Eufonika H7



Re: Eufonika H7

Indlægaf Kolind » 16. apr 2019, 21:38

kvik skrev:
Kolind skrev:Jeg syntes ikke at kunne lægge mærke til en forskel på de to rør. Det får mig til at antage at rørene ikke gør en voldsom forskel? Alternativt er der tale om to rør som ligger meget tæt i lydsignaturen.

Har ikke set de ekstra rør, men mistænker det simpelthen er et sæt dubletter/reserverør.

Kolind skrev:Med min Darkvoice er der ret markant forskel i lyden alt efter hvilke rør man anvender. Der er tube-rolling lidt af en sport. Det tænker jeg aldrig helt at det kan blive med Eufonikaen. Den anvender en lidt opskur rør-kombination som ikke tillader det helt store spillerum ift. alternative rør.

6N1P er nok lidt vanskelig at rulle. Røret er i "famillie" med ECC88/6DJ8/6922/E88CC/ECC85/6AQ8, men trækker dobbelt så meget glødestrøm. Alle 6N1P lyder dog ikke ens (læser jeg på nettet), så det kan måske være værd at prøve forskellige af slagsen. Der findes også en mere robust udgave, 6N1P-EB (6N1P-EV), hvoraf en Winged C Svetlana 6N1P-EB tilsyneladende gør lykke (igen iflg nettet)

6N13S er til gengæld noget lettere at gå til. Sidder jo i f.eks. Feliks Elise og Euforia, hvor der rulles i stor stil på HeadFi. Har også set en Darkvoice 336i/se med 6N13S.
Klippet fra H3-tråden.. 6N13S (6H13C): 6AS7G, ECC230, 6080, 6N5S (6H5C), CV2984 (med forbehold for misforstået kompabilitet).


Ej - det kan være at jeg har googlet forkert så. Sikke en skam hvis Eufonikaen rent faktisk deler powerrør med min Darkvoice. Så havde det straks været mere spændende måske. Nå pyt. For sent. Meeeen.. det er også det som nogle gange er lidt af en jungle - Bare fordi de er lidt ækvivalente, betyder det jo ikke altid at de bare kan bruges.

Når man kommer fra F.eks darkvoice med 6sn7 og 6as7g som er vældigt populære rør med mange varianter, virker udvalget lidt tyndt. Men hvis der er valgt rør med god grund, er det jo også helt fint.
Stadig savnede jeg dog lidt mere rør-karakteristika.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Eufonika H7

Indlægaf Mortenhoe » 16. apr 2019, 23:48

Kolind skrev:ækvivalente

Jeg var simpelthen nødt til at slå ækvivalent op...
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 17. apr 2019, 12:39

Kolind skrev:Det blev nu min tur til at få trækassen, Eufonika H7 på besøg.
...


Interessant læsning. Takker thumbs
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf Kolind » 19. apr 2019, 21:30

CHIbsen skrev:
Kolind skrev:Det blev nu min tur til at få trækassen, Eufonika H7 på besøg.
...


Interessant læsning. Takker thumbs


Tak tak :)

Omend det er lidt antiklimaks at konkludere at den ikke er vældigt anderledes end min solid-state maskine rulle4 Det kan måske spille ind at den også er lidt varm og mørk i lyden i forvejen, dog.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 29. apr 2019, 09:12

Bortset fra Wieslaw er der nok ikke mange, der har lyttet til både H4 og H7, men ham her har: https://theaudiophilecafe.wordpress.com ... er-review/

En lidt mager anmeldelse af H7, men dog med en enkelt sætning om forskellen: "Unlike the H4 the H7 presents a midrange that is more pronounced and forward"
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf zenny » 5. maj 2019, 13:54

Eufonika H7

”Detaljer og rum i musikken…….”

Rørbaseret klasse A hovedtelefon forstærker

Udstyr : Eufonika H7

Advance Acoustic MCD-203II (opgraderet m/golden dragon ecc83 'trustworthy' rør)

Atlas Equator signal kabel

Hovedtelefoner : Sennheiser 598, AKG 701 m/alo mod kabler), ADL H118.

Strømkabler : NKT Rødt 'hospitalskabel' til cd, AudioQuest Energy ('Hugorms farvet') og Chord strømkabel ('Lilla farvet') til Eufonika'en.

Lytteindtryk : Detaljerne er på plads og mellemtonen lyder dejligt, bunden er der også – men den er hørt dybere.
Diskanten er dejlig lytte venlig og uden et boost i toppen.

Jeg hører musik for at glædes og for genhørets glæde, for at slappe af, for at blive inspireret og for sjov…….

Eufonika'en har en meget afslappet lyd, måske en kende til den afslappede kant – den er virkelig blid ved øregangen og det er måske/måske ikke rørene – det kan også være en kombination af konstruktionen og rørene, men der er gode detaljer og rum.

Den måde den præsenterer lyden på er god og detaljeret, jeg har nydt både country, akustisk og pop/rock.
Jeg vil især fremhæve Bob Dylan : Oh Mercy, især nr 5-10. Prøv at lyte til Dylans stemme og detaljerne i starten af nummeret (nr 5) og mærk stemningen i hele nummeret, det er da bare for lækkert – samtidig for det mig til at tænke på – hvad er den 'korrekte' gengivelse af det nummer ? Det er vigtigt at du også bliver glad indeni af den tid du bruger og de summer du spenderer på ting der skal gøre dig glad ….

På med mere Dylan, Mark Knopfler (Tracker), Tracy Chapman (Collection), Dire Straits (Brothers In Arms), Cash (The man comes around) …. Neil Young (Le Noise), Lisa Ekdahl (En samling sanger HDCD)

I denne proces finder jeg ud af at der sker noget med lyden fra kl 08:30 – 09:00 på potentiometeret især med AKG'en, det er ikke fordi det skal være højt, det er fordi jeg trænger og lyden præsenterer sig bare bedre når denne kande får et lille spark i r..en. Forudsigeligt ? Ja, måske ……

Hovedtelefoner : 598'erne synger, ADL'erne lyder også godt med et lettere kompakt lydbillede, AKG'erne synger bare rigtigt godt.
Strømkabler : Leg med disse.... det er svært at drage en entydig konklusion - men forskel er der. Chord lyder bedst.

Jeg synes helt klart at detaljerne og lytteglæden er dens største kompetencer, samt rummet og beskrivelsen af rummet.
Designet er meget oldschool og nøgternt samt 'laboratorie-agtigt' med kablerne stikkende op i luften. Den er desuden kendetegnet ved en pæn lys rektangulær trækasse rundt om en vandret matsort metalplade, brudt af et lille og stort rør, samt kabler, signal/hovedtelefon/strøm og slutter af med en sort transformator næstsidst. Tak for besøget Eufonika.
zenny

 
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. maj 2011, 21:52

Re: Eufonika H7

Indlægaf Pedeskov » 8. maj 2019, 08:56

Modtog i går Eufonika H7. En ret stor og tung kasse, og samtidig har jeg læst i en del anmeldelser at den er meget stor. Så jeg blev faktisk overrasket over at den så ikke var større da den stod udpakket. Bevares, den er bestemt ikke lille. Men dens fodaftryk (hvis man kan oversætte "foot print" til det) er mindre end de feste HIFI apparater, omend den lange led går i dybden og ikke i bredden.

Hvad udseendet angår træder man nok ikke nogen over tæerne ved at sige at den er simpel og lidt rå at se på. Basen er en flot bearbejdet trækasse, som dog er ved at få lidt hakker i kanterne fra de mange kilometer på landevejene.
Jeg er egentlig OK med udseendet og placering af stik og komponenter. Dog ville jeg kraftigt overveje at få vinkelstik til strøm og signal, der er lidt meget stikken op i luften af kabler.

Jeg fik den sluttet til Audio Out på min Aune S6, og satte et par AKG K702 til. Det lød ganske udmærket, Men så var det heller ikke mere. Jeg synes at lyden blev lukket lidt inde. Nu skal jeg lige nævne at dette er mit første lyt til en rørforstærker, så jeg har ikke noget erfaring til den side.
Som det næste tilsluttede jeg Beyerdynamic DT 660 til den. Og de blev så siddende indtil jeg meget senere modvilligt måtte gå i seng. Hold nu op, hvad skete der lige der??? DT 660'erne har en meget fremherskende diskant samt en noget tilbageholden bas på de forstærkere jeg normalt har hørt dem med. De er rigtig gode til akustisk musik, men man kan også ret hurtigt få noget lyttetræthed med dem. Men lige pludselig sparkede de som Sleipner!
Der var masser af diskant, men den havde lige fået filet de skarpeste spidser af. Dejlig mellemtone. Og bassen er hevet godt frem, masser af den og dejligt tør og kontant. Ikke sådan en Umpf bas man mærker, men dejlig dyb lyd.
Du altforstyrrende, jeg havde aldrig troet at disse hovedtelefoner kunne dette. Nummer efter nummer flød bare forbi, og hver gang fik de det store smil frem :grin:
Så meget musik, og samtidig så mange detaljer. Masser af detaljer jeg ikke har hørt før, og så ovenikøbet leveret så musikalsk.

Jeg glæder mig til at få sat flere bøffer til for at se om det var et match made in heaven med DT 660'erne, eller om Eufonikaen også kan trylle med andre bøffer.
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 8. maj 2019, 10:16

Fedt :-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf Sweppesfetterlein » 8. maj 2019, 12:03

Spændende læsning Zenny og Peter:)
Det ender sgu nok ud med at I kommer til at eje en rørforstærker.

Jeg troede aldrig jeg ville komme til at eje en rørbandit, specielt efter dem jeg allerede har prøvet..men har alligevel fået bestilt en Valhalla 2, som snart ruller ind ad døren. Er spændt på om den vil være lige så ‘kræsen’ ift parring med husholdningens bøfbeholdning.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Eufonika H7

Indlægaf Pedeskov » 9. maj 2019, 08:39

Så fik jeg prøvet lidt flere hovedtelefoner.

Først Grado RS2. Det gik ikke så godt. Der kom simpelthen for meget sovs på kartoflerne. Jeg følte at der var for meget "lyd på".

Så fik jeg prøvet med et par Audio Technica ATH-R70X. Det var en helt anden snak. Så kom der musik. Det ville være fuldstændigt umuligt at prøve at tvinge mundvigene nedad, smilet stod klistret fast til ansigtet.
Jeg tror at jeg er ved at blive lidt forelsket. Kigger hen, Eufonika står der med den varme røde glød og sender skælmsk englelyd direkte ind i ørerne på mig. Nøj hvor var det musikalsk. Ikke så detaljeret som med DT 660'erne. Men der manglede ikke noget, alting er klart og veldefineret og leveret med saft.

Jeg tør ikke skrive noget om scenen, mit hoved har stadig ikke helt fundet ud af at få gelejdet det hele på plads.

Det begynder at ligne at jeg skal til at bede om forhøjelse af lommepenge...
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 11. maj 2019, 09:44

En finsk-ejet H7 med et alternativt rør (jeg ved ikke hvilken type) og vinklede stik (jvf Pedeskovs indlæg ovenfor)..

H7.jpg
H7.jpg (808.04 KiB) Vist 8945 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf Pedeskov » 11. maj 2019, 10:38

Lige præcis thumbs
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 11. maj 2019, 11:22

kvik skrev:En finsk-ejet H7 med et alternativt rør (jeg ved ikke hvilken type) og vinklede stik (jvf Pedeskovs indlæg


Lidt pudsigt han ikke også bruger et vinklet strøm stik. De er da forholdsvis lette at få fat i.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf Kolind » 13. maj 2019, 10:32

kvik skrev:En finsk-ejet H7 med et alternativt rør (jeg ved ikke hvilken type) og vinklede stik (jvf Pedeskovs indlæg ovenfor)..

H7.jpg


Røret er et 6080WB. Formentligt et Raytheon. Godt og billigt 6as7g-alternativ. Jeg syntes dog at 6as7g gør det bedre for de jeg har prøvet med min Darkvoice.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 17. maj 2019, 11:06

Sad og kiggede på vinkelstik, her er jo forskellige muligheder, enten overgange eller fastmonterede..

vinkelstik.jpg
vinkelstik.jpg (1011.36 KiB) Vist 8838 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 17. maj 2019, 11:23

Den phono overgang fra Audioquest er elegant. Så slipper man for at lodde.
På strømsiden ville jeg nok klippe af og sætte nyt stik på. Ellers bliver løsningen lidt voldsom.
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf kvik » 17. maj 2019, 11:50

Enig. Sad til dels og kikkede efter et stik, hvor IEC-brønden kunne monteres vinkelret på forstærkerkanten (hvis pladshensyn krævede det), her er MCRU-stikket jo fint.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H7

Indlægaf CHIbsen » 17. maj 2019, 11:54

Elektroniklavpris har også en del brugbare vinkel strøm stik.
(Det har jeg selv købt fra :-) )

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Mini►Violectric DHA V590►Spirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H7

Indlægaf Mortenhoe » 17. maj 2019, 12:21

Jeg har købt vinkelstik til printeren og S6 Pro hhv. højre og venstrevendt, og de kostede 3-4 dollars på aliexpress, i en kvalitet der er godkendt af elektrikeren.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Eufonika H7

Indlægaf Pedeskov » 20. maj 2019, 01:07

Så er det sidste lyt inden H7'eren skal videre på touren.

Denne gang med Hovedgrej No.1, de interagerer glimrende sammen. Jeg er efterhånden kommet frem til at jeg virkelig får meget ud af at koble de mere lyse/ikke-fuldfed-lydende høretelefoner til H7. Eufonika'en får filet de hårdeste spidser af diskanten, men der mangler ikke noget i detaljer og punch.
Jeg overvejer meget kraftigt om ikke Eufonika H7 skal blive en del af familien. Den kan ikke erstatte min Aune S6, men den kan noget andet. Det giver mulighed for meget bredere mulighed for finde det helt rigtige setup alt efter musik-lyst og humør.

Den vil blive savnet!
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster