Transportabel forstærker?



Transportabel forstærker?

Indlægaf aparthia » 16. nov 2011, 19:28

Hej Folkens,

Jeg fik for et par måneder siden anskaffet mig et par Spiral Ear ref 3 og de er rigtig gode, de virker immervæk lidt bastørre, når volumen ikke er sat så højt og jeg tænkte om en forstærker kunne hjælpe på dette?

Jeg har ikke rigtig kigget så langt, da der er mange forstærker på markedet, men har lidt snuset til http://www.digizoid.com/zo/
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf Aquila » 16. nov 2011, 19:32

Så vidt jeg kan forstå er en Zo ikke som sådan en forstærker, men mere en "bastilføjer", hvis det giver mening. En slags raffineret bass boost om du vil.
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf Claus-DK » 16. nov 2011, 22:09

Det er jeg ganske sikker på vil gøre en stor forskel, hvad kilde har du nu ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf Claus-DK » 16. nov 2011, 22:34

Jeg har lige flyttet trĂĄden fra dac/amp delen
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf aparthia » 16. nov 2011, 23:01

Jeg bruger min computer og min sansa clip+ som kilde.

Jeg har ikke noget helt fancy og forventer ikke at bruger flere tusinde på en forstærker.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf Claus-DK » 16. nov 2011, 23:11

Så har du nærmest bedre lyd på farten end derhjemme, med mindre du har et godt lydkort..

Jeg har ikke den store erfaring i at forstærke min Clip, men fra den af og til en PC med ekstern dac/amp er der et godt stykke, ligeledes til min Studio som også kan bruges som forstærker, den er et supermatch med ref5..

Måske den pa2v2 i køb og salg ?? det er en fin lille sag til nærmest ingen pæng..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf Sorensiim » 17. nov 2011, 13:18

Du kunne jo kigge på den µHA-120 jeg lige har fået: viewtopic.php?f=10&t=810 - Prøv evt. om du kan lokke en "tester" ud af Brian eller om du kan låne dig frem til at prøve en anden transportabel forstærker. En billig forstærker som Fiio E11 gør det også rigtig godt til pengene, men til Ref. 3 ville det næsten være synd. Clip+ er en utrolig ren kilde, men ikke med meget power bag - en transportabel forstærker vil helt sikkert gøre en mærkbar forskel.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf Claus-DK » 17. nov 2011, 16:15

Det er lidt tricky for en middelmådig forstærker vil ingen gavn gøre, clippen har masser af bøffer, så længe den ikke bruger dansk firmware..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf aparthia » 17. nov 2011, 19:15

Det er nu mest til min bærbare, der lidt har lyd som at høre det fra en dåse. Konkret spiller min Clip+ rigtig godt, jeg har dog leget lidt med bassen i equalizeren.

så længe den ikke bruger dansk firmware..


Den har kørt rockbox mere eller mindre siden jeg fik den.

Hvad angår den Zo tyder det på, at det mestendels er til hovedtelefoner, hvor bassen er fraværende som det er tilfældet i mange low-end headphones/iems, hvilket jeg ikke(af arrogance) vil kalde mine Spiral Ear.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf Sorensiim » 18. nov 2011, 15:51

Hvor er det nu lige du er fra?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf aparthia » 19. nov 2011, 00:30

Jeg bor i Århus, hvis det er det, du spørger om :)
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf helledie » 19. nov 2011, 01:32

Så skulle der nok være mulighed for at låne en enkelt transportabel amp :)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf aparthia » 19. nov 2011, 02:53

Hvilken er der tale om :)?

Jeg vil rigtig gerne investere i en, men den behøver ikke koster alt for meget, da det trods alt vil være min første..
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf helledie » 19. nov 2011, 06:23

Fiio laver nogen billige - E11 som Søren talte om. Mener Brian fører dem. Jeg har en RSA P-51.
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf aparthia » 19. nov 2011, 16:11

Ja Fiio har jeg også set på. Jeg har dog svært ved at se forskellene på fx E7, E11 og E5 ud over størrelsen og at E11 og E7 også er DACs, er det overhovedet værd at se efter en DAC, hvis man ike vil smide pengene efter det/hvis det skal være på farten.

Hvad angår prøvelytning, lyder det meget interessant!
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf Kaps » 19. nov 2011, 21:33

Jeg har lige købt den fiio e11 fra brugtmarkedet her på siden, den må du gerne prøve et par dage i Århus når jeg får den. Kan måske endda levere en dag ved lejlighed (kører lidt taxa i fritiden) Men måske du kan låne noget mere spændende af en anden bruger herfra.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf Sorensiim » 20. nov 2011, 08:55

Jeg bor i Skanderborg og jobber i Ă…rhus, sĂĄ du mĂĄ lige sige til hvis du vil have et lyt pĂĄ Just-Audio uHA-120.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf aparthia » 20. nov 2011, 13:47

Søren, tak for tilbuddet, men den ligger lidt højt i forhold til, hvad jeg vil(og kan) skyde efter en amp lige nu :)

Kaps, jeg ville være rigtig interesseret i at kunne høre dem, jeg vil dog ikke fratage dig den glæde, det er at få nyt gear! Det kunne være fedt, hvis vi kunne mødes inde i Århus en dag.

Ninja-edit: Kan det betale sig at investere i et andet LOD kabel, end dem, der kommer med forstærkeren?
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Transportabel forstærker?

Indlægaf Kaps » 20. nov 2011, 13:51

Hvis jeg har den et par dage først, kan jeg nok godt undvære den nogen dage. Jeg skriver når jeg fået den og lyttet lidt til den. Jeg har alligevel ikke modtaget de bøffer den skal bruges med.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Transportabel forstærker?

Indlægaf nc8000 » 20. nov 2011, 14:40

aparthia skrev:Søren, tak for tilbuddet, men den ligger lidt højt i forhold til, hvad jeg vil(og kan) skyde efter en amp lige nu :)

Kaps, jeg ville være rigtig interesseret i at kunne høre dem, jeg vil dog ikke fratage dig den glæde, det er at få nyt gear! Det kunne være fedt, hvis vi kunne mødes inde i Århus en dag.

Ninja-edit: Kan det betale sig at investere i et andet LOD kabel, end dem, der kommer med forstærkeren?


Jeg bilder mig ind at jeg har kunnet høre forskel mellem nogle af mine lod kabler men skal klart indrømme at den vigtigste grund til at jeg har købt dem har været for at skrædersy kablet til fysisk at passe bedst muligt til det pågældende anlæg hvilket er grunden til at jeg har så mange, en ny en hver gang anlæget har skiftet komponenter
nc8000

 

Næste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster