Black Mirror - DHT & Fully Differential



Re: Black Mirror - DHT & Fully Differential

Indlægaf kvik » 25. dec 2022, 23:30

De sidste uger frem mod julen har været travle, så der har været begrænset overskud til at 'lege' med grejet.

Det går for så vidt ok med CDX, den fungerer som den skal, og er også i tålelig kosmetisk stand. Jeg kunne have tænkt mig at gøre noget med dem, dvs bytte kondensatorer pga alderen, bytte signalkabel pga kvaliteten, og lave den om til NOS. Har service-manualen, men er usikker på, om mine evner slår til, har jo ikke lyst til at ødelægge den, når den faktisk fungerer p.t.

Der er lidt besværligt at sammenligne lyden med mine to andre kilder. Wieslaws DAC har så lavt udgangssignal, at jeg ikke får høj nok lyd til en brugbar sammenligning. Det går lidt bedre med Tento'en, selv om Mac'ens vifte støjer en del under afspilningen.

CDX -> Black Mirror -> Beyer T1
LMS/Squeezelite -> Allo DigiOne -> Eufonika DAC -> Black Mirror -> Beyer T1
MacBook Pro/Audirvana -> Singxer F-1 -> PortaDAC -> Black Mirror -> Beyer T1

Fordi jeg for år tilbage solgte mange af CD'erne, har det også været en udfordring at finde egnet musik jeg i dag har på både CD og harddisk. Synes det er lettere at vurdere forskelle, når jeg har velkendt størrelse som udgangspunkt.

Når det er sagt, så synes jeg, at CDX umiddelbart ikke gør så meget væsen af sig. Det er ikke nødvendigvis en dårlig egenskab, den er behagelig at lytte til, uden at være kedelig. Tento-kæden har lidt mere luft omkring instrumenterne, lyden står lidt skarpere, livligere, mere intens. Det er mine første indtryk, har bare lyttet sammenlignende de sidste par dage.

Skal Black Mirror have ordentligt modspil, er der nok ingen vej udenom en balanceret kvalitetskilde, hvad enten det er CD-afspilller eller DAC. Har sådan set allerede kompileret en ønskeliste, men økonomi er altid en begrænsende faktor, så det kan tage tid at nå derhen.

Denafrips Pontus II ($1765) - R2R
Audial S5 (€2200) - TDA1541
Veridian Utopia Sirius (€2000) - AD1865
Lab12 DAC1 Reference (brugt) - TDA1543
MHDT Pagoda ($2520) - PCM1704
Soekris 2541 ($1235) el.1541 (brugt) - R2R

Alle med XLR-udgange, så de kan bruges balanceret med Black Mirror. Pontus ved jeg lidt om, Audial har jeg lyst til, Veridian er enorm, nyeste LAB12 får gode skudsmål, Pagoda lyder måske/måske ikke som Naim (samme chip), Soekris er billig i aktuel sammenhæng.

Jeg har set nogle interessante (CDP og DAC) alternativer på aliexpress, men det er ikke længere et sted jeg ønsker at handle, så ovenstående er mine bedste bud p.t.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Black Mirror - DHT & Fully Differential

Indlægaf kvik » 1. jan 2023, 00:17

black and white.jpg
black and white.jpg (4.23 MiB) Vist 3137 gange

Lyset er sĂĄ dĂĄrligt pĂĄ denne ĂĄrstid, sĂĄ vi holder os til sort-hvid. Kilderne er reduceret til CDX og PortaDAC indtil videre. Lyder helt ok, men Black Mirror fortjener bedre, sĂĄ pĂĄ et tidspunkt...
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Black Mirror - DHT & Fully Differential

Indlægaf CHIbsen » 1. jan 2023, 00:35

Det ser da meget lækkert ud. Specielt med uldtæppet.
Hvad kan Scalero?

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Black Mirror - DHT & Fully Differential

Indlægaf kvik » 1. jan 2023, 15:48

Ull er bra! anbefaler merino og alpaka :-)

Scalero er ok, men ikke fængslende. Af og til prøver jeg noget nyt, komponist og/eller udøver(e), en sjælden gang indlemmes det også i samlingen, men næppe her.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster