Ikko OH 1

Re: Ikko OH 1

IndlĂŠgaf CHIbsen » 27. apr 2019, 20:07

Jeg har lige lyttet Zeppelin. Man fÄr det fedeste drive i Bonhams tÞnder samtidig med at at Jimmy Page's guitar og Robert Plant's vokal stÄr knivskarpt. Perfekt.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
flac: A+â–șAudio-gd DI-U8â–șONTech monsterDacâ–șVerdensKunstnerâ–șAKG K340 CD: TDA1549â–șX-Can V8â–șBeyerdynamic T1
Natbord: HiByâ–șAune S6proâ–șHifiman HE4XX / HE560 Kontor: Aune S6â–șOllo S4R
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire

IndlĂŠg: 832
Geografisk sted: Skjern

IndlĂŠgaf aparthia » 28. apr 2019, 22:45

Claus-DK skrev:Der er stadig en enkelt tilbage pÄ turen.
Men jo flere indtryk des bedre.

Et kabel med mikrofon eller en plads pÄ turen? Hvis det fÞrste ville jeg da gerne prÞve, hvis det sidste, har jeg allerede bestilt dem. Jeg vil uanset prÞve at huske at komme tilbage med indtryk!

Claus-DK skrev:Hvad betyder aparthia ??

Det er et gaaaaaammelt gamertag, jeg brugte fordi jeg var lidt aparte og sÄ skulle det bruges i engelske spil. :grin:

Uheldigt nok ligger det ogsÄ tÊt op ad apartheid som mange tror det kommer fra. 2musik
aparthia

Brugeravatar

IndlĂŠg: 212

IndlĂŠgaf Claus-DK » 28. apr 2019, 23:37

Det var at der manglede indtryk fra den sidste deltager..Jeg vidste godt du havde bestilt et sĂŠt, kunne genkende din mail adresse thumbs

Du er yderst velkommen pÄ vores ture, der er pladser pÄ X8 turen lige nu.

Der er ogsÄ en ny inear fra IKKO pÄ trapperne, regner med midt Juni, men hvis jeg fortÊller mere bliver jeg skudt ved daggry, mÄske fÞr--

Og sÄ et ikke inearprodukt ogsÄ fra IKKO, men ogsÄ her mÄ jeg ikke rigtigt rÞbe noget endnu, andet end den er ret smart..

Sidst men ikke mindst en X1S Pro, ogsÄ i Juni.

SĂ„ der vil komme masser af muligheder for at deltage musik17
http://hoved-grej.dk og for vores svenske venner https://huvud-grej.se/

FÞlg med pÄ min Facebookside Facebook
Instagram https://www.instagram.com/hovedgrej.dk/
Pinterest https://www.pinterest.dk/clausnn/
Facebook kĂžb og salg gruppe https://www.facebook.com/groups/238288146570337/
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

IndlĂŠg: 11538
Geografisk sted: Kliplev

IndlĂŠgaf CHIbsen » 1. maj 2019, 09:36

Ikko'erne fortjener al den ros de har fÄet. En sjov og varm signatur som Mortenhoe beskriver det. Men samtidig er diskanten yderst veloplÞst og den lidt fyldige bas har stadig alle detaljer med. Sidder og nyder Marillion "Marble in the Park" (jo Êldre jeg bliver jo mere glad bliver jeg for Marillion...). Det er progressiv Rock i roligt tempo. mange ting man kan sidde og lytte efter. Perfekt sammen med Ikko. Jeg bruger pt bare en gammel windows phone ind i Audinst amp og videre til Ikko. Og sidder egentlig ikke og savner at tÊnder det "store" anlÊg op.
PÄ mange mÄder minder de her Ikko'er om de AKG K3003'er jeg har liggende i skuffen (som jeg ikke har brugt i et stykke tid pÄ grund af en lÞs forbindelse i den ene side). NÄr man tÊnker pÄ hvad K3003'erne kostede i sin tid, er det vel en form for kompliment, at de her sagtens kunne erstatte dem.
flac: A+â–șAudio-gd DI-U8â–șONTech monsterDacâ–șVerdensKunstnerâ–șAKG K340 CD: TDA1549â–șX-Can V8â–șBeyerdynamic T1
CHIbsen

Brugeravatar

IndlĂŠgaf Ole » 1. maj 2019, 20:53

Jeg synes egentlig ogsÄ der er mange ting, at kunne lide ved Ikko'en ogsÄ uden at se pÄ prisen. Tages prisen ogsÄ i betragtning fÄr man faktisk rigtig meget for pengene.

Byggekvaliteten er rigtig fin med gode materialer og kablet dejligt praktisk - fleksibelt og giver nÊsten aldrig kabel-spaghetti. Ved ikke helt med farven pÄ Ikkoerne, men lyden er rigtig behagelig med lidt gang i bassen uden at det bliver for meget eller der mistes alt for meget i den anden ende.

Havde problemer i starten med de medfĂžlgende tips, der trykkede et sted i min "mĂŠrkeligt formede Ăžrekanal", der gav en ringen for Ăžret, men det fik jeg hurtig ordnet ved blot at skifte til nogle andre tips jeg havde liggende. SĂ„ nu er komforten absolut godkendt.

Alt efter mine subjektive mening naturligvis 1musik
Ω HP: Stax SR-507 | Sennheiser Momentum Wireless
Ω IEM: Stax SR003MKII | Etymotic ER-4S | Sennheiser Momentum True Wireless
Ω Amp/DAC: Stax SRM-323S | Heed Obelisk DA | Stello U3 | AQ DragonFly Red
Ole

Brugeravatar

IndlĂŠg: 372
Geografisk sted: Kolding

IndlĂŠgaf CHIbsen » 3. maj 2019, 17:57

Er (igen) I gang med "Goodbye Yellow Brick Road". Nu ud af s6pro. Lyder lĂŠkkert.
Man skal for alt i verdenen undgÄ noget af det det sÞdsuppe Elton John. Men det holder altsÄ hele vejen igennem de plader han lavede i 70erne.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
CHIbsen

Brugeravatar

IndlĂŠgaf CHIbsen » 4. maj 2019, 17:17

ikko+heaven.jpg
ikko+heaven.jpg (69.18 KiB) Vist 365 gange

2 in-ears der benytter sig at teksturer i designet. Den blÄ er klart bedst til Rock og Pop, mens den sorte nok er lidt foran nÄr man lytter til klassisk.
Er fortsat med Zeppelin "Physical Grafitti" og var ved at komme for sent afsted til pakkeshoppen med pakken til Sweppesfetterlein fordi jeg liige skulle hĂžre et nummer mere.
CHIbsen

Brugeravatar

IndlĂŠgaf aparthia » 9. maj 2019, 19:38

Billede

Hmmmm...

Det er vist en rimelig 'fed' pakke jeg fik hjem ruller1

GlÊder mig til at fÄ hÞrt noget pÄ dem.
aparthia

Brugeravatar

IndlĂŠgaf Claus-DK » 9. maj 2019, 19:43

Mmmm margarine
http://hoved-grej.dk og for vores svenske venner https://huvud-grej.se/

FÞlg med pÄ min Facebookside Facebook
Instagram https://www.instagram.com/hovedgrej.dk/
Pinterest https://www.pinterest.dk/clausnn/
Facebook kĂžb og salg gruppe https://www.facebook.com/groups/238288146570337/
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

IndlĂŠg: 11538
Geografisk sted: Kliplev

IndlĂŠgaf aparthia » 9. maj 2019, 21:52

Claus-DK skrev:Mmmm margarine

Man havde lige hÄbet ikke? Jeg manglede faktisk noget til en banankage til arbejdet i morgen.

Jeg laver en stÞrre anmeldelse senere, men det er en helt anden oplevelse fra de Final Audio E2000 jeg har brugt det sidste halve Är og en interessant sammenligning med mine Spiral Ear SE-3, jeg har brugt siden den hÞjre hÞjtaler pÄ E2000 gav op. Positivt indtryk so far!

Jeg skal have fat i et aftermarket kabel for en mikrofon og fundet en fiks "slider" til, der hvor kablet gÄr i to, sÄ kablet ikke sidder lÞst. Hader den fornemmelse.
aparthia

Brugeravatar

IndlĂŠgaf librarian » 11. jun 2019, 12:52

Jeg har haft Ikko OH 1 i et par uger. FÞrst og fremmest er jeg imponeret over hvor meget man fÄr for pengene, det er en ret seriÞs in-ear, der sagtens kunne have kostet det dobbelte.

De tips, der fÞlger med, er ikke meget vÊrd. Det er noget glat silicone, som jeg i hvert fald umuligt kan fÄ til at slutte tÊt. Og in-ears, der ikke slutter tÊt, er jo altid en katastrofe. Heldigvis havde Claus lagt en lille pose skumpropper (ala comply tips) ved, og sÄ var jeg kÞrende. Jeg er dog landet pÄ nogle tri-flange tips, som jeg havde liggende. De slutter ogsÄ helt tÊt. Jeg synes bare de er bedre end skumpropper, da jeg altid synes at skumpropper slÞrer lyden. Men det er vel logisk nok: hvis man beklÊder et rum med blÞdt skum, vil det jo betyde en del for hvordan hÞjttalere vil lyde i det rum. Ørekanalen er sÄ bare et meget mindre rum. Min konklusion er i hvert fald, at jeg oplever at der er vÊsentligt mere Äbenhed i lyden med tri-flange tips. Jeg har gjort samme erfaringer med andre in-ears og bruger ogsÄ altid tri-flange til mine ER4.

Jeg kÞbte Ikko OH 1 for at fÄ et supplement til mine ER4S (den gamle). Det er min reference og min klare prÊference. Men en gang imellem fÄr jeg lyst til noget, der giver lidt mere bund, lidt mere bas. ER4S har sÄmÊnd masser af "fun factor" for mig, bare ikke sÄ meget i bunden. SÄ udfordringen her er at finde nogle in-ears, der kan skyde noget bas afsted pÄ en mÄde, der ikke er alt for langt vÊk fra idealet, som er en lyd, der er meget direkte, skarp, analytisk. Og uden at ofre for meget i mellemtonen og toppen. Men der er altid et trade-off, sÄ jeg havde heller ikke urealistiske forventninger.

Jeg er fuldstÊndig tilfreds med den mÄde Ikko OH1 generelt prÊsenterer musikken pÄ. I basomrÄdet synes jeg, at alting femstÄr klart og instrument separation er rigtig god. Her fÄr jeg lige hvad jeg gerne vil have. Der er masser af knald pÄ bassen, og det er en meget stram, fast og prÊcis bas. De hÞje frekvenser, som er BA driverens job, er ogsÄ meget fin, faktisk meget mere detaljeret og pÄgÄende end jeg havde regnet med. Jeg kan ikke helt finde ud af om der ind imellem er en anelse dynamisk diskrepans mellem den dynamiske driver og BA-driveren. Jeg har svÊrt ved at sÊtte fingeren pÄ det, men lyden opleves ikke altid helt sammenhÊngende. Det er imidlertid mellemtonen, der er ofret. Det er tydeligt pÄ mange indspilninger, at mellemtonen er tilbagetrukket. Og det er jo en del af aftalen, nÄr man vil have en sÄ festlig top og bund. Og det lever jeg gerne med, for Ikko OH 1 leverer sÄ meget andet.

Jeg lytter meget til Ikko OH 1. Jeg mÄ indrÞmme, at ER4 har fÄet meget lidt spilletid de sidste par uger - og det er ikke kun fordi jeg mangler nye filtre til dem...

Ved godt der skulle have vĂŠret lytteeksempler, det havde jeg ikke lige tid til. HĂžr "Psycho" med Tommy Lee Sparta. Den er rigtig god :-)
StationĂŠrt: Sansui SR-222 MK-V|Luxman C/M 02
Transportabelt: Colorfly C4|Dragonfly black/red|iBasso D14
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / ER4S
AKG K340 / ikko oh1
librarian

IndlĂŠg: 2466
Geografisk sted: KĂžbenhavn

ForegÄende

Tilbage til Hovedtelefoner