Eufonika H3



Eufonika H3

Indlægaf CHIbsen » 29. mar 2019, 17:11

eufonika1.jpg
eufonika1.jpg (60.72 KiB) Vist 10626 gange


Appetizer
Jeg har været så heldig at få lov til at låne McM_dk's Eufonika H3, og som det dejlige menneske han er, så smed han lige hans Beyerdynamic T1 med i låneaftalen. Det bliver så fint. Glæder mig til at lytte til den de næste par uger.
musik15

eufonika2.jpg
eufonika2.jpg (125.07 KiB) Vist 10626 gange


Jeg har lige et andet lille skriv jeg vil færdiggøre, før der kommer en masse tekst her :-)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H3

Indlægaf kvik » 29. mar 2019, 17:46

popsy popsy
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H3

Indlægaf CHIbsen » 29. mar 2019, 20:26

Billede

For Helvet Carsten, den er fed den her!!

A+ etc -> Eufonika H3 -> Audeze EL-8 Open

Pladen har ALRDIG lydt bedre. Man er total til live koncert. Der ovre står Lukather og der står Mr. Carlton. Samtidig med den helt rigtige fyldige bund som der bare skal være til en live koncert.
thumbs
Fedt, fedt, fedt.
NĂĄr der er et stille stykker som kun drives frem af Trommerne, sĂĄ fornemmer man pĂĄ bedste vis hvordan rummet/koncertsalen lyder.
Greg Bissonette on the drums. Han kan godt tælle til fire.

Og EL8'erne er 30 ohm...
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H3

Indlægaf CHIbsen » 31. mar 2019, 21:26

Jeg har lyttet til klaver det meste af weekenden. Først var det Knardahl's Grieg og derefter Horowitz. Eufonika fungerer rigtig fint sammen med Beyerdynamic. Både T70 og T1. Jeg har dog lytte mest til T70'erne da jeg synes at dens diskant bedre formår at få alle overtoner på klaveret til at klinge overbevisende. T1'erne kan noget godt med mellemregisteret, men holde rmåske lidt tilbage i diskanten. Jeg har hørt en del klaver musik i dag og i går, så det er på ingen måder en voldsom kritik, Tilgengæld T70'erne kunne godt trænge til lidt mere bas for at få hele klangbunden med. Jeg er overbevist om at der findes en Beyerdynamic og Eufonika kombination der vil få mig til at smile fjollet i flere måneder i streg mens jeg lytter til Horowitz, jeg sidder måske bare ikke helt med den her... Kunne rigtig godt tænke mig at prøve en T90 sammen med H3'eren.
Lige nu er det Rolling Stones "Voodoo lounge". Det fungerer grande.

Jeg har sammenlignet med Verisonix på min X-Can og Eufonika. De bliver noget mørkere i lyden over Eufonika. Bassen er fin og ikke ulden. jeg oplever ikke at Beyerdynamic ændrer lydkarakteristik på samme måde, så jeg tænker det hænger sammen med impedansen af de respektive Hovedtelefoner. Ollo'erne oplever jeg også som mørkere over Eufonika.
Audioquest Nighthawk som gengav David Bowie's "Black Star" helt forrygende via LTA zotl fungerer slet ikke med Eufonika (med det var vist også tilfældet for vores Finske ven med H7).
Jeg oplever H3'eren som mere alsidig i forhold til H7'eren. Og mĂĄske ogsĂĄ lidt slankere og rafineret i lyden.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H3

Indlægaf McM_dk » 31. mar 2019, 22:05

popsy
Fedt at læse med, glad for den bringer glæde den H3.
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Eufonika H3

Indlægaf kvik » 1. apr 2019, 11:16

Er lidt spændt på, om du ændrer syn på T1 i løbet af testperioden. Siden du kommer direkte fra en testperiode med fokus på HD700, skal der måske til tilvænning til, før du 'knækker' koden.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H3

Indlægaf kvik » 1. apr 2019, 11:19

Er også muligt, at der findes en bedre rør-match til T1. Det vil du så ikke kunne teste, men bare en tanke. Husker fra RnG og T5p, at et bestemt rør gjorde al forskel ift mine præferencer.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H3

Indlægaf CHIbsen » 1. apr 2019, 12:01

kvik skrev:Er lidt spændt på, om du ændrer syn på T1 i løbet af testperioden. Siden du kommer direkte fra en testperiode med fokus på HD700, skal der måske til tilvænning til, før du 'knækker' koden.
Uden at have nørdet alt for meget i det, så minder HD700 mere om T1 end om T70.
Det er T70eren der stikker lidt ud i det selskab. Men mon ikke jeg får det undersøgt lidt grundigere :-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H3

Indlægaf kvik » 1. apr 2019, 12:13

Ok, har kun et vagt minde om T1 fra min korte ejerperiode, og det med suboptimale forstærkere.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H3

Indlægaf CHIbsen » 1. apr 2019, 12:35

Nu er der heller ikke nogen af dem der lyder decideret dårligt :-) det er måske nok mest mig der er lidt forkælet...

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H3

Indlægaf kvik » 1. apr 2019, 12:40

Nej, det er heller ikke min vinkel, prøver at bidrage til udforskningen, så tråden kan blive så informationsmættet som mulig :-)

--

Audeze EL8 Open (30 ohm/102 dB)
Audioquest Nighthawk Carbon (25 ohm/99 dB)

Beyerdynamic T1 (600 ohm/102dB)
Beyerdynamic T70 [250 ohm/104 dB)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H3

Indlægaf CHIbsen » 1. apr 2019, 14:03

:-) der var nu også mest et vink til mig selv om ikke at agere for forkælet.
Men man må vel gerne sætte lidt skrappe krav, når man er oppe i denne prisklasse. Vel vidende at mine krav ikke nødvendigvis matcher jeres.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H3

Indlægaf CHIbsen » 1. apr 2019, 21:33

Hygge...
H3b.jpg
H3b.jpg (40.19 KiB) Vist 10472 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H3

Indlægaf Mortenhoe » 1. apr 2019, 23:30

CHIbsen skrev:Hygge...
H3b.jpg


En radiator, OG en OTL rørforstærker. Der mangler kun en lænestol, et hyggetæppe og en dampende varm kop kaffe på det billede !
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Eufonika H3

Indlægaf kvik » 5. apr 2019, 23:44





We Want More.jpg
We Want More.jpg (360.29 KiB) Vist 10404 gange


popsy
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H3

Indlægaf Claus-DK » 5. apr 2019, 23:57

NDW er bare en fed periode i tysk musik.
men du mangler
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H3

Indlægaf Henrik_sdk » 6. apr 2019, 00:00

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Eufonika H3

Indlægaf Claus-DK » 6. apr 2019, 00:49

Det er jo ikke NDW..
Total offtopic ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H3

Indlægaf CHIbsen » 6. apr 2019, 17:35

I er brøl hårde... ruller1

Der er blev lyttet lidt og tænkt og langt startegi og whatnot. Jeg fornemmer at I gerne vil have en opdatering, selvom det måske ikke lige er seneste lytteindtryk på H3.

Jeg er Eufonika fan.

-nej dem jeg har hørt, er ikke ligeså teknisk overlegne som LTA, men de spiller musik. Hvad mere kan man forlange.
Jeg har i den forløbne uge funderet mere og mere over om ikke et setup med en Aune og en Eufonika sammen med et par udvalgte Hovedtelefoner ikke vil give en bred palette af muligheder for at få alle plader til shine -selv NDW rulle6 lavimpedante Hovedtelefoner direkte ud af s6'eren og højimpedante Hovedtelefoner over Eufonika.

Der er et eller andet der siger mig at Eufonika sammen med en nyere Dac vil være et bedre match end AVI dac'en.
Så der har været voldsomme forhandlinger med Claus-dk for at sikre mig en s6pro, og efter en maraton forhandling er vi kommet til enighed. Så nu er der sådan en fætter på vej hertil (jeg kan måske have overdrevet en lille smule). Når den er i hus så kommer der flere lytteindtryk med Eufonika.

Reelt har jeg 4 Hovedtelefoner der fungerer sammen med H3'eren. K240DF, T70 og HD700 samt McM_dk's T1. Jeg synes Eufonika og Beyerdynamic fungerer rigtig godt sammen. Hverken T70 eller T1 når dog helt i mål, til det jeg vil bruge Eufonika til. Men det er SÅ tæt på, så jeg tænker at det et spørgsmål om at prøve et par kandidater mere.
Indtil videre foretrækker jeg mine store Verisonix via X-Can V8, når jeg lytter til Arthur Rubinstein og Krystian Zimerman. Når der skal plukkes tones ned fra himlen :-) Dejlig detaljeret til klaverets overtoner, og samtidig med bund nok til at gengive klangkassens fulde vibrationer, når der bliver spillet feroce.
k240DF er god, men på de fleste setup, jeg har lyttet til, mangler jeg lige de sidste 2% til at det bliver min ynglings bøf. HD700 og T1 kan et eller andet, og jeg er spændt på om en anden Dac vil hjælpe med at forløse deres potentiale over Eufonika.

En status over mine andre Hovedtelefoner via Eufonika. Så er Audeze EL-8O faktisk ok. Audioquest Nighthawk et decideret no-go. Ollo er ok hvis man lytter til musik der godt må få et lidt mere blød og fyldig bas. Verisonix er også et no-go. Grado er heller ikke lige min kop the over H3.

SĂĄ planen er: Aune s6pro pĂĄ vej, if thumbs then Eufonika else ny plan end;

Derudover er jeg i store overvejelser om ikke jeg burde finde noget mere skrivbordsplads, så jeg kan få super lyd på kontor. Når man lytter til musik 4 timer på arbejde og 1 time herhjemme, så virker det lidt fjollet at nedprioritere det setup (men det har kvik vist forsøgt at banke ind i hovedet på mig tidligere uden det store held).

Jeg tror det var status 1musik
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H3

Indlægaf kvik » 6. apr 2019, 18:14

Derudover er jeg i store overvejelser om ikke jeg burde finde noget mere skrivbordsplads

Alternativt er der mĂĄske plads under bordpladen

f.eks. fra ikea..

Granboda.jpg
Granboda.jpg (109.14 KiB) Vist 10354 gange

Tingby.jpg
Tingby.jpg (92.1 KiB) Vist 10354 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron