Eufonika H12G



Re: Eufonika H12G

Indlægaf kvik » 30. jul 2019, 00:24

Hm, PostNord vil have ml 500 dkr (5-10kg) og 650 dkr (10-15kg) for at sende fra DK til N. Dvs besøget hos CHIbsen ville have kostet mig op til 850 norske. Jeg må med skam melde, at jeg er for nærig, eller PostNord er i hvert fald for grådige. Hvorom alting er, forstærkeren rejser direkte herop. Håber den kommer afsted om en uges tid, men venter hellere lidt længere på et 'færdigt' produkt, fremfor at få noget halvbagt hurtigt. Heldigvis har Wieslaw samme holdning, vil ikke sende noget ud af huset, han ikke kan stå 100% inde for. Ellers, signal- og digitalkabler er ankommet, og har et IEC vinkelstik på vej (siden pladsen bag forstærkeren er begrænset). En ny strømskinne er desuden blevet tilkoblet den dedikerede strømkreds. Her vil evt ny DAC også blive tilkoblet. Er for så vidt godt i gang med at kigge på DAC'er, men tegnedrengen må lige fyldes igen først.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H12G

Indlægaf CHIbsen » 30. jul 2019, 15:49

Jeg går stadig og venter på min strømskinne. Der er åbenbart kortere til Norge... :-)

Sendt fra min MAR-LX1A med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H12G

Indlægaf kvik » 31. jul 2019, 23:00

De nye trafoer er ankommet. IEC-stikket pĂĄ bagkanten er flyttet op bag trafoerne (pĂĄ min opfordring).Der findes ogsĂĄ IEC-stik med indb. Af/PĂĄ-knap (med og uden sikring). Er ikke klar over, om sikringen tjener et reelt formĂĄl eller om man i dag kan klare sig uden.

H12G_instruction.JPG
H12G_instruction.JPG (274.44 KiB) Vist 20089 gange
mains_socket_2.jpg
mains_socket_2.jpg (76.17 KiB) Vist 20089 gange


socket 1.jpg
socket 1.jpg (13.55 KiB) Vist 20089 gange
socket 2.jpg
socket 2.jpg (10.65 KiB) Vist 20089 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H12G

Indlægaf kvik » 2. aug 2019, 15:19

At the beginning of next week I will send you an amplifier.

musik11
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H12G

Indlægaf Only Human » 3. aug 2019, 22:49

Det er et utroligt spændende projekt, der virkelig viser både køber og teknikers ekspertise.

Er det OK at spørge om prislejet for et projekt af denne type?
Only Human

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. jan 2016, 18:41

Re: Eufonika H12G

Indlægaf kvik » 4. aug 2019, 00:47

Det er helt ok. Aftalt pris var 3049 polske zloty med Alps Blue og forsendelse (ca 7000 norske). Dertil kommer TKD potmetret (1000) og div kabler (2000). Kunne evt have nøjes med Alps blue og de kabler jeg allerede havde.

Oprindeligt aftalt leveringstid var 6 uger, men ser ud til at blive 10 uger. Det er acceptabelt, fordi projektet på sin vis er/var banebrydende, og alt muligt uforudset kunne ske undervejs. Jeg var således forberedt på dels at vente lidt længere, dels at måtte spæde lidt mere til. Var også forberedt på, at projektet kunne havarere helt pga uoverkommelige konstruktionsudfordringer.

Wieslaw bygger forøvrigt en H12G til en af sine faste kunder, og en til sig selv for at kunne udforske/udvikle konceptet/modellen yderligere. Det betragter jeg som en blåstempling af både screen drive-konceptet og selve H12G rent lydmæssigt. Derfor formoder jeg også, at forstærkeren vil vise sig at være alle pengene værd.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H12G

Indlægaf kvik » 5. aug 2019, 19:57

Frisk fra trykpressen (og snart pĂĄ vej fra Polen)..

Eufonika H12G.jpg
Eufonika H12G.jpg (121.72 KiB) Vist 19988 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H12G

Indlægaf CHIbsen » 5. aug 2019, 20:30

Den er sq da flot! :-)

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Eufonika H12G

Indlægaf kvik » 5. aug 2019, 21:32

Har vist ikke nævnt det tidligere i tråden, men har bedt Wieslaw om at lade træværket stå ubehandlet. Derved kan jeg (lettere) ændre på udtrykket - med bejdse, olie, voks, mm - hvis det føles ønskværdigt. Men jeg må næsten se den i hjemlige omgivelser, før jeg kan vurdere dette.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H12G

Indlægaf Claus-DK » 5. aug 2019, 22:48

du skal passe på med ubehandlet træ, det tager imod skidt fra fingre, så var jeg dig ville jeg behandle den hurtigst muligt, jeg ville vælge en eller anden form for voks, da det har sådan en lækker silkeglans..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H12G

Indlægaf kvik » 5. aug 2019, 23:02

Hvis nogen berører den uden hvide bomuldshandsker, bliver de bandlyst fra matriklen :evil:

Nah, så slemt er det nu ikke. Her er ingen pilfingre i huset, og jeg kan formodentlig dreje på volumeknappen og koble hovedtelefoner til og fra, uden at gnide alt for meget på rammen. Naturlig patina har også sin charme, især for egetræ, synes jeg.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H12G

Indlægaf Only Human » 6. aug 2019, 00:05

10K i gode Norske petro-kroner... jeg havde egentligt troet at prisen ville være noget højere.

Skulle budgetet holde til det, så anbefaler jeg solsikkeolie til rammen. Det er den letteste træolie du kan få (mig bekendt), så den er ideel når du vil have let beskyttelse og bevare muligheden for at bruge en anden behandling senere -- en tungere olie som, ja, Tung olie, bejdse eller voks.
Only Human

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. jan 2016, 18:41

Re: Eufonika H12G

Indlægaf kvik » 6. aug 2019, 00:37

Ja, eller 5300 danske i 'standard-udgaven' med Alps Blue, der mig bekendt er et helt ok potentiometer.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H12G

Indlægaf Claus-DK » 6. aug 2019, 01:12

Solsikke olie dur ikke til sådan noget, det kan jo godt bruges, men det vil blive harsk og gult med tiden, man skal have et produkt der er lavet til træ. Skal man eje tingen i et år eller to, kan det måske være en OK løsning.

Som søn af Danmarks ældste farvehandler (81 år, 54 år på bagen i egen butik, still going strong) har jeg i min egen tid i farvehandlen, hørt grumme historier om fine antikke træmøbler der er ødelagt på grund af forkert olie/voks.

Det er et dumt sted at spare på pengene, specielt med så lækkert et produkt.

Man skal som nummer et vælge en voks til egetræ.

Man bør heller ikke skifte produkt, er der en gang kommet en slags olie/voks på, bør man holde sig til det mærke og produkt i al fremtid, man kan sikkert skifte mellem to forskellige mærker af samme type, men det er produkter der er meget drøje i brug og køber man en bøtte voks, kan sådan en smule forstærker få et nyt lag voks om året de næste 10-15 år inden bøtten er tom, mindst..

Sorry for off topic, det er bare sådan noget der er blevet tævet ind i roen på mig hele livet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H12G

Indlægaf Only Human » 6. aug 2019, 07:54

Ja, nu fik jeg lige brugt lidt tid på at lugte til diverse trægenstande. Måske skal man have en farvehandlers næse for at kunne lugte harskheden... eller også tager det bare længere end et årti. :)
Da det er en tørrende (oxidativt hærdende) olie, så kan det fint bruges til træværk. Blandt de tørrende olier, så har det endda en udsædvanlig høj indhold af vitamin E, hvilket jo modvirker harskhed. Det skal dog sige at alle tørrende olier vil gøre træet mørkere, hvor solsikkeolie ikke har så stor effekt som de fleste andre. Holdbarheden er heller ikke noget at råbe hurra for: det skal nok forhindre misfarvning fra fedtede fingre, men slidstyrken er mere eller mindre den samme som rå linolie. Du kan i teorien også danne det til kogt eller standolie, men det er der nok ikke meget idé i.
Bruges en olie, så skal den naturligvis være af den tørrende type. Der er et modefenomen med at bruge ikke-tørrende olie (såsom olivenolie) til træ... hvilket jeg tager skarp afstand fra.
Men ja, voks er en blidere og mere usynlig behandling. Skal der behandles antikviteter eller museumsgenstande, så vil jeg da også anbefale voks. Det vil helt klart også bevare den nuværende overflade uændret bedre end andre metoder.
Brug af olie eller voks vil nok reducere den patina, som Kvik efterspørger... hvilket jeg burde have bidt mere mærke i første omgang. Jeg beklager lidt dette sidespor, men emnet interesserer mig.

Det gør forstærkeren nu endnu mere, selvom jeg aldrig har haft modet til rigtig at prøve kræfter med en rørforstærker. Det er dog en fascinerende verden, der har fristet flere gange. Ja, nu igen.
Det bliver spændende at høre om indtrykket.
Only Human

 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. jan 2016, 18:41

Re: Eufonika H12G

Indlægaf Claus-DK » 6. aug 2019, 12:49

Faktisk bliver det tællet (oxideret) og ikke harsk, det er ikke noget der lugter, hvis det lugter er det sådan henad stearin. i øvrigt er det ikke alle der kan lugte/smage tællet/oliet.

Jeg er nok lidt miljøskadet med sådan noget og ville altid vælge et produkt som er beregnet til formålet, det er jo ikke noget der koster en formue og på en forstærker til omkring de 6000 synes jeg at de 50-100 kroner en bøtte voks koster mere en end flaske solsikkeolie er småpenge.

Uanset hvad er Eg kanonflot, jeg har det over det hele, jeg lakerer dog mit. Det ludbehandlede Eg jeg har får bare lov at passe sig selv, det er nærmest for billigt at begynde at behandle når man køber det i en genbrugsbiks.

Træ og behandlingen af det er et spændende emne, fedtkemi er et også meget spændende emne, heldigvis kan vi rumme det hele her rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Eufonika H12G

Indlægaf kvik » 15. aug 2019, 17:58

H12G.jpg
H12G.jpg (3.12 MiB) Vist 19568 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Eufonika H12G

Indlægaf CHIbsen » 15. aug 2019, 18:38

Smukt :-)

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Eufonika H12G

Indlægaf Peter Jensen » 15. aug 2019, 18:47

Flot møbel og lyttehjørne.

Møbelreferencen er på Eufonikaen.... Måske lidt overkill, men den kan da bære det så flot som den er.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af Peter Jensen 15. aug 2019, 19:11, rettet i alt 1 gang.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Eufonika H12G

Indlægaf Claus-DK » 15. aug 2019, 19:05

Uhhhhhhhhh
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster