SPørgsmål til Aune S6



SPørgsmål til Aune S6

Indlægaf Pedeskov » 8. apr 2019, 17:33

Jeg har fĂĄet erhvervet min en Aune S6 (non-pro) som jeg er super glad for.
Jeg har dog bemærket en lille pudsighed. Jeg benytter normalt den balancerede udgang når jeg har mulighed (kabel) for det. Men benytter også den ubalancerede (jack) udgang en gang imellem.
På et tidspunkt havde jeg fået koblet hovedtelefoner i begge udgang. Den balancerede lød helt uændret, men den ubalancerede var faldet noget i volumen. Og når jeg skruede op for den syntes jeg at jeg fik løftet bunden lidt på den tilsluttede hovedtelefon. Jeg ved dog ikke om det var fordi jeg var nødt til at skrue noget op for dem for at komme tilbage på normalt niveau, og det så var lydniveauet der gav den forskel i oplevelse.

Men er der nogen herinde der kan give et bud på hvorfor volumen ændrer sig for den ubalancerede, samt om det kan påvirke lyden?
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: SPørgsmål til Aune S6

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2019, 18:12

Jeg tror ikke den er beregnet til at være koblet til ved begge udgange, jeg tjekker lige op på det..

Men er det du skriver at den balancerede var upĂĄvirket af volumekontrollen ? og du kunne skrue op og ned for den ubalancerede ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SPørgsmål til Aune S6

Indlægaf Pedeskov » 8. apr 2019, 20:37

Ok, har heller ikke dyrket det, mere en observation.
Begge udgange kan skrues op og ned med volumenknappen. Men Jack udgangen falder 20-30 DB nĂĄr jeg ogsĂĄ tilslutter xlr kabel. Men xlr udgangen holder volumen oppe nĂĄr jeg ogsĂĄ tilslutter Jack kabel.
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: SPørgsmål til Aune S6

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2019, 20:51

Jeg prøver lige at spørge om det hos Aune.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster