Darkvoice 336SE



Darkvoice 336SE

Indlægaf Sweppesfetterlein » 20. maj 2018, 18:25

Kender i det med at tage en fyraftensbajer med en kollega, for så at ende i en billardturnering, hvor man vinder taberkonkurrencen, der så igen bibringer videre alkoholiske drikkevarer? Man bliver sågar lidt karatestiv og laver dansemoves man ikke har foretaget siden Falklandskrigen....ja og så vågner man op til at have bestilt en rørforstærker fra orienten aka Alis legendariske madras. https://m.aliexpress.com/item/630928527 ... form=msite
Kender I det?
Med mindst lige så legendariske tømmerbørger hærgende løs i kasketten var undertegnede ikke lige vaks nok til at sætte hold på købet, så det var først noget senere han begyndte at stille nogle ganske fornuftige spørgsmål, hvis han selv skal sige det:

OTL forstærker siges at være bedst til højimpedans kander, men Darkvoicen anbefaler kander fra 32 ohm helt op til 600. Mine hovedbøffer lige pt er he500 (38 ohm) samt hd700 (150 ohm). Kan det gå an eller vil jeg blive nød til at bruge den som forforstærker for min z40?

Rør. Jep. Eftersigende skulle stock rør være forfærdelige. Tuberolling virker derfor til at være oplagt. MEN jeg synes jeg har læst mange kommentarer over nettet omkring en irriterende baggrundslyd, der skulle opstå lige så snart man bruger andet end de originale rør. Disse mennesker har moddet et eller andet via en loddekolbe vil jeg tro...men det virker.
Anyways...jeg kan ikke lodde. Er jeg fanget med stock rør?

Jeg kommer nok på flere spørgsmål henad vejen, men prøver for så vidt som muligt at skyde negative tanker væk. Når alt kommer til alt, så glæder jeg mig til at få min første rørforstærker indenfor døren musik17

Er der andre bøfentusiaster derude, som har prøvet kræfter med Darkvoicen, og i så tilfælde har I nogle tips eller råd I har lyst til at smide min vej?
Senest rettet af Sweppesfetterlein 21. maj 2018, 00:38, rettet i alt 1 gang.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Darkvoice 336SE

Indlægaf Sweppesfetterlein » 20. maj 2018, 22:56

Er i fuld gang med at støvsuge head-fi tråde om Darkvoicen. Det ender ud med at jeg kan svare på mine egne spørgsmål (især når den dukker op).
Er dog blevet en tand mere rolig til mode efter at have set en del nævne både hd700 og at det med baggrundsstøj blot er dårlige eksemplarer. Krydser lige fingre for en blid rejse fra Kina.

En anden ting: hvis der er nogen derude der skulle sidde med et par rørkomboer, som de mener er at foretrække over stock, så kunne jeg meget vel være interesseret i at hapse dem for en fair pris. Ikke noget med Edisons wolframbaserede enhjørning rør til 17 jern...bare et solidt udgangspunkt der først og fremmest jorder de kinesiske rør.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Darkvoice 336SE

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. maj 2018, 17:41

Den fornuftige mand oppe i cockpittet har taget en overordnet ledelsesbeslutning (og så i en miniferie, hvor han normalt ikke plejer at eksistere!) og annuleret ordren...eller rettere sagt siden man har betalt penge for dyret, så kræver det åbenbart lov fra sælger at gennemføre annuleringen.
Det var faktisk en Z video der i sidste ende fik mig overbevist om, at jeg slet ikke har brug for en rørforstærker. I know...han er måske ikke den mest kvalificerede anmelder derude...men det var nu blot en simpel soundtest, hvor han 'rør-rullede' (ho) til tre udvalgte sange.
Jeg foretrak klart solid state lyden over nogen af rørene....der var måske lidt ved nogle af rørene, der tiltrak mig ved det sidste testnummer, der kørte en lidt jazzet og nedtonet udgave af The White Stripes' 7 Nation Army. Der var noget...men slet ikke nok til at købe en ny forstærker og så igen bruge en par tusser på rør i håb om at trumfe min z40 på et eller andet magisk tidspunkt. Nah det er sgu for fjollet. Så hellere købe nye bøffer! ruller1
Nu har man jo taget beslutningen om at sælge lidt ud af bøfsamlingen, så kan man jo lige så godt holde fast ved det...og så investere i andre bøffer.

Hvad mere? Det er sgu lidt underligt at skulle rydde op efter sig selv, nĂĄr man ikke kan huske hvordan man lavede rodet til at starte med ruller1
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster