Jeg har haft denne hjemme pĂĄ tour, og vil her dele mine erfaringer.
Signalkæde:
Foobar2000 -> 320 mp3 eller FLAC -> Soundblaster Z lydkort
Præsentationen er ganske nydelig. En kasse med hvidt omslag der viser hovedtelefonerne. I kassen finder man ekstra puder.
Jeg pluggede dem ind, og sætte først Megadeth's Addicted To Chaos på. Med mine X2 eller HE560 er bassen hård og kontant. HF580 virkede meget tilbagelænede. Til at starte med var jeg ikke imponeret.
I forsøget på at finde den rette musik at sætte på, faldt jeg over ZZ Top's Eliminator plade. Med Sharp Dressed Man på, forstod jeg endeligt Takstar'sne.
PĂĄ X2 eller HE560 er SDM et meget kontant nummer. Synthen brager derudaf, guitaren skriger og nummeret er levende men klinisk.
PĂĄ Takstar kommer den bluesy vibe frem. PĂĄ bekostning af kliniskhed, farver Takstarsne nummeret pĂĄ en fed mĂĄde. Lyden er ulden og varm. Man glemmer ikke at det er Texas Blues der spiller.
Det samme skete med Rory Gallagher's Irish Tour plade. Guitaren var så sprød. Vokalen stod skarpt men samtidigt afslappet. Mange planars kan virke decideret kliniske. HD580 er mere henaf en planar HD650. Alt er afslappet og roligt. Til blues er de helt igennem fantastiske, og jeg fangede mig selv i at høre halvdelen af Irish Tour pladen førend jeg skiftede til noget andet.
Michael Jacksons Dirty Diana falder de dog lidt igennem på. Intro-synthen har behov for en masse sub-bass for virkeligt at rykke, og det er desværre ikke HF580's stærkeste side. Det samme sker med EDM. De gør det aldrig dårligt, men jeg sidder klart med indtrykket at HF580 er skabt til jazz/blues/country og ikke teknisk intensivt musik.
Kiss' Alive II brager fantastisk på HF580. Lyttede jeg kun til Detroit Rock City og Sharp Dressed Man, ville jeg ikke købe andet end HF580. Den uldenhed mellemtonen har gør bare at guitar musik lyder superbt.
Jeg prøvede dem kort med stof puderne og fandt bassen mere tilbagelænet. Forskelle var meget små, og jeg fandt musikken mere levende med læder.
Til slut vil jeg sige at jeg afgjort ikke er skuffet. De finder desværre ikke en permanent plads hos mig, da mine X2ere er en bedre Schweizerkniv til min smag, men de er afgjort kompetente, og til pengene svære at overgå.