Hoved-fi forstærker ??



Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 6. jun 2012, 01:36

Lidt nyt omkring "Horizon" det er navnet på Frans og Jeremys nye forstærker..
Jeremy rejser en del og der kan godt gå lidt tid mellem mails, så derfor vil det tage tid at få de sidste ting på plads, hvis dette er noget vi vil være med til..

Jeg vil også prøve at få fat på en prototype og håber jeg kan få lov til at sende den på tour blandt interesserede..

det info jeg har er:

Det er en Hybridforstærker.

Den har intet med Sunrisen at gøre, Sunrise er jo en kraftigt modificeret udgave af Bravo, Indeed, Muse kært barn har mange navne..

Der vi være forskellige udgangsmodstande på den, sikkert med en switch af en eller anden art.

Autobias af rør, kan bruge flere rør (12 og 24 volt), og man skal ikke sidde og fumle med en justerskrue når man skifter rør, sikkert også andre fordele..

Vi KAN fĂĄ den med vor eget logo ( mit 4musik , eller rettere Loevhagens rullw3 rullw3 ).
De vil blive nummereret, så om 25 år når hoved-fi har overtaget Google, Facebook, Head-fi og det meste af den vestlige verden vil disse forstærkere kunne sælges på hoved-bay (det kommer e-bay til at hedde, for dem tog vi jo allerede efter 20 år) for adskillige millioner af Dullars, tror endda vi kan få dem med eget navn hvis vi ønsker det..

Vi kan fĂĄ lavet smĂĄ tweaks og sĂĄrn, hvis vi gider sĂĄdan noget..

Den bliver ikke afsindigt billig.

Handlen vil ikke være gennem mig, eller hvis jeg kan gøre det nonprofit og vi alle derved kan spare penge, kan jeg godt ordne det praktiske, men det skal jeg lige have vendt med revisoren om det er en mulighed, jeg skal nok i realiteten stå for det hele bortset fra selve betalingen og pengeindsamlingen, det er sådan noget med skat og moms og regler om hvad man må sælge som privatmand der spiller ind her...

Hvad mere ??
Jeremy har verdens bedste kundeservice...Hvilket er meget vigtigt hvis man gerne vil lodde selv og laver ged i det..

Frans vil uden tvivl også være til at få fat i for hjælp, da jeg byggede min Panda hjalp han mig med webcam og hele svineriet..

Jeg kan måske skaffe nogle "sparkenumse" NOSrør... Mit eget rør i Sunrisen kostede 45 £ musik12
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf kvik » 14. jun 2012, 22:45

Siden jubelscenerne helt udeblev her, eller nogen anden form for reaktion for den sags skyld, så får jeg lyst til at nævne, at Sunrise i øjeblikket skamroses her i det høje nord. Var jeg ikke 'bundet' til Naim, så ville den norske omtale i hvert fald have gjort mig interesseret, også i Horizon.

Claus, måske bør du lave lidt mere PR her i tråden for Sunrise/Horizon. Jeg har på fornemmelsen, at kun de særligt indviede har en idé om niveauet på forstærkeren. For alle andre er den ukendt land, og derfor måske ikke så umiddelbart fængende. Den manglende respons kunne i hvert fald tyde på det.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf mcfrede » 14. jun 2012, 23:24

Jeg er ogsĂĄ interesseret, men er jeg ikke altid det? rulle4
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 14. jun 2012, 23:36

mcfrede skrev:Jeg er ogsĂĄ interesseret, men er jeg ikke altid det? rulle4


A few good men.. rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 14. jun 2012, 23:44

Det skal forøvrigt nævnes at hvis vi hellere vil have en Sunrise er dt bestemt også muligt, den er endda kommet i en ny version specielt rettet med følsomme bøffer, så med den kan man komme til at trille rør og bruge inears på en gang, så bliver det ikke meget bedre her i livet..

Sunrise er en knippelfin forstærker som overraskede mig meget, jeg havde en Indeed G2, som jeg i starten var ret glad ved, men den havde nogle fejl som gjorde at jeg endte med at hade den..
Jeg købte et kit til Sunrise, fordi jeg med årenes løb har fået nærmest blind tillid til hvad Frans siger og gør og så kan jeg godt lide sådan nogle initiativer,så jeg købte mig da et sæt, da den så kom til at spille havde jeg ikke ventet mig det store, men der tog jeg da fejl, den havde alle de samme gode egenskaber som Indeeden, men intet af de ting der gik mig på nerverne..
Sunrisen er en lille sød kickass DIYforstærker, så simpelt kan det siges..

Den er på besøg hos Helledie så måske han kunne komme med et par kommentarer ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf claus » 15. jun 2012, 00:18

"Horizon" hvis det er den der skrives om på rock grotten er jeg nok også interessered, hvis den er bedre end pandaen som er den enste ht forstærker jeg har hørt. men claus du har jo en panda, så du skriver måske om forskellen på de 2 forstærkere. især hvor lang tid den skal bruge til at varme op,. jeg spørger fordi at jeg har en rouge audio forstærker til mine gulvhøjtaler, og den skal bruge en 30 min. opvarmning for at spille ordenlig.og det er måske lige ioverkanten for mig til en høretlf. forstærker.
mvh claus.
claus

Brugeravatar
 
Indlæg: 174
Tilmeldt: 16. nov 2011, 20:57
Geografisk sted: Ă…rhus(Kolt)

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 15. jun 2012, 00:25

Pandaen er også en super forstærker, sådan ud fra hukommelsen er de på niveau, bare forskellige signaturer, den er varm på under 10 minutter, den bliver en anelse bedre når den er ridiig varm..
Sunrise har ikke autobias.
Det er sĂĄ Sunrise og fra hukommelsen
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf claus » 15. jun 2012, 00:29

tak for det hurtige svar,resten læser jeg mig til. mvh claus
claus

Brugeravatar
 
Indlæg: 174
Tilmeldt: 16. nov 2011, 20:57
Geografisk sted: Ă…rhus(Kolt)

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 15. jun 2012, 00:51

Begge dele men det bliver ikke mig der sælger dem, vi laver et gruppekøb af dem i stedet.
Eller køber vi dem hos Jeremy enkeltvis..

Jeg er heller ikke sikker på at det er en vare som er lovlig at sælge i EU (RoHs, CE etc.).

Jeg vil prøve at se om jeg kan få ham til at lave en test plade så vi kan se hvorledes det kommer til at se ud..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf kvik » 24. aug 2012, 21:48

Claus, er vi kommet længere i denne sag? Har lidt lyst til at prøve Sunrise/Horizon, kunne selvfølgelig bestille den alm. variant, men en hoved-fi udgave ville ligesom være lidt mere cool :P

Er det korrekt forstået at Sunrise og Horizon er to helt forskellige forstærkere, hvori består egentlig forskellen? Læser et andet sted at Sunrise anbefales til 16-120 ohm, mens Horizon passer bedst med 120-600 ohm. For min egen del var udgangspunktet at prøve/bruge den på kontoret med SE3ref, og skulle jeg få lyst kunne den så transporteres hjem til brug med T70. Er det så Sunrise eller Horizon jeg bør stile efter?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf kvik » 16. sep 2012, 21:57

Hiver denne frem fra arkivet, Claus ;-) Hvad med Ember, skal efter sigende takle både høj og lav?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 16. sep 2012, 22:34

Jeg har kun den der hedder Sunrise og har ikke hørt de to andre, Frans holder mig dog opdateret lidt på hvad der sker på den front, men jeg ved ikke så meget endnu..

Sunrise og Horizon er to helt forskellige forstærkere Horizon er sin egen og ikke en gejlet version af Sunrisen..

Det er jo jeremy´s butik og han er notorisk svær at holde kontakt med.

Jeg tror godt jeg kunne bestikke Frans til at skabe en hoved-fi forstærker som er helt vores egen, men så skal der nogle der kan lave print, nogle der kan lave kasser, nogle der kan lodde osv osv På banen, det kunne, synes jeg, blive et fantastisk projekt, hvis vi kunne koordinere det..

Jeg tænker at en eller anden Bjørn til at holde trådende og bestille dimserne, en eller anden skotte Mc et eller andet til at udtænke nogle flotte kabinetter, måske en Viking til at flette kablerne, man kunne justerer Gainet i tusmørket rullw3 rullw3 rullw3
Mulighederne er uendelige..

Vi har jo meget dygtige gør det sælv folk på siden og der har jo kørt noget lignende om den der O2 (som er skabt af Frans´onde tvilling)

MĂĄske er det den vej vil skal gĂĄ ???


Hvis du har en dansk adresse, så kontakt Helledie, han har min Sunrise liggende og jeg tror godt du kan få ham til at sende den til dig i stedet for mig, så kan du prøve den, den har et yderst kostbart rør som er matchet ned til 0,002 et eller andet i forskel på de to kanaler og er håndplukket af Pink Floyd som værende det bedste ud af de 200 rør han købte af dem (Et JAN Philips 6922 military, fra 1969, det har en hel stambog kan jeg fortælle dig), så ikke noget med at smide med røret og hvis du gør så kun forsigtigt ned i en edderdunsdyne.. rulle2 rulle2

Jeg tror ikke den er det fedeste match med et par SE, rør giver lidt egen støj og det er sådan noget man hører i CIEMS, men jeg har ikke selv prøvet de med REF5 så kan ikke rigtigt kommentere det på ærlig vis.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf kvik » 17. sep 2012, 01:46

Link til Ember. Virker som om problemet med egen-støj er elimineret, men muligt at jeg fejltolker beskrivelsen.

Tak for lĂĄne-tilbudet, Claus, logistikken er lidt problematisk, men jeg kigger pĂĄ det.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst