Lyse hovedtelefoner



Lyse hovedtelefoner

Indlægaf Kim » 22. jun 2019, 20:11

Jeg leder efter et par hovedtelefoner, som fremhæver diskant og øvre mellemtone. Grunden er at jeg bruger høreapparat i hverdagen pga hørenedsættelse i de høje toner. Det går fint med de høretelefoner jeg bruger til hverdag, der kan jeg have mine apparater i. Men når jeg skal i køjen, har jeg dem ikke på, og så mangler der lidt lyd i hovedtelefonerne. Og jeg ligger med hovedtelefoner på i en lille halv time, inden jeg sover pga. tinitus, det giver mig lidt ro i hovedet. Så hvilke hovedtelefoner skal jeg gå efter?
Kim

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. maj 2019, 13:01

Re: Lyse hovedtelefoner

Indlægaf CHIbsen » 22. jun 2019, 20:22

Beyerdynamic T70 er mit bedste bud.
Alternativt Sennheiser HD700.
Af den gamle skole kunne et par AKG K340 med original puder også være en mulighed.
Jeg ligger selv ofte med Hovedtelefoner i sengen. Og alle tre har fungeret for mig i den henseende. Men Beyer eller Sennheiser er lidt bedre end AKG til den disciplin.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Lyse hovedtelefoner

Indlægaf Henrik_sdk » 23. jun 2019, 00:22

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Lyse hovedtelefoner

Indlægaf Kim » 23. jun 2019, 09:15

Henrik_sdk skrev:Er det ikke noget en eq eller app kan klare..

Billede
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sonarworks.truefi.mobile&hl=da



Jeg har rodet med lidt eq, men syntes ikke jeg har kunnet få det til at fungere tilfredsstillende. Men jeg fortsætter :-)
Kim

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. maj 2019, 13:01

Re: Lyse hovedtelefoner

Indlægaf Kim » 23. jun 2019, 09:26

CHIbsen skrev:Beyerdynamic T70 er mit bedste bud.
Alternativt Sennheiser HD700.
Af den gamle skole kunne et par AKG K340 med original puder også være en mulighed.
Jeg ligger selv ofte med Hovedtelefoner i sengen. Og alle tre har fungeret for mig i den henseende. Men Beyer eller Sennheiser er lidt bedre end AKG til den disciplin.



Både beyer og senn har jeg luret på, beyer godt nok i den billigere ende, 990 pro. Senn har jeg kigget på 700, men ville gerne finde noget omkr. en 1000 lap. Er forholdsvis ny i det head-fi, og hun er allerede oppe på mærkerne :grin: flere hovedtelefonforstærkere, og mange hovedtelefoner (syntes hun, så er det nødvendigt med mere) :grin:
Kim

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. maj 2019, 13:01

Re: Lyse hovedtelefoner

Indlægaf Moonhead » 23. jun 2019, 11:47

Jeg vil have gået all in på HD800 men strækker du dit budget bare et nøk, kan du nappe Ole HD660s herinde, utrolig fed hovedtelefon som gør det bedre end HD600 og DT880 som ivørgit er no brainers!
Moonhead

 

Re: Lyse hovedtelefoner

Indlægaf Kolind » 28. jun 2019, 13:05

En vej at gå er naturligvis EQ hvis du allerede har et par bøffer.
Alternativt kan du gå efter nogle bøffer som er lyst klingende.
Der kan nævnes f.eks Byerdynamic T70 / T70p eller min favorit i den type; Sony SA-5000. Den er dog for længst udgået etc, så der skal du helt klart ud på brugtmarkedet hvis ikke de alle er afgået ved døden allerede.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Lyse hovedtelefoner

Indlægaf Pedeskov » 28. jun 2019, 23:01

Jeg har nogle Beyerdynamic DT660 du gerne mĂĄ lĂĄne. De er meget lyse i lyden, men ogsĂĄ meget detaljerede i det. SĂĄ kan du se om det er en vej at gĂĄ.
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster