Nyt setup til HD800s og LCD-2



Re: Nyt setup til HD800s og LCD-2

Indlægaf Joacim » 1. feb 2018, 22:18

Peter Jensen skrev:Jeg vil bestemt tro at HDVD800 lyder bedre end Aunerne, men spørgsmålet er hvor meget og om du så stadig vil søge videre alligevel. Måske kan du låne en X7s et sted for at se om den er god nok, men som Gammarayson siger minder den nok meget om X1s, forhåbenligt bare med lidt mere kraft og overskud.

Det er self. også værd at overveje at du mister rør lyden hvis du sætter X7s som amp istedet for Little Dot, så der har Kvik nok en pointe omkring r2r dacs..... (Det skal ikke være nemt)..... Metrum Acoustics har nogle gode nogle, men så vidt jeg ved bliver det svært at få det ned under 8k.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det gerne må se pænt ud, så jeg købte en WA7 som imho er et lille kunstværk der også lyder godt. Ved ikke om den går godt sammen med HD00S, og den kunne måske godt være svær at finde til < 8k.


Tror vist at dette billede siger det hele om dit setup :D
https://cdn.head-fi.org/a/5030645.jpg

Jeg fandt også Jotunheim som kan få et dac modul. Hvad siger folk om det? Snakkede med nogle lidt snoppede typer på en discord som kun ville have custom amps, som sagde at den er alt for lys? Design mæssigt passer den ret godt, samtidig er den ikke voldsomt dyr musik17
Joacim

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. aug 2017, 23:16

Re: Nyt setup til HD800s og LCD-2

Indlægaf Joacim » 1. feb 2018, 22:22

kvik skrev:Ja, jeg kigger da også på udseendet, derfor var forslaget også helt seriøst ment. En tredje altenativ angrebsvinkel kunne være at kigge efter bedste forstærker til HD800 og LCD2. Efterfølgende kan du så opgradere på DAC-siden. Du slipper for de kompromisser en kombineret DAC/AMP nødvendigvis vil indeholde, du ender med to gode enheder i stedet for een middelmådig. Ikke at HDVD800 er middelmådig, men du forstår sikkert princippet. Er du prismæssigt alligevel oppe i HDVD800-territoret, er der andre med lignende funtkionalitet/kvalitet du også kan overveje, såsom Holo Spring Cyan, Questyle CMA600i, Soekris DAC1541, Yulong DA9 og der er sikkert flere. Har ingen idé om match med HD800/LCD2, blot så det er sagt.


Ved godt det er seriøst ment, det ser rigtigt godt ud. Kan generelt godt lide HDVD800 udseendet, især sådan som du har lavet det :)

Kiggede lidt på jotunheim hvor der kan tilkøbes en intern dac. Nogle der har erfaringer med den? Den er trods alt rimelig billig og designet passer mig fint :)
Joacim

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. aug 2017, 23:16

Re: Nyt setup til HD800s og LCD-2

Indlægaf Claus-DK » 2. feb 2018, 13:54

gammarayson skrev:
Peter Jensen skrev:Den helt billige løsning kunne være at købe Aune X7s. Gar en kollega som bruger den med HD800 og er så vidt jeg ved glad for den løsning. Om det så er for klinisk en lyd kan self godt være, da den skulle være relativt neutral - dog lidt varm. Værd at overveje.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg bruger selv Aune X7s med HD800. Det er en rigtig fin kombination, og lyden er ganske neutral.


Ja den ser helt David agtig ud i dit setup, står bare der blandt giganterne.. thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nyt setup til HD800s og LCD-2

Indlægaf DonWerner » 27. apr 2018, 18:50

Nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra, men kommer du forbi 7323 Give engang, så er du velkommen til at kigge forbi og lytte på HDVD800 + HD800.
DonWerner

 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 21. apr 2015, 19:16

Foregående

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron