World Designs HD3S



World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 3. maj 2019, 19:29

SÄ er der landet sÄdan en fÊtter her pÄ matriklen.
HD3S.jpg
HD3S.jpg (82.45 KiB) Vist 10903 gange

Den er til lÄns fra World Designs.

Skulle bare lige prĂžve et hurtigt lyt her til aftenen inden familieunderholdning. Beyerdynamic T70 med sonneteer dongle. A+ og S6pro. Zimerman Chopin Piano Concertos No 1.
-tĂŠnker lige jeg skal have samlet kĂŠben op nede fra gulvet...
Senest rettet af CHIbsen 3. maj 2019, 20:00, rettet i alt 1 gang.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 3. maj 2019, 19:33

Manden bag World Designs hedder Matthew Snell.
Og ikke fordi det har noget som helst med hinanden at gÞre, sÄ kom jeg til at tÊnke pÄ Snell Type A. Den hÞjttaler jeg altid gerne ville have haft.

Peter Snell
Lukning
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf kvik » 3. maj 2019, 21:48

HD3S internal.png
HD3S internal.png (3.36 MiB) Vist 10884 gange

Jeg skimter et par rĂžr :-)
kvik

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 3. maj 2019, 21:58

Benytter 2 ECL86 som i min verden er lidt fantastiske.
Det er en triode kombineret med en pentode i samme rĂžr. Jeg mener at triode driver pentoden.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf kvik » 3. maj 2019, 22:11

ECL83 siger hjemmesiden, her en lĂŠngere udforskning af rĂžrets ophav og slĂŠgtskab (hele s.2 :ugeek: )
kvik

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 4. maj 2019, 13:53

Hvad skal man med surround sound nÄr man fÄr et stereoperspektiv som det leveret af HD3S'eren. PrÊsentation af Katie Melua der stÄr og synger er som et holografisk billede hevet ud af Star Wars.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf kvik » 4. maj 2019, 18:08

MĂ„ske har du vendt donglen 'forkert' :grin:

HD3S: A beautifully simple, yet sophisticated, stereo headphone amplifier design using ECL83 valves. The circuit utilises twin high specification E/I transformers output that will drive any headphone load from 16 ohms to over 300 ohms depending on how the secondaries are configured, switched by DIP switches for easy re-configuration.. The HD3S is a single-ended design, with the power pentode wired up in triode configuration for that added purity, and is as quiet as a mouse. External dimensions: W220 x D314 x H82mm. Weight 3.6kg
http://www.world-designs.co.uk/headphone%20amps.htm

GlÊder mig til at lÊse, om du bliver lige sÄ begejstret som HiFi World i sin tid.
kvik

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 4. maj 2019, 18:43

Der gik lige lidt fĂžr jeg forstod den med donglen :-)
Det her var med HD700 og altsÄ uden dongle.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 8. maj 2019, 18:31

CHIbsen skrev:Hvad skal man med surround sound nÄr man fÄr et stereoperspektiv som det leveret af HD3S'eren. PrÊsentation af Katie Melua der stÄr og synger er som et holografisk billede hevet ud af Star Wars.


HD3S'eren har fÄet et af de fineste stempler man kan fÄ. Nu godkendt med udmÊrkelse af Fru forummedlem CHIbsen.
Dac'en udskiftet til OnTech og lytteren udskiftet til konen. Stadig Katie Melua, stadig A+ og HD700.
"Det er sÄ fint og klart at man bliver helt >>snÞft<<" der er ikke et Þje tÞrt.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 10. maj 2019, 09:47

Advarsel! jeg har fridag i dag. Kan godt ende med at jeg spammer Forum'et helt og aldeles...

Jeg har endnu ikke fÄet skrevet sÄ meget om HD3S'eren. Som jeg fortalte Kvik, sÄ skyldes det lidt at nÄr jeg lytter til World Designs HD3S, sÄ er det som at komme hjem. Eller som nÄ rman er ude og prÞve ny bil og kommer ind i en, hvor alt bare er der, hvor man synes det skal vÊre. Det fÞles bare rigtigt.
Men det vil vÊre fjollet at stoppe filmen her. Indtil nu har forstÊrkeren vÊret indstillet til Hovedtelefoner over 250 ohm. Og da jeg er pÊnt trÊt af at lytte til 32 ohm Hovedtelefoner pÄ rÞrforstÊrkerer, har jeg altsÄ ikke undersÞgt om HD3S'eren passer til andre end mine Sennheiser HD700 og Beyerdynamic T1 i denne indstilling.
Men i dag har jeg Äbnet forstÊrkeren op. justeret pÄ de 24 dipswitches og nu er den indstillet til 16-50 ohm. FormÄlet er om jeg kan genskabe en god oplevelse fra besÞget af Linear Tube Amplifier microZOTL. Cirka samtidig med at jeg havde besÞg af LTA fik jeg erhvervet mig et sÊt Audioquest Nighthawk. Og Leonard Cohens "You want it darker" og David Bowie's "Blackstar" gjorde et stort indtryk pÄ mig med den konstellation. Siden da har jeg ikke oplevet den samme magi fra Nighthawk (hvorfor de en kort overgang var til salg).
Men nu vil prÞve om jeg kan finde magien frem. Men HD3S skal have til kamp, sÄ pÄ sidelinien varmer Musical Fidelity X-Can V8 (Rock Grotto modded med little pinkie psu) og Violectric HPA V200 op,
Resten af setup'et mÄ nÞdvendigvis vÊre det samme som med LTA'en. Det vil sige PC med Audirvana+ og AVI dac med Audio-gd spdif imellem sig.
Lytteindtryk kommer senere.
Lige pt er jeg ved at varme forstÊrkerne op. Mens jeg skriver dette lyttede jeg fÞrst til Tatiana Nikolayeva's Kunst der Fuge og nu er det Eva Knardahl's Grieg. Jeg har fundet Audeze EL-8 open frem. Og det er dagens fÞrste overraskelse. Normalt vil jeg i korte trÊk beskrive EL-8'erne som lidt mÞrke, detaljeret, i nogle numre bliver musikken lidt 2D. Kan have problemer med at lyden komme i hÞjre/venstre og ikke helt nÄr sammen over midten. Men til de aftener hvor hovedet er lidt vanskeligt er det ofte dem eller Nighthawk jeg lytter til. Jeg kan godt lide lyden fra dem. Med World Designs forstÊrkeren bliver musikken koherent med fint rum og klaveret stÄr i midten. Samtidig gengives musikken let og sprÞdt. En ny oplevelse for at EL-8'erne kan lyde sÄdan. Det er da interessant.

For lige at knytte en kommentar til Katie Melua indtryk ovenfor. Mit fĂžrste indtryk er at ONTech dac'en ikke gav den samme holografiske prĂŠsentation af Katie Melua, tilgengĂŠld fik musik og vokal mere krop og nĂŠrvĂŠr.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf Claus-DK » 10. maj 2019, 10:18

CHIbsen skrev:Advarsel! jeg har fridag i dag. Kan godt ende med at jeg spammer Forum'et helt og aldeles...



SÄ gÄr jeg nogle ture med hundene, ellers bliver jeg bare alt for stresset ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 10. maj 2019, 11:48

De tre numre er:
Leonard Cohen’s Leaving The Table fra “You Want It Darker”
Elton John & Leon Russell’s Hey Ahab fra “The Union”
David Bowie ’Tis A Pity She Was A Whore fra “Blackstar”

FĂžrst op er X-Can. GĂžr sig bedre med Cohen end John&Russell. Fint rum, men mister mĂ„ske lidt overblikket nĂ„r musikken bliver mere kompliceret. Guitarsolo I Leaving The Table lyder flot men koret i Hey Ahab stĂ„r lidt utydeligt og langt tilbage. Bassen er pompĂžs. Introen til ‘This a Pity She Was A Whore A Whore mangler kant, X-Can’en formĂ„r ikke at fĂ„ Nighthawk’en til at gengive musikken med den kant som Bowie’s “Blackstar” skal have. Kant og varme. Her er mest varme. I det hele taget er X-Can og Nighthawk ikke en optimal kombination. Og det er egentlig lidt pudsigt for X-Can er nok den bedste allrounder jeg har haft stĂ„ende i stuen. Og den gĂžr det rigtig godt med mange af de andre Hovedtelefoner lige fra Ollo og Verisonix til Beyerdynamic T1’erne. Afslutning pĂ„ Bowie nummer med saxofon og fuld blĂŠs bliver bare en gang rod og mudder.
SÄ her skal nok findes Ärsagen til at Nighthawk pÄ et tidspunkt var pÄ vej videre.
Som en bibemĂŠrkning, sĂ„ vil resultatet vĂŠre lidt anderledes hvis jeg benyttede Aune S6pro som dac, da den har andre kvaliteterne end Avi dac’en. Avi’en excellerer I mellemtonen, og specielt den endre mellemtone gengives med saft og kraft, som godt kan det fĂ„ det lidt at mudre lidt hvis tĂžjlerne ikke bliver holdt stramme.

SĂ„ er det World Designs HD3S. Cohen. Bassen gĂ„r dybere uden at fylde sĂ„ meget. Lige som jeg godt kan lide det. Letflydende organisk. Det her er ikke et mix man lytter til, men musik. Cohens stemme vibrerer pĂ„ den der helt rigtige Cohen mĂ„de. John&Russel gengives ogsĂ„ med elegance. Det er en lidt velfriseret gengivelse, men den roder ikke pĂ„ den samme mĂ„de som med X-Can. LyttetrĂŠthed er en by Rusland med denne kombination. Og det samme egentlig med Bowie nummer. HD3S mangler lidt kant I forhold til det jeg sĂžger med de tre numre her gengivet via Nighthawk. Men HD3S’eren har en imponerende rumlig gengivelse og samtdig elegant, detaljeret og med god placering sĂ„ der ikke er noget der roder.
Men mÄske er Audioqust Nighthawk lidt for hyggelig i denne sammenhÊng.

Sidste kandidat er Violectric V200. SĂ„ blev der strammet op, og der kom drive i musikken. Det er det her jeg har savnet. SĂ„ er der magi! Jeg tĂŠnker at Nighthawk’en krĂŠver en forstĂŠrker der bare smasker musikken ind i dem, sĂ„ skal den nok selv skabe rummet. Hvor det er lige modsat med EL-8’erne. De har detaljer, men skal have hjĂŠlp til rummet. MĂ„ske guitarsoloen I Cohen’s nummer ikke springer ud pĂ„ samme mĂ„de, men detaljer er bare skarpere. Og introen til Bowie nummeret fungerer perfekt. I bund og grund lyder introen virkelig papkasse agtigt. Men det er det der gĂžr det fedt. Bowie’s vokal og saxofonen drukner ikke lĂŠngere i de store klangflader der er fra keyboard i sidste halvdel af nummeret.
SÄ jeg har fÄet hvad jeg savnede. En spille til mine Nighthawk.

Jeg ved at med andre kombinationer, der vil World Designs forstĂŠrkeren sparke V200’eren langt ud af banen. Men det vil nok fremgĂ„ i tiden der kommer :-)

Kvaliteten ligger i kombinationen.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 10. maj 2019, 16:20

Jeg er faktisk noget forblÞffet over hvordan World Designs forstÊrkeren har forvandlet mine hyggebÞffer aka Audeze EL-8 til den sprÞdeste kande i skabet. Siden kaplÞbet ovenfor, har jeg skiftet dac'en til ONTech monsteret og hvad vigtigere er. Jeg har skiftet impedanstilpasningen sÄ den nu stÄr pÄ 50-125 ohm. Det gav lige lidt fylde i bunden som ellers nÊrmest var sendt pÄ ferie da den stod i 16-50 ohm indstillingen. (Den letteste mÄde at aflade kondensatorerne er at lade den spille videre efter man har slukket. Efter 20-30 sekunder sÄ dÞr den og man kan Äbne indtil maskinrummet).
Eva Cassidy og nu Margo Price "Midwest Farmers Daughter" lyder sprÞd, elegant, let, dynamisk og forrygende. Knardal, Rostropovich og Suk bliver der ogsÄ kÊlet for.
Hvis jeg var sportsjournalist sÄ ville jeg sige at det er det her der er momentet. Det er nu at HD3S kommer ind og viser hvordan det skal gÞres. Chapeau!
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf Mortenhoe » 10. maj 2019, 21:44

Lyder den bedre end MicroZOTL?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 11. maj 2019, 11:58

Et simpelt spÞrgsmÄl der satte mange tanker i gang :-)
Mit formÄl med at lÄne forstÊrkeren er om jeg kan finde en en kombination der giver magi. Hvis det er magi pÄ en ny mÄde er det herligt, men ellers er jeg ogsÄ tilfreds hvis magien er der pÄ en mÄde jeg har hÞrt fÞr. Det meste udstyr er jo godt, nÄr man nÄr over et vist niveau. Og det behÞver ikke at koste mange penge.
microZOTL har det store fortrin at den impedans tilpasser sig Hovedtelefonen, og dermed fÄr de fleste Hovedtelefoner til at lyde fantastiske (jeg kan ikke ige huske om jeg er faldet over nogen knap sÄ gode opleverser derfor "de fleste"). Men det er hele komboen: kilde - dac - forstÊrker - Hovedtelefon
Jeg kan godt prÞve at give nogen eksempler pÄ de magiske Þjeblikke der har- vÊret i 2019.
A+ - audio-gd - ONTech - HD3S - EL8 til Cassidy og Margo Price
A+ - audio-gd - Avi - LTA - Nighthawk til Cohen og Bowie
A+ - audio-gd - S6pro - HD3S - HD700 til Katie Melua (udskifte S6pro med Avi/ONTech giver ikke den samme oplevelse)
S6pro - H4XX til Metallica's Black album
A+ - audio-gd - S6pro - H3 - T1 kan noget lĂŠkkert
A+ - audio-gd - Avi - H7 - T70 charmede sig ogsÄ ind.
De to fÞrste setup med EL-8 og Nighthawk var en ÞjenÄbner. For det var fÞrste gang jeg hÞrte deres kvaliteter. Der gik oplevelsen et par niveauer op i forhold til hvad jeg ellers forventede af dem. Det samme med S6pro'eren da jeg fik sat HE4XX til. Det var den oplevelse jeg mente Aune'en burde kunne give mig, men ikke var blevet forlÞst fÞr der kom en Hifiman til.
SÄ jeg sÞger magiske kombinationer. Det kan World Designs HD3S'eren. Og det kan microZOTL ogsÄ.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 11. maj 2019, 13:01

Det er en dannelsesrejse af episke dimensioner kun overgÄet af H.C. Andersen i Improvisatoren...
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf kvik » 11. maj 2019, 17:52

Det er sjovt med de der lydmÊssige aha-oplevelser. De har det med at sÊtte sig semi-bevidst, og fra deres sÊde i baghovedet hjemsÞger og guider os sÄ.

Jeg spekulerer pÄ, om det er med dissse som med gode oplevelser i andre sammenhÊnge. De kan vÊre langvarige eller kortvarige, de kan vÊre situationsbestemte eller af mere fundamental karakter.

SÄ, man kan godt jagte den perfekte lyd, prÊferencemÊssigt og konstellationsmÊssigt, men lyd-idealet er ikke kun en konstant, det er samtidigt ogsÄ et mÄl i bevÊgelse.

Lettere lommefilosofisk :-) og mest tÊnkt som min egen refleksion over det genkendelige i indlÊggene ovenfor om lyd som fÞles helt rigtig, magiske kombinationer og hele processen med at pejle sig ind pÄ fÞrnÊvnte.
kvik

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf Claus-DK » 11. maj 2019, 18:02

Ja hun er mÞj kÞnnere nÄr man jager hende, end nÄr man vÄgner op ved siden af hende..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 11. maj 2019, 18:58

Lommefilosofi er stĂŠrkt undervurderet. Fine betragtninger.
Jeg bliver stadig hjemsĂžgt af en JVC der kunne noget med Elton John funeral for a friend.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: World Designs HD3S

IndlĂŠgaf CHIbsen » 12. maj 2019, 13:37

Formiddagen forsvandt I selskab med EL-8’erne, HD3S og monsterdac som sammen gengiver en af Haydn’s cello koncerter med Mstislav Rostropovich i centrum. Et fint þjeblik der légger op til ro og efterténksomhed.
Kombinationen har kvaliteter som minder om Beyerdynamic men med en planar’s evne til at gengive alle vibrationerne fra buen til celloens klangkasse.

EfterhĂ„nden her jeg fĂ„et skrevet sĂ„ meget sĂ„ jeg kan begynde at krydsreferer til de andre besĂžg. Her genbruger jeg listen fra afslutningen pĂ„ besĂžget af LTA’en. Denne gang bliver der stillet op i en stĂŠrk opstilling.

Kilde: Audirvarna+, Audio-gd DI-U8,
Dac: ONTect Monsterdac,
ForstĂŠrker: World Designs HD3S (50-125 ohm)
Hovedtelefoner: Audeze EL-8O, Audioquest Nighthawk og Senneheiser HD700.

1. Chan Chan – Buena Vista Social Club
EL-8O: God afvejning af rum og detaljer. Akustikken lyder som de sidder i et stort rum lige som det skal vÊre. Mange detaljer sÄ opgiver at fÄ alt med. Kan hÞre nummeret flere gange og hÞre nye detaljer hver gang.
Nighthawk: BlĂždere gengivelse. Der er ikke den samme stress for at forsĂžge at opfatte alle detaljerne. Passer fint til at sidde og lĂŠse en bog samtidigt.
HD700: Ikke helt sÄ detalje fikseret som EL-8, men det er som at rummet for en dimension mere. Dybden?

2. Help Me – Johnny Cash “American V: A Hundred Highways”
EL-8O: Meget tĂžr vokal. StrĂžgne bas ude I siderne. Realistisk gengivelse af den akustiske guitar i midten. Meget dramatisk effekt med bassen der understĂžtter sangen.
Nighthawk: Cash’s vokal lyder som om den gengives via en mikrofon og ikke som en mand som sidder overfor dig som den gjorde med EL-8’erne. Bassen fylder mere, men vibrerer ikke pĂ„ samme mĂ„de.
HD700: Igen er der en bedre dybde I lydbiledet. LĂŠkker sammenhĂŠngende gengivelse.

3. Gravity – Alison Krauss and Union Station “Lonely Runs Both Ways”
EL-8O: GĂ„sehud. Bedste gengivelses jeg har hĂžrt. Detaljeorgie. TĂžr stram bund med alt.
Nighthawk: Nu lyder det som om bandet spiller nummeret i en mindre Kirke. Efterklangen bliver lÊngere og det flyder mere sammen. Det er sÄmÊnd lÊkkert nok.
HD700: Ligger et sted som er midt imellem EL-8 og Nighthawk. TĂŠttest pĂ„ EL-8. Men som sagt EL-8’eren har lige sat barren for hvordan det nummer skal lyde.

4. Don’t give up – Peter Gabriel “So”
EL-8O: Igen en tĂžr og nĂžgtern gengivelse. Mangler der lidt drive? Men meget fin oplevelse.
Nighthawk: Nu gÄr det da fuldstÊndig galt. Mangler timing.
HD700: Vinder pÄ den gode bredde og dybde i lydbilledet, der giver musikken et drÞmmende udtryk. Men jeg kunne godt Þnske mig lidt mere drev i nummeret.
Jeg hĂžrte nummeret igennem med HD700 sat til Violectric V200, og jeg mĂ„ nok konkludere at drĂžmmende trumfer drev. SĂ„ HD3S’eren trĂŠkker det lĂŠngste strĂ„ her.

5. Enter Sandman – Metallica “Black album”
EL-8O: Flot intro. Guitarerne gengives lékkert, Men mangler HE4XX’ernes pondus. Bliver lidt for pént.
Nighthawk: Bedre end fĂžr, men det brager ikke fuldstĂŠndig igennem.
HD700: Interessant. Stikker mÄske lidt i diskanten. Mangler noget pondus i trommerne.

Jeg har en anke pĂ„ HD3S’eren, og det er at man skal Ă„bne den for at skifte impedans. Men det blĂžder den trods alt op pĂ„, nĂ„r den bĂ„de kan fĂ„ Audeze EL-8 og Sennheiser HD700 til at spille flot ved den samme indstilling.
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

NĂŠste

Tilbage til Hovedtelefon forstĂŠrkere

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gĂŠster