Hoved-fi forstærker ??



Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Victor Halgaard » 30. mar 2012, 22:41

Claus-DK skrev:Det er ikke en holdning der kan flyttes pĂĄ..

I kan lave alle de O2er i har lyst til, brugen siden til at arrangere gruppekøb af den, skrive om den, alt hvad i lyster, jeg vil bare ikke have noget med det at gøre..


Er der en grund til det her? Kunne man få et link eller et eller andet der bare giver en eller anden grund til din holdning? Selvom den så ikke skulle bruges kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i alverden der har fået dig til at stejle sådan...
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf mikkelmmk93 » 30. mar 2012, 23:20

Victor Halgaard skrev:
Claus-DK skrev:Det er ikke en holdning der kan flyttes pĂĄ..

I kan lave alle de O2er i har lyst til, brugen siden til at arrangere gruppekøb af den, skrive om den, alt hvad i lyster, jeg vil bare ikke have noget med det at gøre..


Er der en grund til det her? Kunne man få et link eller et eller andet der bare giver en eller anden grund til din holdning? Selvom den så ikke skulle bruges kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i alverden der har fået dig til at stejle sådan...

+1
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Niels » 30. mar 2012, 23:34

Vi har ikke krav pĂĄ forklaringer fra Claus fsa. hans holdning til O2.,blot fordi han er ejer af hoved-fi.

/Niels
Niels

 

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf mikkelmmk93 » 30. mar 2012, 23:43

Postkurt skrev:Vi har ikke krav pĂĄ forklaringer fra Claus fsa. hans holdning til O2.,blot fordi han er ejer af hoved-fi.

/Niels

Det mindes jeg heller ikke jeg har givet udtryk for, og hvis jeg har sĂĄ var det ikke ment.
Men jeg tænkte at med sådan en stærk modstand måtte der jo være en grund til og ikke bare evt. fanboyisme (eller det modsatte).
Thumps up på ejerskabet af et fedt community! Så lærte man jo også det:D
Jeg håber dog du kan forstå roden til hvorfor jeg gerne vil vide det, det kunne jo være at der var en specifik grund til at vi netop ikke i sådan et tilfælde her ikke skulle bruge det design og det ville da være spændende at få at vide.
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Sv: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf mcfrede » 30. mar 2012, 23:44

Jeg tror det skyldes hans mĂĄde at give udtryk for sine holdninger. Han er blevet bannet pĂĄ flere fora, vistnok mere pĂĄ baggrund af hans udtalelser end hans holdninger.
Hvis i læsere hans blog kan i vist godt se at han er temmelig kontant i sin udtryksform, andres konstruktioner er det argeste lort og hans egen konstruktion er facit!
Jeg tror som sådan han er dygtig nok, det er mere hans langen ud efter andre der har gjort ham upopulær. Nu huserer han vist mest på sin egen blog og et par fora hvor han har en fast skare af tilhængere.
Han er vistnok efter sigende ingeniør (noget jeg kun kan bifalde) og han har davist adgang til noget farligt fint måleudstyr. Han har ifølge ham selv en del konstruktioner på bagen, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvad han har lavet.
Jeg ser ham som head-fi's Ken Rockwell (som jeg selv har læst med stor fornøjelse) . :-)
Bottom line, jeg tror hans konstruktion er glimrende og han er sandsynligvis dygtig, hans personlighed arbejder vist lidt imod ham dog.

Om hans O2 skulle være noget af det mest neutrale man kan komme i nærheden af tror jeg er en ambitiøs udmelding, men jeg siger ikke det er forkert! :!: jeg kunne selv have lyst at bygge en. ;-)

Hvorom alting er kommer der ikke en hoved-fi brandet O2 og vi mĂĄ respektere Claus beslutning og arbejde videre derfra.

Nu skulle vi måske prøve at overveje hvad vi så kunne have lyst at prøve kræfter med? :smile:

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf mikkelmmk93 » 30. mar 2012, 23:54

Tja, jeg kender ikke så mange andre forstærkere.
Cmoy og O2 er lige dem der springer mig i tankerne.
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 31. mar 2012, 01:47

Jeg er mest stemt for at vi finder et færdigt produkt, måske får lavet lidt tilretninger på dette og så med vores eget logo på, der vil være mange der ville stå af hvis det indbærer loddekolber og boremaskiner..

Jeg så også helst det bliver en forstærker der er lidt ud over det sædvanlige i kvaliteten, en Cmoy er for så vidt OK, men jeg ville hellere have noget som folk ville beholde og faktisk bruge, ikke bare en sjov gimmick, det vil så gøre det noget dyrere og vil også holde flere væk...

Det er ogsĂĄ lidt derfor at det er gĂĄet lidt i stĂĄ med dette projekt..

Jeg vil prøve at gå lidt på jagt igen og se om jeg kan finde noget spændende, er der nogle der kan trykke et logo på et kabinet ??
Man kunne mĂĄske finde en producent der var villig til at levere deres produkt i en neutral kasse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12678
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Sv: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf mcfrede » 31. mar 2012, 07:24

Sunrise, var der ikke en lille rørfætter der hedder det?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf nc8000 » 31. mar 2012, 07:59

mcfrede skrev:Sunrise, var der ikke en lille rørfætter der hedder det?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk


http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-5621440807 ... 98_3016844
nc8000

 

Re: Sv: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Buyer no 1 » 31. mar 2012, 10:02

mcfrede skrev:Sunrise, var der ikke en lille rørfætter der hedder det?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk


Jo, det var der http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=12&t=239 ;-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Victor Halgaard » 31. mar 2012, 10:05

Man kunne ogsĂĄ go til nogle "professionelle" sĂĄ som iBasso, Little Dot eller GoVibe. De har alle produkter i ~500 omrĂĄdet
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Kaps » 31. mar 2012, 10:07

Kan man ikke lave en afstemning fra interesserede om en ca pris på produktet?? Det er egentligt min opfattelse at de fleste godt vil ligge mere end 500kr, men er nærvøs for at det sorterer andre fra?
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 31. mar 2012, 12:31

Sunrise:

Den koster lige knap 280 Dullars +moms så det er 350 incl moms cirka 1950 kroner incl porto, uden dummebøde, vi kan så spare enhund i dumme bøde hvis vi får dem sendt samlet og selv sender dem videre i DK.

Det er så den færdige klar til brug version..

usamlet snakker vi 230 Dullar +moms 290 cirka 1600 kroner incl porto uden dummebøde..

Jeg vil gerne kontakte Jeremy og se om han vil give mængde rabat, men så vidt jeg husker snakker vi ikke mere end 10 %
Der var ikke den store interesse da jeg for et stykke tid siden prøvede at få et gruppekøb i stand, vi er sæføliig 3 gange flere medlemmer nu så måske....

on another note
Jeg har lige bestilt en Fa1 fra siliconeray til lige knap 1400 incl porto 1750 incl moms, jeg vil lige melde tilbage omkring den nĂĄr den er ankommet om nogle uger, den kan vi fĂĄ uden logo og bestiller vi flere tror jeg vi kan presse prisen lidt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12678
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Kaps » 31. mar 2012, 13:07

Claus har du en ide til en bærbar amp i den prisklasse? Gerne med noget power og mulig for at indstille mængden af bas?
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Victor Halgaard » 31. mar 2012, 14:42

Claus-DK skrev:on another note
Jeg har lige bestilt en Fa1 fra siliconeray til lige knap 1400 incl porto 1750 incl moms, jeg vil lige melde tilbage omkring den nĂĄr den er ankommet om nogle uger, den kan vi fĂĄ uden logo og bestiller vi flere tror jeg vi kan presse prisen lidt..


Her er en billigere A1 klon som ogsĂĄ er god: http://www.ebay.com/itm/A1-clone-Class-headphone-amp-enclosure-and-transformer-finished-/251024942131?_trksid=p3286.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D7389386976953094955#ht_1002wt_957
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 31. mar 2012, 14:58

Den var sq da godt nok billy, kun 35 dullar som kit...



Den jeg har bestilt er dog noget kønnere og ser umiddelbart også ud til at benytte sig af bedre indmad

Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12678
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Victor Halgaard » 31. mar 2012, 17:24

Det skal jeg så ikke gøre mig klog på - men prisen er i vert fald god :P
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 14. maj 2012, 20:49

Jeg har brevvekslet lidt de sidste par dage med Frans og Jeremy omkring en special Hoved-fi forstærker..

Det viser sig at de faktisk er ved at lægge sidste hånd på en hybridforstærker, altså en rør/SS Kombination, den er med variabel udgangs modstande som man selv kan skifte, den har autobias at rør, så man kan bruge felere forskellige typer af rør i den, jeg er ganske sikker på at vi kan få den med eget logo, den har masser af bøffer..

Hvad jeg ikke ved noget om er prisen, men jeg vil tro den kommer til at ligge på 300$, så helt billig vil den ikke blive, til gengæld er jeg ganske overbevist om at den vil komme til at sparke numse, for de her to fyre er ret godt inde i sagerne, Frans har siddet i Panasonics udviklingsafdeling i en del år, dog ikke mere og Jeremy er en driftig ung fyr som meget gerne vil leverer prisstærke ting i vores hobby, deres Sunrise som "bare" var en opgraderet Indeed G2, er helt sikkert en rigtig fin forstærker som jeg kun har godt at sige om og i følge Frans er deres nyeste kreation bedre på stort set alle punkter..

Jeg arbejder lidt på at få en prototype på besøg, som jeg vil skrive et par ord om når den engang ankommer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12678
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Niels » 14. maj 2012, 21:07

Det lyder spændende. Det ville jo være perfekt til at begynde at lege med lidt tube-rolling.

Hmm. Frans: er det ikke ham der skriver under alias "Solderdude". han skulle ifølge rygterne være yderst kompetent.
Niels

 

Re: Hoved-fi forstærker ??

Indlægaf Claus-DK » 14. maj 2012, 21:23

Det er korrekt Frans er Soldedude, flinker fyr fra Holland
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12678
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster