Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?



Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 1. aug 2017, 20:43

Hej Allesammen!

Jeg må have en hovedtelefonforstærker. Der er ikke andet for. Jeg har netop fået anskaffet mig et par sennheiser hd 580, men de lyder bare tamt gennem min audiolab m-dac. Jeg tænker at bruge ca. 2000 kr og har kigget på Aune x7s, Aune t1se, Schiit Asgard 2, eller måske NuForce HA-200, hvis jeg spytter lidt ekstra i. Men. Jeg har meget lidt erfaring og ting at sammenligne med, så jeg har egentlig brug for at vide, hvor man kan danne sig nogle indtryk. Jeg er godt klar over, at jeg får svært ved at høre disse nævnte forstærkere inden et køb, men hvis jeg nu er blevet uddannet lidt inden jeg køber, så kan jeg måske i højere grad vurdere om jeg skal returnere eller gemme. Så. Hvor går jeg hen og lytter. Jeg bor 20 minuters kørsel fra København.

Håber I kan hjælpe, dels med meninger om de forstærkere jeg har nævnt og evt. forslag til alternativer. Og dels hvor jeg kan køre hen og lytte :-)

/Maerkedahl
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 1. aug 2017, 20:51

Puha, jeg vil også gerne lytte til en T1se. Min aller første DAC/amp var en Aune T1.(Aunty) Fantastisk combo.

Hvorfor lige Aune x7s? Det svinger lidt i dine egne forslag, med balanceret output. Er det et decideret behov du har?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 1. aug 2017, 21:31

Mortenhoe skrev:Puha, jeg vil også gerne lytte til en T1se. Min aller første DAC/amp var en Aune T1.(Aunty) Fantastisk combo.

Hvorfor lige Aune x7s? Det svinger lidt i dine egne forslag, med balanceret output. Er det et decideret behov du har?
Næh, det var kun fordi jeg så et review på YouTube, som sagde at den lød godt og så ligger den prismæssigt rigtigt... Jeg har som sådan ikke brug for en dac, derfor tænker jeg man får mere for pengene i en dedikeret hovedtelefonforstærker. Men jeg ved det ærlig talt ikke, for jeg har ikke lyttet på nogen...

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 1. aug 2017, 21:40

Så ville jeg nok vælge en uden balanceret output, da det kun resultere i at du i teorien køber 2 hovedtelefonforstærkere(balanceret), når du kun har brug for en(single ended).
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 1. aug 2017, 21:41

Folk herinde plejer at være flinke til at give et lyt. :-)

Du kan evt. følge lidt med i en anden tråd, oprettet i dag, hvor jeg har lavet et lille forslag til forstærkere. viewtopic.php?f=10&t=6310#p102156

Lehmann skulle jo angiveligt være fantastisk til Sennheiser.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 1. aug 2017, 22:36

Mortenhoe skrev:Så ville jeg nok vælge en uden balanceret output, da det kun resultere i at du i teorien køber 2 hovedtelefonforstærkere(balanceret), når du kun har brug for en(single ended).
Ja, det er der måske noget om. Men stadig, ærgerligt man ikke lige kunne lytte sig frem til, hvad man skal vælge

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 1. aug 2017, 22:39

Mortenhoe skrev:Folk herinde plejer at være flinke til at give et lyt. :-)

Du kan evt. følge lidt med i en anden tråd, oprettet i dag, hvor jeg har lavet et lille forslag til forstærkere. viewtopic.php?f=10&t=6310#p102156

Lehmann skulle jo angiveligt være fantastisk til Sennheiser.
Hmm, jeg synes ikke jeg kan finde nogen reviews af Lehmann TT650. Men komponenterne ser da i hvert fald imponerende ud på billederne. Og prisen er jo heller ikke gal.

Nogen der har hørt omtalte forstærker med sennheiser hd 650 eller lign?

https://m.aliexpress.com/s/item/3281234 ... f#autostay

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 1. aug 2017, 22:45

Ovenstående er bare et eller andet chi-fi navn, fordi de af gode grunde ikke åbenlyst må kalde det en Lehmann klon. Men du kan sagtens finde en masse review af den rigtige Lehmann og der er også lidt om klonen(erne) på head-fi. Men jeg har ofte læst at den har god symbiose med Senns.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 1. aug 2017, 22:52

Der er er par stykker herinde med Lehmann kloner. Jeg kan huske en, fordi jeg hjalp ham med at finde en ny trafo til den.

Ã…h den hukommelse. Jeg fandt lige Jeppe i mine PM's. Han hedder Gladforgodlyd herinde og har en Zero Zone Lehmann klon.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=1413
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 1. aug 2017, 23:20

Mortenhoe skrev:Der er er par stykker herinde med Lehmann kloner. Jeg kan huske en, fordi jeg hjalp ham med at finde en ny trafo til den.

Ã…h den hukommelse. Jeg fandt lige Jeppe i mine PM's. Han hedder Gladforgodlyd herinde og har en Zero Zone Lehmann klon.
http://www.hoved-fi.dk/memberlist.php?m ... ile&u=1413
Tak for det. Måske kan jeg få lov at komme forbi og prøve hans klon

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 1. aug 2017, 23:24

Maerkedahl skrev:
Mortenhoe skrev:Så ville jeg nok vælge en uden balanceret output, da det kun resultere i at du i teorien køber 2 hovedtelefonforstærkere(balanceret), når du kun har brug for en(single ended).
Ja, det er der måske noget om. Men stadig, ærgerligt man ikke lige kunne lytte sig frem til, hvad man skal vælge

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Dog sagde ham på YouTube at aune x7s lød bedre end x1s, men om den er bedre end asgard 2, NuForce'n eller Lehmann klonen, det er jo så lige det...

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 1. aug 2017, 23:36

Hvem på youtube? Forhåbentlig ikke Z reviews? ;-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 1. aug 2017, 23:38

X7s lyder garanteret godt. Men du betaler for 2 forstærkere, fordi den er balanceret. Hvis du kun har tænkt dig at benytte single ended, så er det spild af penge. X1s og X7s er også 2 vidt forskellige maskiner, trods fælles træk på navnet.

X1s er en single ended DAC/AMP og X7s er en balanceret forstærker
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 2. aug 2017, 09:36

Mortenhoe skrev:X7s lyder garanteret godt. Men du betaler for 2 forstærkere, fordi den er balanceret. Hvis du kun har tænkt dig at benytte single ended, så er det spild af penge. X1s og X7s er også 2 vidt forskellige maskiner, trods fælles træk på navnet.

X1s er en single ended DAC/AMP og X7s er en balanceret forstærker
Klart. Men de er begge i samme prislag. Derfor nævnte jeg den

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 2. aug 2017, 10:28

Maerkedahl skrev:
Mortenhoe skrev:X7s lyder garanteret godt. Men du betaler for 2 forstærkere, fordi den er balanceret. Hvis du kun har tænkt dig at benytte single ended, så er det spild af penge. X1s og X7s er også 2 vidt forskellige maskiner, trods fælles træk på navnet.

X1s er en single ended DAC/AMP og X7s er en balanceret forstærker
Klart. Men de er begge i samme prislag. Derfor nævnte jeg den

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Jeg kan se man kan lave et ok balanceret kabel ret let. Mon det giver noget ekstra? Der er jo ikke balanceret indgang på x7s'eren, så spørgsmålet er om det gør nogen stor forskel...

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Mortenhoe » 2. aug 2017, 10:54

Mange af mine yndlings hovedtelefoner er med lav ohm, så jeg har aldrig rihtig sat mig ind i balanceret. En hurtig google søgning viste at vores alle sammens Victor Halgaard har oprettet en tråd på moderskibet om emnet.
https://www.head-fi.org/threads/balance ... ll.576339/
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 2. aug 2017, 10:55

Mortenhoe skrev:Mange af mine yndlings hovedtelefoner er med lav ohm, så jeg har aldrig rihtig sat mig ind i balanceret. En hurtig google søgning viste at vores alle sammens Victor Halgaard har oprettet en tråd på moderskibet om emnet.
https://www.head-fi.org/threads/balance ... ll.576339/
Tak for det. Den tjekker jeg straks ud

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 2. aug 2017, 11:12

Maerkedahl skrev:
Mortenhoe skrev:Mange af mine yndlings hovedtelefoner er med lav ohm, så jeg har aldrig rihtig sat mig ind i balanceret. En hurtig google søgning viste at vores alle sammens Victor Halgaard har oprettet en tråd på moderskibet om emnet.
https://www.head-fi.org/threads/balance ... ll.576339/
Tak for det. Den tjekker jeg straks ud

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Hmm, det virker som om et balanceret kabel ikke gør så meget, men de forstærkere, der har både balanceret og ubalanceret udgang lyder bedre gennem den balancerede udgang. Om det så skyldes forskelle i de interne kredsløb eller fordi der er forskel på de kabler, der er brugt, ved jeg ikke...

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Peter Jensen » 2. aug 2017, 12:46

Jeg har en Centrance Mini-M8 og har lavet både et balanceret og ubalanceret IEM kabel. Kabel og IEM stik er ens, eneste ændring er Jack/Ray Samuels stikkene... Har ikke helt haft tid til en ultra kritisk lytning op imod hinanden, men kunne ikke umiddelbart høre forskel. Det betyder dog ikke at andre forstærkere ikke opføre sig anderledes.

Men om et kabel skal laves balanceret eller ikke balanceret syntes jeg ikke betød så meget.. Man koncentrere sig måske lige liiidt ekstra om at forbinde ledningerne rigtigt, men det var marginalt mere udfordrende.

Mht. til at lytte til forstærkere, så er der mange af dem du selv nævner og som optræder i denne tråd der ikke rigtigt er til salg hos forhandlere. Så mulighederne er nok at lytte privat hos forum medlemmer med interessant udstyr, eller vente på at der forhåbenligt kommer et meet op at stå i Kbh engang til efteråret. Jeg var selv vært sidste år hvor vi brugte min arbejdsgivers lokaler. Jeg håber på at kunne gentage det i år hvis ikke andre byder ind før jeg får planlagt det og spurgt chefen. Min udfordring er lige pt. at meetet typisk vil ligge omkring Oktober hvor jeg også planlægger at holder ferie, så ferieplanerne skal lige helt på plads før jeg tør melde ud... Men hvis du kan venter til oktober kunne der måske opstå en mulighed der. Hvis du vil høre en Mini-M8 og Aune X1s i Kbh før da, så er du også velkommen til at sende en privat besked.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Hjælp! Hvor kan jeg lytte til hovedtelefonforstærkere?

Indlægaf Maerkedahl » 2. aug 2017, 12:57

Peter Jensen skrev:Jeg har en Centrance Mini-M8 og har lavet både et balanceret og ubalanceret IEM kabel. Kabel og IEM stik er ens, eneste ændring er Jack/Ray Samuels stikkene... Har ikke helt haft tid til en ultra kritisk lytning op imod hinanden, men kunne ikke umiddelbart høre forskel. Det betyder dog ikke at andre forstærkere ikke opføre sig anderledes.

Men om et kabel skal laves balanceret eller ikke balanceret syntes jeg ikke betød så meget.. Man koncentrere sig måske lige liiidt ekstra om at forbinde ledningerne rigtigt, men det var marginalt mere udfordrende.

Mht. til at lytte til forstærkere, så er der mange af dem du selv nævner og som optræder i denne tråd der ikke rigtigt er til salg hos forhandlere. Så mulighederne er nok at lytte privat hos forum medlemmer med interessant udstyr, eller vente på at der forhåbenligt kommer et meet op at stå i Kbh engang til efteråret. Jeg var selv vært sidste år hvor vi brugte min arbejdsgivers lokaler. Jeg håber på at kunne gentage det i år hvis ikke andre byder ind før jeg får planlagt det og spurgt chefen. Min udfordring er lige pt. at meetet typisk vil ligge omkring Oktober hvor jeg også planlægger at holder ferie, så ferieplanerne skal lige helt på plads før jeg tør melde ud... Men hvis du kan venter til oktober kunne der måske opstå en mulighed der. Hvis du vil høre en Mini-M8 og Aune X1s i Kbh før da, så er du også velkommen til at sende en privat besked.
God idé med et møde! Hvor mange var I sidst? Jeg kan nok ikke vente helt til oktober med at købe noget, så jeg vil gerne komme forbi og høre dine amps

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron