Tak for interessen
Monstrøs ja - 37x37x45cm og over 30kg.
Det med at det ligner et sløjdprojekt fra 5. klasse passer meget godt. Chassiset er lavet af en plade krydsfiner og der er monteret et par skuffe-greb så den rent faktisk kan bæres. Der er med vilje ikke gjort ret meget ud af finish på den, da det faktisk ikke er mere end en transportabel prøveopstilling, forstået på den måde at kredsløbet ikke har været afprøvet i praksis før den udgave I har set her. Der skal afprøves nogle ting før den evt. bliver bygget over i noget mere permanent og pænt.
Dog ser den ualmindeligt "lækker" ud når lyset er slukket, eller hvis man blot fokuserer på de smukke rør.
Og ja, den er temmelig farlig for børn og dyr. Den står placeret højt, og kan kan ikke komme til at tænde for den ved et uheld. Afbryderne er gemt af vejen bagpå udenfor almindelig rækkevidde.
For at komme lidt on-topic her på hoved-fi så bruger jeg den faktisk som hovedtelefonforstærker. Den er ganske vist bygget og dimensioneret som effektforstærker til højttalere (dvs. sekundærsiden af udgangstrafoen er viklet til 8 Ohm) men der er mere end rigeligt udgangsniveau til hovedtelefoner med moderat impedans. Den spiller glimrende (og mere end rigeligt højt) på mine AKG K271mkII. Spiralledningen der ses på et af billederne er faktisk til omtalte hovedtelefon.
Hvis der er nogle gode spørgsmål svarer jeg hellere end gerne
Jeg skal nok kigge forbi af og til.
Mvh
Bjørn Aaholm