World Designs HD3S



Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 17. maj 2019, 11:29

I går aftes ledte jeg efter en kombi omkring HD3S’eren der fungerede til Dinu Lipatti.
Billede
Og hvorfor vil man så det. Optagelsen er jo fra 1950, lidt halvtynd i lyden og støj er der nok af.
Men som man kan læse på nettet (arkivmusic) “By general acclamation, this is the finest recording of the Chopin Waltzes ever made. The Barcarolle has garnered similar plaudits. Dinu Lipatti had a brief, incandescent career cut short by disease. He brought to Chopin a searching intellect allied with an infallible sense of rhythm and a technique utterly at the service of his musical ideals.”

Jeg valgte Audioquest Nighthawk sammen med Avi dac’en. Da jeg fik Nattehøgen, der var de monteret med Suede pads. Og jeg har aldrig fået gjort noget ved det. Men i går kom Protein Leather pads på. Det skulle jeg nok havde prøvet noget før. Lige hvad jeg manglede. “Improved treble clarity” som AQ skriver.
Og sĂĄ blev HD3S justeret tilbage i 16-50 ohm indstilling. Det hjalp pĂĄ bassen, der blev mere veldefineret.
Stadig ikke sikker på at jeg synes det er en perfekt løsning, at man skal åbne forstærkeren op hver gang man vil skifte impedans tilpasning. Det vil give ridser på svøb før eller siden.
Men hvorom alting er. Musikken flyder nu let og elegant uden peaks på frekvenskurven der skærer I ørerne.
Her til formiddag fik jeg hørt Handels Water Music.
Billede
Herlig klarhed, elegance og lethed. Og detaljer er der nok af. Flere gange kan man høre klapperne fra Klarineten(?) når de spiller.
Havde vel planlagt at læse lidt videre I “Stalker”, men endte med at sidde og være betaget af musikken.
Og så tilbage til det gamle skrammel :mrgreen: . Johanna Martzy’s Bach No. 2. En anden optagelse fra omkring 1900-langt-tilbage
Både for Lipatti og Martzy glæder det at en fremhævning/peak af den øvre halvdel af frekvenserne bliver til en pine der skærer i ørerne. Ikke her. HD3S’eren får Nighthawk til at levere musikken med en elegance som var det en Svale der flyver i luften.
Hvis Lipatti har lavet en af de bedre Chopin valse, så har Martzy lavet en af de mest charismatiske og fængene Chaconne’r. Martzy spiller med en inderlighed som jeg tror er svært at opnå i dag, hvor man tjekker sin telefon 50-100 gange om dagen.

Og så tilbage til Barcarolle’n “The Barcarolle in F-sharp major, Op. 60 is a piece for solo piano by Frédéric Chopin, composed between autumn of 1845 and summer 1846, three years before his death. Based on the barcarolle rhythm and mood, it features a sweepingly romantic and slightly wistful tone… This is one of Chopin's last major compositions, along with his Op.61 Polonaise-Fantasie. It is often considered to be one of his most demanding compositions. Performance times average 7–9 minutes.”

En god start pĂĄ en god store bededag :-)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf kvik » 17. maj 2019, 12:44

CHIbsen skrev:Og hvorfor vil man sĂĄ det.

Ja, det spørger jeg også mig selv om indimellem :grin:

Det fungerer rigtig fint, at du under udforskningen breder dig genremæssigt, det bliver lidt for enhver smag, og dermed bliver det mere inkluderende.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 17. maj 2019, 15:58

Når snakken går på optagelser af Piano, Så levere Yuja Wang "The Berlin Recitals" den mest potente optagelse af et Piano jeg har hørt. En ny oplevelse. Lyden fra Pianoets klangkasse er virkelig nærværende.
Billede
Hun spiller sĂĄ ogsĂĄ ganske fornuftigt ruller1

Derfra er jeg videre til noget epo af Sweppesfetterlein. Agusa "Högtid"
Billede
Der er en fantastisk live i studiet lyd. Der er ikke for meget sovs, så tingene lyder lige præcis så lækre og grimt (og lækre) som de skal.
Kvalitets tid med Nattehøg og Verdensdesign.
thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 17. maj 2019, 16:34

Hold nu da helt et eller andet det her en lækker plade
baal.jpg
baal.jpg (12.02 KiB) Vist 10219 gange

En en plade fra et halvt liv siden. Fra dengang studenhuset lige havde overtaget SkrĂĄen i en by ved klisterkanalen.
Et nummer som Burnfeast er jo at som komme i Tivoli og sanserne bliver vækket til live.
Verdenskunstneren tildeler Nattehøgen et nyt mellemnavn. Audioquest "Sensorama" Nighthawk...
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 20. maj 2019, 20:37

Jeg lytter stadig til høg'en -hvornår har jeg sidst holdt mig til den samme i så lang tid... Fik skiftet til ONTech dac'en og har siden hørt 4 Jethro Tull plader i rap: Aqualung, Ministrel in the Gallery, Songs from the wood og Thick as a Brick. Længe siden jeg har lyttet til de plader. Det skyldes lidt at det grej jeg har lyttet til har pillet pladerne fra hinanden, så det egentlig ikke var specielt underholdende. Men Verdenskunstneren formår sammen med sensoramaHøgen at formidle pladerne på den helt rigtig måde. God bund der frem for alt er punchy. Bassen (altså ham der står med instrumentet) er veldefineret. Men det er orglet i midten også og fløjten i de højere registrer. Punchy bas der gør det umuligt ikke at sidde og vippe med foden samt en mellemtone der er lidt udover det vanlige.
Lytter til Queen "The Game" -igen. Og nu stikker konen hovedet ind igennem vinduet og siger hun kan høre jeg sidder og nynner i den ende af haven. For helvet ruller1
Lyden her er anderledes end S6pro + H4XX. Det rumler ikke så meget og Aune-Hifiman kombien fører på fun faktor. Men det her setup har lige så meget punch i bassen. Der er bare blevet strammet op, og kvaliteten er løftet et nøk.
To gode måder at få præsenteret musikken på. Perfekt jeg ikke skal vælge.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. maj 2019, 10:20

Nathøgen er bare et unikum thumbs

Det passer egentlig meget godt med, at hvis man er i tvivl eller ikke kan finde en bøf der lyder godt med en specifik optagelse? Nathøg! Går som oftest hånd i hånd med at optagelsen ikke just er den bedste..og så giver Nathøgen altså noget kærkommen varme uden at det bliver sovset og udefinerbart.
Omvendt så er den klart mit første valg til funk og old school soul a la Shuggie Otis, Parliament og The Temptations. Finder bare ikke en bedre bøf til sådanne artister, der lyder som om de har spist muldjord fra barnsben af. Der er bund i alt!!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: World Designs HD3S

Indlægaf kvik » 21. maj 2019, 21:57

Den skal vel snart retur, er der en overordnet karakteristik, du synes vil passe pĂĄ HD3S?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 21. maj 2019, 22:14

Næe det skal den faktisk ikke :-) aftalen løber over lidt flere uger end de andre lån.
-sĂĄ du mĂĄ lever med at der kommer endnu flere mere eller mindre velovervejede betragtninger fra min side af... ruller1
Blandt andet tænker jeg da også næsten, at jeg skal have arbejder mig tilbage til >250ohm setting.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf kvik » 21. maj 2019, 22:23

Heldige asen :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 21. maj 2019, 23:26

thumbs ruller1 tjek.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 23. maj 2019, 20:14

Sad og planlagde den næste liste. Her er vi kun over i klaverkoncerter som lige er det der har min interesse for øjeblikket. Verdenskunstneren er flyttet op i 125-250 ohm setting og et par gamle kendinge er fundet frem, AKG K500 og K501, som vil få følge af HD700'eren.
Men jeg ved næsten ikke om det bliver til noget. Sidder og er helt væk i K500'eren. jeg skal være den første til at indrømme, at de ikke er perfekte. Men de kan nu også noget særligt. Det her er som at sidde og kigge ud over Vesterhavet og bare lade tiden flyve. Jeg vll gerne høre klaverets tone blive formet af anslaget, blomstre op og klinge ud. Det kan K500'eren.
Jeg tænker måske også min smag har ændret sig lidt. I går lyttede jeg til klaverkoncert med Hyland på verdenskunstneren. Og det var godt. Men det blev lidt for meget rum. pianoet flød lidt ud og jeg manglede at tonerne blev formet som beskrevet ovenfor. Jeg tror det er noget jeg er blevet forvænt med af Beyerdynamic.

Numrene pĂĄ listen er her:
-Duo Tal & Groethuysen "Concertos For Two Pianists And Orchestra" Mozart Konzert FĂĽr Zwei Klaviere & Orchester KV 365. III Rondeau - Allegro
-Krystian Zimerman "Chopin Piano Concertos Nos 1 & 2" Chopin: Piano Concerto No.1 in E minor, Op.11 - 2. Romance (Larghetto)
-Mozart*, Friedrich Gulda, Wiener Philharmoniker, Claudio Abbado "Great Piano Concertos Nos.20, 21, 25 & 27" Concerto No. 20 In D Minor, K. 466 3. Rondo (Allegro Assai)

K501 lyder såmænd ok, men nu bliver der mere tid til at skrive noget tekst :-) K500 virker til at have mere hul igennem. Men hvor der også indimellem kan blive gået lige til kanten. K500 er mere sikker. Mere retlinet, men mister også lidt dynamik. De påtvinger ikke ens opmærksomhed som K500'eren gør. Det begynder at gå op for mig nu er jeg for anden gang halvvejs inde i listen og Zimerman's Chopin at K500'eren er T70 og K501 er T1. K501'eren skal lige falde på plads.
Men hvorom alting er Verdenskunstneren får de gamle AKG'er til at tage kampen med alle nytilkommerne. Og viser at de stadig kan, når de vel at mærke får den heftige juice som HD3S'eren leverer.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf Claus-DK » 24. maj 2019, 09:23

Fantastisk, synergi er bare sĂĄ vigtigt
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 24. maj 2019, 18:18

kvik skrev:Den skal vel snart retur, er der en overordnet karakteristik, du synes vil passe pĂĄ HD3S?


HD3S'eren er som en professionel sport danser i en Engelsk vals. Elegant, yndefuld, svævende og med styrke som en toptrimmet atlet.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf kvik » 24. maj 2019, 18:44

kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 24. maj 2019, 18:57

Nemlig :-) det er lige sĂĄdan den lyder.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf kvik » 24. maj 2019, 21:05

ECL83 Amperex..

This is without doubt the most sought after ECL83 that we have ever had in stock. Original ECL83 Amperex Item in the original yellow and green boxes. These were the most popular upgrade valve for the world audio design ECL83 kit amp.

Customers stated that this item was the best sounding item and we have found a very small stock as these come to light at a recent stock check.



Best ECL83 for HD83.. (forgængeren til HD3S)

To save you all a lot of unnecessary comparing - every single ECL83 (and PCL83 - not the same by the way) were made by Mullard in the Blackburn factory. They were simply branded for every company who used them as OEM's and of course re-sellers who had ECL83 in their catalogue listings.

Basically any ECL83 is a Mullard ECL83, and all are identical.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 26. maj 2019, 20:04

Jeg er stadig i gang med min liste ovenfor med de 3 klaverkoncert udpluk. K501 kom tilbage i skabet, tilgengæld kom T70 frem fra skuffen. Den passer jo perfekt til 125-250 ohm indstillingen.
I dag havde jeg mest fokus på Friedrich Gulda. Lækker nummer når man gider høre det igennem 6-8 gange. Først for er Beyerdynamic T70. Med HD3S'eren er det en slank gengivelse. Der er ikke den lidt ekstra fylde som jeg mener at huske at de fik med Eufonika H7. Klaveret klinger fremragende. Rummet er måske lidt indsnævret og der er ikke så meget plads omkring instrumenter. Omkring 3 min inde i nummeret er der en fløjte og en fagot (tror jeg) der ping-ponger med hinanden. De bliver trukket godt frem.
Samme nummer med HD700 bliver gengivet med et større rum. Stort rum, men man fornemmer stadig at rummet har en endelig udstrækning. klaveret er lidt mere trukket tilbage i lydbilledet. Fløjten og fagot'en skal man lytte mere efter for at lægge mærke til dem. Ligesom med T70'erne er det en slank gengivelse med måske et nøk mere bas, men ikke meget. Af de tre hovedtelefoner her, kan jeg bedst lide rummet / koncertsalen gengivet med HD700'eren.
Men AKG K500 går herfra som min favorit. Igen en slank gengivelse. Der er ikke meget forskel mellem de tre hovedtelefoner, T70, HD700 og K500, på det punkt når det er HD3S'eren der driver dem igennem en klaverkoncert. K500 er den en mellemtone der gengiver klaveret mere klart, kontant og tilstedeværende. Med verdenskunstneren som kraftkilde, så oplever jeg ikke at K500'eren mangler detaljer (Headfonia har beskrevet dem som ikke den mest detaljerede Hovedtelefon). Men når man kan sidde og høre Gulda bruge pedalerne på pianoet med små bump. Og fløjte / fagot bliver også trukket tydeligt frem. Så jeg tænker at detaljeringsniveauet er ok, og mangler ikke noget i forhold til de to andre. Rummet er stort, men med en mere uendelig udstrækning end HD700'eren. Det giver god plads omkring musikerne.
klaverkoncert, verdenskunstneren og K500 er aldeles fremragende.
(-men det er ikke sådan at træerne vokser ind i himlen. Mere moderne musik som Airbag bliver K500 aldrig mit første valg til.)

Det bliver interessant at se, hvordan det går når jeg indenfor ikke alt for lang tid ændrer indstilling til 250 og derover og finder T1'erne frem.
Setup: A+ -> audio-gd -> monsterDac -> HD3S -> T70 / HD700 / K500
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 31. maj 2019, 09:30

I går sad jeg og lyttede til CD'er med Beyerdynamic T1 og Hifiman He-560. Elvira Madigan med henholdsvis Rudolf Serkin og Jenö Jandó. Lyder lækkert. Men da jeg så senere vendte tilbage til A+, Verdenskunstneren og K500, så må jeg erkende, at det er et eller to trin op ad stigen mod sonisk lyksaglighed.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 2. jun 2019, 22:16

HD3S'eren er en sand kunstner. Er tilbage i højeste impedans instilling, og nu får den AKG K340'erne til at skinne igennem på fornemmeste vis. Grieg - Knardahl - Disc 2 - Gratitude. Hvor klinger det klaver da fantastisk. Vi er i T1 territorie... HD3S'eren bløder K340'erens diskant op så al lyttetræthed forsvinder.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

Indlægaf CHIbsen » 4. jun 2019, 21:07

Sidder igen lytter til en af mine ynglings violin koncerter.
Billede
monster, verdenskunster og K340.
Er forbløffet over hvor god K340'eren er. Jeg vil holde ved, at vi er på T1 niveau. Men jeg sidder og hører detaljer jeg ikke har hørt før. Rummet er ikke kæmpe stort men realistisk. Tilgengæld er detaljeringsgraden på Oistrakh's violin så højt, at den bliver meget livagtig. Gengivelse af placering og hvordan han flytter sig i forhold til mikrofon er imponerende.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster