Little Dot MKIV SE



Re: Little Dot MKIV SE

Indlægaf Ballegaard » 14. jan 2013, 23:48

Jeg har haft fornøjelsen af, at have besøg af Mataugust i lørdags. Han tog sin Little Dot IV se med - og et par gode hovedtelefoner med.

Vi havde nogle fornøjelige timer med god snak om både Hifi og whisky rulle2

Sikke en dejlig imødekommenhed. Tak for det Mataugust!

Lørdag stod den på Joe Bonamassa - Little Dot bestod med bravour. Ja, jeg blev helt ydmyg under nummeret 'The Great Flood' - ordet 'højtidelig' kom til mig, og musikken 'stod' 20 cm foran min pande - wow!

Søndag morgen stod den på diverse Vivaldi; bla. De fire årstider. Men prøv lige 'Havets storm' (RV 428) - flot!

Her mandag aften har den stået på Led Zeppelins 'Presence' - sådan!

I hørende stund står den på Scorpions 'Classic Bites', og det er som om, at rørene nu er rigtig varme og for alvor kommer til deres ret.

Er det bare en følelse?
Eller har det noget med musik genre at gøre?

Mit overordnede indtryk er, at musikken bredes ud, bliver fyldigere og så kan jeg spille højere - uden at føle at hovedet sprænges.

Hvor meget vedligehold/udskiftning skal man forvente med en Little Dot i huset?
rulle4
Senest rettet af Ballegaard 15. jan 2013, 00:03, rettet i alt 1 gang.
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

Re: Little Dot MKIV SE

Indlægaf Mataugust » 14. jan 2013, 23:59

Jeg mener, at rørene har en spilletid på ca. 10.000 timer. Der er længe til.....
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Little Dot MKIV SE

Indlægaf Ballegaard » 15. jan 2013, 00:04

Mataugust skrev:Jeg mener, at rørene har en spilletid på ca. 10.000 timer. Der er længe til.....


Spilletid eller tændt tid?
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352
Ballegaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. dec 2012, 11:48
Geografisk sted: Slagelse

Little Dot MKIV SE

Indlægaf nc8000 » 15. jan 2013, 00:23

Tændt tid
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Little Dot MKIV SE

Indlægaf Buyer no 1 » 15. jan 2013, 09:13

Ballegaard skrev:I hørende stund står den på Scorpions 'Classic Bites', og det er som om, at rørene nu er rigtig varme og for alvor kommer til deres ret.

Er det bare en følelse?
Eller har det noget med musik genre at gøre?


Tja, jeg havde en gang en rørforstærker som jeg bestemt mente først ydede optimalt, når den havde spillet omkring 6 timer! Min WA22 oplever jeg som værende "klar" efter omkring 1-2 timer.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Little Dot MKIV SE

Indlægaf Sebastian L » 29. mar 2013, 23:56

Mataugust skrev:Jeg mener, at rørene har en spilletid på ca. 10.000 timer. Der er længe til.....


Normalt siger man 10.000t for power-rørene og 5.000t for driver-rørene.
På head-fi.org er der skrevet op og ned ad stolpe om rør til LD forstærkerne, men her er en god begyndertråd, som i første post giver et fint overblik:
http://www.head-fi.org/t/563884/little- ... ling-guide

Det fremgår ikke af indlæggene her i tråden hvilke rør, der sidder i anmeldereksemplaret, så jeg går ud fra at der er tale om GE 5654? I så fald yder det ikke forstærkeren fuld retfærdighed. IMO kan man for ganske få penge få den til at lyde væsentligt bedre og mere transparent ved at skifte til et sæt russiske NOS 6ZH1P-EV driverrør (som osse anbefales i tråden på head-fi). De går for en slik på eBay.

Det er sandt, som flere er inde på i denne tråd, at jeg har en LD MKIV SE som er moddet i hoved og r...
Det kan man osse læse om ovre på head-fi. Jeg har skiftet WIMA kondensatorerne ud med Jantzen, smidt en masse russiske PIO koblings kondensatorer på og skiftet modstande i signalvejen ud med præcisionsmodstande. Sågar har jeg fjernet udgangskondensatorerne og skiftet lidt internt kabel i den. Effekten udeblev ikke musik17
Det er dog ikke noget jeg vil anbefale, da chassiset er nærmest umuligt at arbejde med, så der blev bandet en del under arbejdet. Ligesom det er voldsomt irriterende, at impedans dipswitches og rørtype-omskifter er placerede indeni selve chassiset (som nævnt tidligere i denne tråd). Det havde unægtelig været mere brugervenligt om producenten havde placeret disse mere tilgængeligt. Overvejer faktisk om jeg ikke lige burde fixe det osse.
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Little Dot MKIV SE

Indlægaf Sebastian L » 30. mar 2013, 16:39

Hvis man kan få fat på et par 6J1P fra Svetlana, så er det bare om at slå til. BIG bang for the buck!
Rørene på billedet har den russiske (kyrilliske) inskription. De er for fede.
Vedhæftede filer
6J1P 6Zh1P 6Ж1П SVETLANA 1961.JPG
6J1P 6Zh1P 6Ж1П SVETLANA 1961.JPG (48.76 KiB) Vist 7795 gange
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Little Dot MKIV SE

Indlægaf Mataugust » 30. mar 2013, 17:06

Rørene på anmeldereksemplaret var standardrørene for mk iv se. Lige nu er driverrørene skiftet ud med nogle tungsol, der gav et markant løft i dynamikken. Men den spille stadig ikke godt med T1 eller HE500 for den sags skyld. Sennheiser er til gengæld et genialt match til denne, næsten umodificerede, forstærker.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Little Dot MKIV SE

Indlægaf superpronker » 18. jan 2014, 10:57

Sebastian L skrev:Hvis man kan få fat på et par 6J1P fra Svetlana, så er det bare om at slå til. BIG bang for the buck!
Rørene på billedet har den russiske (kyrilliske) inskription. De er for fede.


Er det fx disse til 73kr og gratis fragt? I så fald, wtf! Så skal tuberulningen ud over stepperne!
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Little Dot MKIV SE

Indlægaf superpronker » 20. jan 2014, 13:16

Jeg har eksperimenteret med gain settings lidt. Så vidt jeg kan læse mig til i manualen er
0 0: 10
1 0: 5
0 1: 4
1 1: 3

Mine D7000 har en sensitivity på 108 dB/mW og signature pro på 98 dB/mW, så jeg vill tro, at jeg skulle i den laveste ende af gain.

Men når jeg går ned til 3, så kommer der en svag hvinen i baggrunden, ret lyst. Når jeg sætter gain tilbage op til 4 er den væk igen. Hvordan kan det være? Er de for fintfølsomme til rørerne?
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Little Dot MKIV SE

Indlægaf Lanzky » 29. jan 2014, 14:51

At det kun sker ved det ene gain-niveau kunne tyde på en fejl ved den indstilling. Hvis problemet var generelt kunne det skyldes oscillation eller fejlagtig jord er sted i konstruktionen. Prøv at skrive til David om problemet - han er vist ganske hjælpsom.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster