Tilstrækkelig med amp power?



Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Jesper1620 » 2. maj 2020, 22:08

Ole skrev:
Jesper1620 skrev:
Ja det er nemlig det. Vil nok egentlig helst have et separat sæt, men som du siger er det også en nem løsning med en kombineret løsning. Har du nogle anbefalinger af personlig erfaring ifht dette, både med en kombineret og separat løsning indenfor et rimeligt prisleje?

Ja okay. Når du skriver ret fornuftigt skal det så tolkes som at det er gode høretelefoner men at der findes bedre indenfor det prisleje?(Selvom lyd selvfølgelig er så subjektivt som det nu engang er)
Alt det her med en balanceret udgang, hvilken forskel er det helt præcist det gør?


Har kun haft O2/e-dac kombo i den helt billige ende, hvilket var fint, men synes lyden kunne blive lidt hård og kantet i det engang imellem. Både da jeg havde THX AAA 789 og Aune X7S'eren havde jeg en noget dyrere dac foran, så har ikke så meget forslag til en kombo. Konkurrencen er benhård i den prisklasse og X7S er virkelig god, men kunne personligt bedst lide 789'eren - den virker meget transparent og tilføjer ingen varme til lyden.

"Fornuftigt" her var et jysk fornuftigt, hvilket typisk har en lidt højere kursværdi end et sjællandsk fornuftigt
;-) - og primært rettet mod kombinationen af hovedtelefon og forstærker ift. pris. Synes personligt at Sennheiser 6 serien er nogle fine hovedtelefoner. På de to versioner fra serien jeg har ejet kunne jeg særligt godt lide deres mellemtone og det at de kunne give en god lytteoplevelse uanset musik genren. Tætteste på negative jeg kan komme på, er at størrelsen på oplevet lytterum måske ikke var det største.

Balanceret vil give mere output, så du bedre kan drive tungere hovedtelefoner. Yderligere effekter ift. lytteoplevelsen, kan der være en vis variation i holdningerne til omfanget af hvor meget det betyder, så det må du nok hellere selv læse om. Rent praktisk vil det typisk kræve flere komponenter med balanceret implementering end hvis man kun havde single ended, hvilket man må formodes også at skulle betale for. I mere prisvenlige enheder, hvor det forefindes, vil det således muligvis/sandsynligvis? være prioriteret over single ended delen (intet er jo gratis), så hvis du lander på en løsning med balanceret implementering, kan det være relevant at udnytte funktonaliteten for at få mest ud af udstyret, alene af den årsag.


Ja konkurrencen er nemlig benhård fordi der er så mange at vælge imellem, og synes også det er en sjov ting det her med den "rene/ikke-farvede" lyd og den "varme" lyd der kan komme fra de forskellige forstærkere. Det er som jeg kan læse mig til noget der er delte meninger om man kan lide at der bliver tilføjet varme til lyden eller ej. Personligt ved jeg ikke helt hvad mine preferencer er endnu, men ved i hvert fald at jeg elsker den lidt skarpe/sprøde gengivelse uden det bliver "harsh" for modsat, hvis der er noget jeg hader så er det hvis man skal sidde og skrue ned fordi diskanten bliver for hård.

Dejligt med noget erfaring og lytteoplevelser! rullw3

Ah ja okay det giver god mening, tak for forklaringen! Hvordan ved man at en udgang er balanceret? Skal det enten være todelt rca kabel eller det her sjove store kabel som der fx er på aune x7s?
Jesper1620

 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 18. feb 2019, 18:09

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Ostebaronen » 2. maj 2020, 22:19

Jesper1620 skrev:Mht Lehmann og den forstærker jeg har kigget på har den fået meget gode anmeldelser, men er dac chippen ikke specielt god i den/dem, eller er det bare et generelt råd?


Den Lehmann på DBA har vidst ikke DAC. Det er bare en forstærker.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Jesper1620 » 2. maj 2020, 22:27

Ostebaronen skrev:
Jesper1620 skrev:Mht Lehmann og den forstærker jeg har kigget på har den fået meget gode anmeldelser, men er dac chippen ikke specielt god i den/dem, eller er det bare et generelt råd?


Den Lehmann på DBA har vidst ikke DAC. Det er bare en forstærker.


Nej det har du da ret i, kan jeg se. Ved ikke lige hvorfor jeg ville have der også var en dac inbygget. Det har nok været ønsketænkning, hehe. Men så giver dit svar jo også god mening :D - Ville du så anbefale at fx købe Lehmann forstærkeren og bruge den med fiio ek10k'en eller købe fx Aune x1s pro? Ved ikke hvordan amp komnponenterne og specsne på den to amp dele er ifht hinanden, for ville da gå ud fra dac-chippen i x1s ville være klart bedre, right? ruller1
Jesper1620

 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 18. feb 2019, 18:09

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Claus-DK » 2. maj 2020, 22:53

Lehman´s forstærkere sparker numse med alt du sætter dem sammen med.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Jesper1620 » 3. maj 2020, 13:06

Claus-DK skrev:Lehman´s forstærkere sparker numse med alt du sætter dem sammen med.


Lækkert nok, spørgsmålet er så hvis man skulle købe en amp kun, skulle det så være Lehmann eller Schiit Asgard 2? Alt efter hvad diverse salgssteder har at byde på, selvom jeg stadig hælder til x1s pro musik14
Jesper1620

 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 18. feb 2019, 18:09

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Ostebaronen » 3. maj 2020, 17:33

Det mest optimale ville nok være at du fik lyttet dig frem til hvilken forstærker som lyder bedst med din hovedtelefon. Men hvis du ikke kan det, ville jeg nok gå efter gut feeling + reviews. X1s er nok den mere alsidige maskine, fordi den har indbygget DAC. Hvorimod med Asgard 2 (medmindre det er en model med DAC tilvalgt) og Lehmann'en skal du også ud at have sådan en eller drive dem via E10k som du har nu. Jeg tror godt jeg ved hvad jeg ville vælge, men i sidste er det dig og dine ører som skal lytte til det.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf kvik » 3. maj 2020, 18:18

Du kunne også byde på denne. Fragten er lidt dyr, og der kommer moms oveni, men hvis budprisen holder sig nogenlunde lav, ser forstærkeren faktisk helt fin ud, med komponenter af god kvalitet. (Ja, jeg er forudindtaget, russisk/østeuropæisk grej er lige mig :grin: )

s-l1600.jpg
s-l1600.jpg (197.74 KiB) Vist 11691 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Jesper1620 » 3. maj 2020, 23:21

Ostebaronen skrev:Det mest optimale ville nok være at du fik lyttet dig frem til hvilken forstærker som lyder bedst med din hovedtelefon. Men hvis du ikke kan det, ville jeg nok gå efter gut feeling + reviews. X1s er nok den mere alsidige maskine, fordi den har indbygget DAC. Hvorimod med Asgard 2 (medmindre det er en model med DAC tilvalgt) og Lehmann'en skal du også ud at have sådan en eller drive dem via E10k som du har nu. Jeg tror godt jeg ved hvad jeg ville vælge, men i sidste er det dig og dine ører som skal lytte til det.


Det er rigtigt, muligheden er der bare ikke rigtigt. Ville dac-chippen kunne gøre et godt nok arbejde er jo spørgsmålet. Det skal jo i realiteten kun være noget jeg skulle leve med indtil jeg fik råd til en separat dac. Hvorfor en kombineret løsning nok ville være det bedste lige pt.
Jesper1620

 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 18. feb 2019, 18:09

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Jesper1620 » 3. maj 2020, 23:23

kvik skrev:Du kunne også byde på denne. Fragten er lidt dyr, og der kommer moms oveni, men hvis budprisen holder sig nogenlunde lav, ser forstærkeren faktisk helt fin ud, med komponenter af god kvalitet. (Ja, jeg er forudindtaget, russisk/østeuropæisk grej er lige mig :grin: )

s-l1600.jpg


Sikker på at en rørforstærker ville være det bedste til en noob som mig? ruller1 - tak for inputtet!
Jesper1620

 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 18. feb 2019, 18:09

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Daf » 7. maj 2020, 19:23

Der synes at være meget interesse for SMSL SP200 rundt omkring på nettet...
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf kvik » 7. maj 2020, 19:33

^Buzzword: THX AAA 888, og så er den en anelse billigere end konkurrenterne fra Drop og Monoprice.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Jesper1620 » 12. maj 2020, 20:01

Det er rigtigt at både SML SP200 og THX AAA 888 har været meget omtalt blandt diverse hifi anmeldere. Jeg endte med at købe Aune x1s Pro af Claus - en meget god og sikker handel. Fik pakken meget kort tid efter bestilling. Endte med at købe Sennheiser HD650 til omkring samme pris som andre brugte HD600 ligger omkring så jeg er ret glad for mit køb. Er indtil videre ret imponeret af lyden fra dem og godt tilfreds :D
Tusind tak for hjælpen til alle der har skrevet og kommet med input :D
Jesper1620

 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 18. feb 2019, 18:09

Re: Tilstrækkelig med amp power?

Indlægaf Ostebaronen » 13. maj 2020, 19:08

Ikke dårligt setup! Har selv haft en ligende kombination med HD650 og den første Aune X1.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Foregående

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster