Anbefalinger søges



Anbefalinger søges

Indlægaf stimo » 4. jan 2021, 18:31

Jeg spørger herinde igen, da det gik rigtig fint sidst.

Jeg spurgte for en 5 års tid siden efter anbefalinger til nogle gode hovedtelefoner, samt mic, og fik anbefalet at købe fidelio x2 dengang. nu er de mere end godt brugt
fidx2 3.jpg
fidx2 3.jpg (41.06 KiB) Vist 2438 gange
fidx2 2.jpg
fidx2 2.jpg (129.47 KiB) Vist 2438 gange
fidx2.jpg
fidx2.jpg (111.46 KiB) Vist 2438 gange


min modmic der sidder på er ligeledes også ved at falde fra hinanden - kablet er ved at knække.

så det må være tid til nyt.

jeg søger noget der kan lyde mindst ligeså godt, gerne bedre, og en mic der ikke er dårligere end modmic 5 var/er.
det bliver koblet til min aune x1s 32BIT/384 DSD DAC som blev købt samtidigt med bøffen for 5 år siden.

Claus har anbefalet Ollo Audio S4, og de ser rigtig fine ud, er dog bange for kopstørrelsen er for lille, nu hvor jeg er vant til 110mm fra fidelio?
Prismæssigt er jeg også lidt presset på S4 da jeg gerne skulle have en mic med i budgettet omkring de 2500,-
men mĂĄske man kan leve af havregryn i 14 dage, hvis det bare er det helt rigtige.

Mvh
Mark
stimo

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24. nov 2015, 09:54

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2021, 18:37

OneOdio A71 fusion i sort, koster nærmest ingenting har en fornuftig mikrofon, jeg har fået nye varer siden vi skrev sidst..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf stimo » 4. jan 2021, 22:31

det var et noget billigere alternativ du har fĂĄet hjem der.
stimo

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24. nov 2015, 09:54

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf Claus-DK » 4. jan 2021, 23:05

De har noget mere bas end dine Phillips, sĂĄ jeg er ikke sikker pĂĄ de lige er dit nummer. Men de er billige og det kunne jeg forstĂĄ pĂĄ vores sidste skriverier at det var lidt vigtigt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf stimo » 4. jan 2021, 23:32

ja jeg var lidt presset på økonomien, der er fundet lidt luft, og har derfor et budget mellem 2-3k så jeg har kigget meget på de ollo s4 du anbefalede til at starte med.
stimo

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24. nov 2015, 09:54

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf outrageousbog » 5. jan 2021, 09:46

Jeg har tidligere haft Ollo S4x. Lyden faldt mig ikke ind, men jeg ved, at der er mange, der godt kan lide dem.
Jeg var også bekymret fra kopstørrelsen, men de var mere end tilstrækkelig store i diameter til, at jeg kunne bruge dem som over-ear

Fiio K5 Pro | DT 1990
outrageousbog

 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. nov 2020, 11:22
Geografisk sted: Trørød

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf Kolind » 5. jan 2021, 10:37

Det bringer et par spørgsmål - Hvad kunne du godt lide ved X2'eren? Hvad kunne du knap så godt lide? Hvad skal de kunne for at de lyder godt for dig? Er det kældertung bas, lækkert lydbillede, crisp top, komfort eller noget helt andet som tæller?
Der er massere af anbefalinger, men uden mere info, er det bare i blinde ud fra hvad jeg selv kan lide :)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf stimo » 5. jan 2021, 16:45

x2'eren har jeg godt kunne lide lydbilledet på når jeg har hørt musik og set film/serier med dem, til gaming har de manglet lidt, ja ved sku ikke lige hvad, men har ikke kunnet høre modstandere på samme afstand som mange gaming headsets, og det har ikke været noget med volumen er jeg ret sikker på.
komforten har jeg været virkelig glad for på x2'eren, nok det bedste ved dem. har kunnet have dem på i 12 timer i streg uden at det har været anstrengende. selv nu hvor de er faldet mere eller mindre fra hinanden, er den eneste gene egentligt bøjlen der er knækket / limen har sluppet, og den river mig i hovedbunden når tapen ikke lige holder den på plads.

jeg gik dengang fra sennheiser gaming headsets til mit nuværende. sennheiser var lidt bedre på gaming fronten, men lydbilledet til film og musik har været så meget bedre at jeg ikke vil tilbage til gaming headsets :)
stimo

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24. nov 2015, 09:54

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf stimo » 5. jan 2021, 16:48

outrageousbog skrev:Jeg har tidligere haft Ollo S4x. Lyden faldt mig ikke ind, men jeg ved, at der er mange, der godt kan lide dem.
Jeg var også bekymret fra kopstørrelsen, men de var mere end tilstrækkelig store i diameter til, at jeg kunne bruge dem som over-ear


lækkert at høre at kopstørrelsen formentligt ikke vil være et problem.
stimo

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24. nov 2015, 09:54

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf outrageousbog » 5. jan 2021, 16:52

stimo skrev:
outrageousbog skrev:Jeg har tidligere haft Ollo S4x. Lyden faldt mig ikke ind, men jeg ved, at der er mange, der godt kan lide dem.
Jeg var også bekymret fra kopstørrelsen, men de var mere end tilstrækkelig store i diameter til, at jeg kunne bruge dem som over-ear


lækkert at høre at kopstørrelsen formentligt ikke vil være et problem.


Jeg kan læse mig frem til, at ørekopperne er 90mm. Jeg tænker, det er den indre diameter

Fiio K5 Pro | DT 1990
outrageousbog

 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. nov 2020, 11:22
Geografisk sted: Trørød

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2021, 18:12

Nej det er den ydre, de er cirka 50 mm inde i puden.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anbefalinger søges

Indlægaf stimo » 6. jan 2021, 17:49

Kolind skrev:Det bringer et par spørgsmål - Hvad kunne du godt lide ved X2'eren? Hvad kunne du knap så godt lide? Hvad skal de kunne for at de lyder godt for dig? Er det kældertung bas, lækkert lydbillede, crisp top, komfort eller noget helt andet som tæller?
Der er massere af anbefalinger, men uden mere info, er det bare i blinde ud fra hvad jeg selv kan lide :)


jeg skrev et svar til dette længere oppe, men har lige en tilføjelse.
da x2'eren var min første rigtige bøf istedet for gamingheadsets altid, så har jeg egentligt ikke de store erfaringer at sammenligne med, så derfor ville andres anbefalinger ud fra hvad de selv godt kan lide, også være brugbare, bare man anbefaler ud fra hvad jeg skal bruge dem til så tænker jeg at det går fint.
af fps spil spiller jeg, Escape from tarkov og CS, udover det er det bare hack n slash spil, sĂĄ der er lyden mere eller mindre ligegyldig.
musik hører jeg sådan noget som AC/DC, Temptations, Queen, Disturbed, og flere andre, men så har du da lidt en idé om musikken der skal spilles :)
og sĂĄ er der ogsĂĄ lidt spoken word ind over - streams og discord/teamspeak med gutterne.
stimo

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24. nov 2015, 09:54


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron