Nyt setup til HD800S og WA7 Fireflies



Nyt setup til HD800S og WA7 Fireflies

Indlægaf Ufomekaniker » 26. jul 2020, 20:06

Hej :o)

Jeg har lige købt mig et sæt Sennheiser HD 800S, og vil gerne have en dedikeret DAC/AMP i stedet for den gamle Technics receiver som får lyden fra mini-jack porten på min MacBook Pro. Det er et rigtig ringe setup. Og her tænkte jeg at en sort WA7 gen 2 ville se rigtig godt ud sammen med mine høre telefoner? Hvordan lyder HD800S og WA7 Fireflies sammen? Jeg kan godt lide at der er drøn på bassen og slagtøjet når jeg lytter til 90s remixes. Og jeg kan også lide luften i lyden når jeg lytter til mere roligt musik. Jeg lytter ikke til rock eller jazz. Nogle gode erfaringer med den kombination?
Ufomekaniker

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. sep 2017, 18:43

Re: Nyt setup til HD800S og WA7 Fireflies

Indlægaf kvik » 26. jul 2020, 21:49

Uden at ville fornærme nogen (f.eks. Peter, der har WA7), så fortjener HD800S en bedre DAC end den, der sidder i WA7 (også i 2nd Gen udgaven). Prøv at google ‘ES9018K2M dac amp’, og se hvor chippen ellers bruges.

En DAC/AMP kan være praktisk, men næsten uden undtagelse er den en kompromis, enten er forstærkerdelen under par, eller så er Dac-delen.

For WA7s vedkommende så har amir fra audiosciencereview haft den under luppen, den anmeldelse bør du kigge på.

Som du beskriver bassen tænker jeg forøvrigt solid state, ikke rør, men hvad ved jeg :-)

Synes som antydet synes jeg, at du bør splitte op i selvstændig DAC og AMP.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster