget lidt på Dragonfly Black & Red hos Hifi-Klubben. Nu har jeg ikke handlet vildt meget der, men de par gange jeg har, der har der været super service hver gang. Jeg kan vel godt slæbe en laptop under armen, tage ind i deres butik og spørge om jeg må prøve sådan en? Den kører jo over USB så reelt set burde det ikke ændre noget, om den sidder i min bærbare eller stationære PC hjemme. USB er jo USB :)
msh

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. apr 2014, 09:37

Re: FiiO E10K Olympus 2 - DT770

Indlægaf NQC » 14. feb 2017, 23:00

Ang. Dragonfly fra Hifi-klubben.
Jeg fik både Black, Red og kabel til iPhone med hjem på prøve i 14 dage.
Så kunne jeg lige prøve og se om det var noget.
Det er lidt forskelligt om de ønsker depositum eller man bare betaler og så får pengene retur
Dejligt der stadig er butikker hvor service er en dyd.
NQC

 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 8. feb 2017, 21:22


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster

cron