Eufonika H7



Re: Eufonika H7

Indlægaf Claus-DK » 7. jun 2019, 09:27

Jeg har nu lyttet et par dage og ligesom andre er jeg glad for det drive og den lyd man får ud af H7eren, det meste af mit grej er letdrevet og ikke det bedste matche med H7, det har dog været en mulighed for at teste om der er meget støj og det er der ikke, hvilket jo er dejligt..

Formen er helt hen i skoven med tilslutninger ovenpå, det er grimt med de kabler der stritter op i luften, jeg ville også være bekymret for mine kabler når de konstant skal knækkes 90 grader når de er i brug, det er så også det eneste jeg har at være negativ over, for man får virkelig meget for pengene med denne maskine.

Fordelen ved den er at man får en lyd der er en konge værdig, alt lyder lækkert og jeg holder meget af, at en forstærker har masser af muskler at spille med.

Det er lækkert og solidt håndværk, jeg havde mine bange anelser med en rørforstærker der skulle sendes igennem pakkekværnen så mange gange, men de er blevet gjort til skamme.

Jeg er lidt hæmmet i og med jeg har for vane at vurdere et produkt ud fra om det ville være noget jeg vil tage hjem og sælge i min biks, det ville jeg nok ikke med den her, mest fordi jeg ikke tror at der ville være købere nok til den i vores lille land, men også fordi Wieslaw selv sælger dem alt for billigt til at jeg kan putte noget i egen lomme ved et salg, det er på sin vis positivt for en potentiel køber, det at han sælger dem billigt, men gør at de ikke vil være nogle man kommer til at kunne købe andre steder end direkte hos producenten, dette er en positiv ting for jer der gerne vil have en, da det viser at det ikke er stordrift og markedsføring disse maskiner produceres for, det er kærlighed til lyd og at lave en super forstærker til en super pris, der er drivkraften.

En stor varm tak til Wieslaw som var frisk på at vi kunne få en af hans forstærkere at skrive om, også en ekstra stor tak til kvik som satte hjulene i gang og gjorde tingene meget lettere for mig og det selvom han sidder i Norge og ikke rigtigt selv kan deltage i vores toure, det er noget jeg virkelig sætter stor pris på..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H7

Indlægaf Pedeskov » 20. jun 2019, 22:39

H7'eren fra touren er forlængst installeret, nu også med vinkelstik. Det hjælper noget på kabel-stikkeriet.

Billede

Dog er der en svag knasen fra forstærkeren a'la støv på en pladespiller. Det er ikke særligt højt, så jeg hører det kun i pauserne. Ud fra diverse gode råd på nettet er jeg kommet frem til at det nok er et af rørerne. Jeg har prøvet at skifte driverrøret (der fulgte 2 med), men det gav ingen forskel. Så nu har heg et par nye rør på vej med posten, så kan jeg også få prøvet lidt rørrulning rulle2

Hvis der er andre idéer til hvad det kan være, så tager jeg meget gerne imod. Jeg har observeret følgende:
- Svag knasen a'la støv fra en pladespiller.
- Konstant niveau uafhængig af volumeninstilling.
- Samme uanset hvad der tilsluttet.
- Jeg har ikke sluttet til jord, har ikke en passende stkkontakt i nærheden (og brugte samme stik på touren uden knasen).
- Jeg har prøvet at tjekke alle forbindelser indeni, ikke umiddelbart nogle løse forbindelser. Jeg kan dog ikke tjekke printkortet.
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 20. jun 2019, 22:54

StĂĄr den samme sted som tidligere?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf Pedeskov » 20. jun 2019, 23:41

Ja, samme sted og stik. Glemte at nævne at "knasende" kommer i en rimelig fast sekvens.
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Eufonika H7

Indlægaf Claus-DK » 21. jun 2019, 06:31

Har du prøvet uden de der nye vinklede stik ?
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H7

Indlægaf Pedeskov » 22. jun 2019, 00:08

Har prøvet at fjerne signalkabler og vinkelstik. Stadig samme. Der skulle komme nogle rør i starten af næste uge.

Det forhindrer mig dog ikke i at bruge den. Har haft en fornøjelig aften med Eufonika og Hovedgrej No.1, de spiller godt sammen thumbs
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 22. jun 2019, 08:42

Har du måske noget nyt elektronisk grej tilkoblet på samme strømkreds eller andetsteds i huset/lejligheden? (Ny router, tv, lader, mv)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf Pedeskov » 23. jun 2019, 22:17

Det eneste nye på matriklen er Eufonika'en. Jeg prøvede at slutte den til et andet sted i huset, Og der var ingen støj. Så nu prøver jeg at finde en anden kreds i nærheden af forstærkeren såm den kan tilsluttes.
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron