Verum Audio - Verum 1

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf Pedeskov » 22. mar 2019, 23:19

Det viste sig at være en løs forbindelse i kablet. Så ingen problemer med Verum 4musik
Pedeskov

Indlægaf CHIbsen » 23. mar 2019, 00:07

Tommel-op herfra, at du begynder at skrive allerede fra de er inde af døren. Fortsæt endelig thumbs
No1: A+►Audio-gd DI-U8►Aune S6pro►X-Can V8►Beyerdynamic T1 No2: HiBy►Aune X1 mk2►Audioquest Nighthawk
Kontor: Aune S6►Ollo S4R
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf Claus-DK » 23. mar 2019, 00:53

Helt enig med ham med det smukke navn.. ruller1 ruller1

Umiddelbare indtryk over flere dage, er bare det bedste.. thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf Pedeskov » 28. mar 2019, 01:43

Jeg har nu fået benyttet Verum 1 en del mere. Og vi er faktisk ved at blive rigtig gode venner.

Jeg tænker ikke så meget over størrelsen mere, har efterhånden fået et fornuftigt greb på dem ved på- og aftagning. Og selvom jeg stadig godt kan mærke at jeg har dem på, så generer de på ingen måde.

Hvad udseendet angår er jeg stadig lidt ambivalent. Men udseendet betyder også stadig mindre jo mere jeg bruger dem. Og heldigvis er det jo indholdet og ikke skallen der tæller (hvilket jeg også personligt glad for).

Jeg har været godt omkring musikalsk, og de klarer det allermeste med bravour. Dog har jeg oplevet med nogle tradtionelle Blues-numre (ikke gamle indspilninger) at de lød ret forfærdeligt. Hvad det skyldes skal jeg ikke kunne sige. Men det har kun været nogle få indspilninger (og jeg var selvfølgelig ikke åndsnærværende nok til at notere hvilke numre det drejede sig om).
Jeg har hørt bredere musikudvalg end jeg normalt gør. Verum 1 har åbnet for et ønske om at høre musik jeg ellers ikke har hørt i en del år. Jeg ved godt at I siger at det er musikken der styrer hviken hovedtelefon man skal benytte. Men Verum 1 vil altså gerne byde ind med musik-ønsker. Og der har været mange dejlige genhør.

Verum 1 spiller virkeligt dejligt. Jeg ved ikke om de spiller specielt korrekt, men musikalsk er de godt med. Masser af detaljer og masser af rum. Med rum mener jeg ikke scene. Jeg har stadig til gode at få en god fornemmelse for scene. Det er ikke kun med Verum, men alle hovedtelefoner jeg mangler det ved. Hvorfor ved jeg ikke, jeg er måske bare lidt 2-dimensionel i opfattelsen.
Men med rum mener jeg en luftig gengivelse. Jeg føler at lyden er mindre massiv end ved for eksempel Ollo'erne, dog uden at der mangler noget, der er samme spille-glæde som med Ollo'erne. Der mangler lidt detaljer i diskanten sammenlignet med DT660'erne, men de er nu også meget lyse og detaljerede.

Jeg vil forsøge at oppe mig og huske notesbogen så jeg kan få sat nogle kunstnere på sammen med indtryk til næste skriv.
Pedeskov

Indlægaf Vejgaard666 » 11. apr 2019, 16:46

[quote="Vejgaard666"]Verum 1 er nu afhentet i pakkeshoppen med sommerfugle i maven.

Fruen havde set et billede, da jeg fortalte hende om denne tour.

Hun sagde: “De er da pænere end dem du har (Phillips Fidelio X2)”.

Det var så ikke tilfældet i dag! Følgende sætning fra frue og teenagedreng: “Du ligner en der skal have elektrochok” og “Du ligner en af dem du passer på”.

Jeg må nok sige at de er store. Men når man har justeret dem, så er de ikke så slemme at ha’ på.

Jeg har til denne Tour været ude og låne lidt grej (Myryad Z40) for at spille dem op imod Monoprice M1060 (som jeg er vanvittig glad for). Jeg vil lytte til Verum i nogle dage og så spille dem ud mod hinanden.

Mit første indtryk var: “Wauw... De er store”.

Og første lytte indtryk er at de er meget åbne.

Jeg vover pelsen og smider et par selfies op.BilledeBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar

Indlægaf Vejgaard666 » 11. apr 2019, 22:19

Dette er førstehåndsindtryk. Undskyld hvis det roder:-)

Byggekvalitet.

De virker til at være i god kvalitet. De er store og tunge, men det føles ikke så slemt når de først sidder på hovedet.
Det var først da jeg tog dem af, efter ca. 35 min (første lyt), at min ører føltes varme.

De spiller fantastisk ved høj volumen og jeg får ikke lytte træthed af dem.

Primært spillet igennem Little Dot mk. 3 og Myryad Z40.

Lyder bedst igennem rørbørge, tænker at det er grundet den “varmere” lyd.

Lyden.

Første lyt: var Yerûšelem “The Sublime” (LP) - Dystert fransk industrial.
Der mangler noget bund på denne skive, i disse bøffer.

Andet lyt: var Massive Attack “Mezzanine” (CD) - For dælen hvor lyder den bass lækkert på første nummer, “Angel”, den går lige i bukserne! Er rigtig glad for bass og det er der dæleme på disse bøffer i dette nummer.

Vejgaard666

Brugeravatar

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. apr 2019, 11:56

Det er satme go stil mr Vejgaard rulle2

Umiddelbart kunne Verum 1 godt designmæssigt åbne op for Princess Leia/vædderhorn/konkylieskal kopper. Personligt gad jeg godt eje én med et nødde-tema, sådan lidt Nøddepatruljen agtigt. Toppen af nødden eller ‘hatten’ skal agere kopper.

Lidt af en sidegade...ahem men spændende at høre om den hvide russer.
Spøjst at den lyder godt udad Little Dot, da det er en rørforstærker med en ret høj udgangsimpedans (mener at have læst at den er over 30) og bøffen er 8 ohm. Man plejer at køre efter tommelfingerreglen: forstærkerens udgangsimpedans skal (mindst) være 1/8 af bøffens for at sikre en ordentlig dæmpningsfaktor. Jeg ville have troet, at du hævede støj gulvet i en sådan grad at det gik ind og forstyrrede musikken, men nogle gange bliver man overrasket thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Vejgaard666 » 13. apr 2019, 22:13

Sweppesfetterlein skrev:Det er satme go stil mr Vejgaard rulle2

Umiddelbart kunne Verum 1 godt designmæssigt åbne op for Princess Leia/vædderhorn/konkylieskal kopper. Personligt gad jeg godt eje én med et nødde-tema, sådan lidt Nøddepatruljen agtigt. Toppen af nødden eller ‘hatten’ skal agere kopper.

Lidt af en sidegade...ahem men spændende at høre om den hvide russer.
Spøjst at den lyder godt udad Little Dot, da det er en rørforstærker med en ret høj udgangsimpedans (mener at have læst at den er over 30) og bøffen er 8 ohm. Man plejer at køre efter tommelfingerreglen: forstærkerens udgangsimpedans skal (mindst) være 1/8 af bøffens for at sikre en ordentlig dæmpningsfaktor. Jeg ville have troet, at du hævede støj gulvet i en sådan grad at det gik ind og forstyrrede musikken, men nogle gange bliver man overrasket thumbs

Jeg har ikke den store forstand på udgangsimpedans:-)
Så bruger mine ører. Hertil aften er Verum smidt igennem Myryad (Low Gain) og så har jeg valgt en anden slags musik.
A Perfect Circle “Eat the Elephant” - Volumen på 13.

Maynard lyder jo fantastisk, tilpas bund (måske en snert for lidt), Men har siddet med lukket øjne, vrikket med hovedet og fødderne til side 1. Jeg tænker at til det rette musik (laidback, storslået rock) så spiller de fantastisk.

Da jeg åbner øjnene ser jeg at teenageren sidder og ryster på hovedet af mig, følgende sætning kommer: “Du ligner en der skal tortureres”.
Mit svar: “De spiller pisse godt”
Hans svar: “Det tror jeg på, det der ikke er pænt spiller næsten altid godt”.

Vejgaard666

Brugeravatar

Foregående

Tilbage til Hovedtelefoner