Customs fra Spiral Ear

Re: Customs fra Spiral Ear

Indl√¶gaf kvik » 12. maj 2021, 21:31

Nå, det ser ud til, at der kommer et par himmelblå ultimate 3-vejs til nord-norge om et par måneder :-)
(tidsperspektivet skyldes ikke leveringstiden, men at de n√łdvendige midler m√• frig√łres f√łrst)

transparent skyblue.jpg
transparent skyblue.jpg (77.01 KiB) Vist 664 gange

(ikke mine, blot til anskueligg√łrelse af farvevalget)
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indl√¶gaf Peter Jensen » 13. maj 2021, 07:28

Lækkert, de ser flotte ud, tillykke med dem.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

Geografisk sted: K√łbenhavn

Indl√¶gaf kvik » 13. maj 2021, 13:44

Nu er de jo langtfra ankommet endnu, men tak :-)

Et blik tilbage i denne tr√•d viser at ikke alt var rosenr√łdt de f√łrste √•r. Som hos os har der heller ikke p√• HeadFi v√¶ret s√• meget aktivitet siden den f√łrste store opblomstring. SE5 ULT fik en del omtale, n√•r den toppede listen i et st√łrre TOTL shoot-out. Nogle m√•linger viste en uj√¶vn frekvensgang, men det overlevede den vist fint. En absurd lanceringspris gjorde s√• SE6 til let m√•l for dem/os, der synes TOTL priser har n√•et absurde h√łjder. Seneste (top)skud er SE6 Edge til omkring 20k.

Jeg har hverken √łrekanaler eller pengepung til penta/hexa-modellerne. Jeg er egentlig bare ude p√• at sikre mig fortsat tilgang til den nyttev√¶rdi mine SE3 REF har repr√¶sentert. Med 10 √•r p√• bagen har jeg mine tvivl vedr√łrende fortsat levedygtighed, derfor giver det mening for mig at anskaffe efterf√łlgeren nu, f√łr de opgiver √¶vred.

SE3 REF har altid virket en anelse m√łrk i klangen. Har i tidens l√łb parret dem med forskellige forst√¶rkere for at afs√łge muligheden for at f√• mere spr√¶l. Med SE3 ULT satser jeg p√• at f√• den smule mere livlighed. Fordi jeg allerede har et SE produkt, f√łler jeg ikke behov for at testk√łre en universal-udgave f√łr bestilling af den formst√łbte udgave.

Fordi jeg allerede ved at √łrekanalerne har plads til 3-vejs modellen, beh√łver jeg ikke bekymre mig om det, og kan fokusere p√• at f√• lavet brugbar afst√łbning. Er s√• heldig, at dette kan ordnes her i byen af den lokale afdeling af bedriftssundhedstjenesten. Alternativet var en dagstur, fordi n√¶rmeste audiolog befinder sig 4 timers k√łrsel herfra. BST lavede ogs√• afst√łbningen til SE3 REF, s√• de klarer det sikkert ogs√• fint denne gang.

Har for√łvrigt haft et par f√łlere ude hos et HeadFi medlem med SE6/EDGE, for at pejle mig ind p√• tingenes tilstand i dag hos SE. Samlet set f√łler jeg mig s√•ledes komfortabel med at bestille de nye customs.
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf kvik » 27. maj 2021, 10:25

Det blev ikke helt s√• uproblematisk at f√• brugbare afst√łbninger som jeg havde h√•bet. Efter 3 fors√łg hos den lokale BST, var sidste eksemplar i en tilstand, hvor de resterende mangler iflg Grzegorz nok kan korrigeres under produktionen. De ryger afsted til Polen i morgen, s√• m√• vi se om de t√•ler en n√¶rmere inspektion. Det skal siges, at BST-personen ikke havde taget CIEM-afst√łbninger f√łr, bare til normale lydd√¶mpende propper. F√łrstn√¶vnte er jo stoppet med elektronik, s√• der skal betydeligt mere st√łbemasse til. BST tog sig ogs√• betalt for arbejdet, s√• n√¶ste gang tager jeg nok turen til en rigtig audiolog istedet.
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf Peter Jensen » 30. maj 2021, 22:00

√ėv, men ja, det kan vist ogs√• drille lidt at lave de lidt dybere aftryk. Jeg havde engang en kollega som blev opl√¶rt til at lave aftryk og han var heller ikke s√• vild med et komme for langt forbi andet kn√¶k da man jo hurtigt bliver bange for om lidt materiale kan snige sig forbi blokeringen og s√¶tte sig fast p√• trommehinden.
Udover den ekstra elektronik skal de også helst forbi andet knæk så man har retningen mod trommehinden til lydkanalerne.
Jeg kan ogs√• godt forst√• at producenterne er lidt kr√¶vende. De skal jo typisk give en refit garanti hvis skallerne ikke passer ordentligt i √łret.
Peter Jensen

Geografisk sted: K√łbenhavn

Indl√¶gaf kvik » 30. maj 2021, 22:36

Dybden var ok, men pistolf√łringen (og st√łbemassen) skabte luftlommer og dermed mangelfulde omr√•der, specielt i concha. Ved tredie fors√łg blev der anvendt en anden masse, resultatet blev lidt bedre her, men fortsat med sm√• mangler i concha. L√¶ren er nok, at det er vigtigt med en vis erfaring, n√¶ste gang v√¶lger jeg i hvert fald en professionel audiolog. Refitting bliver et mareridt forsendelsesm√¶ssigt, fordi pakken skal til et EU-land og tilbage hertil, s√• jeg h√•ber virkelig, at de passer f√łrste gang.
kvik

Brugeravatar

Indl√¶gaf telum » 31. maj 2021, 09:07

Da jeg fik taget aftryk hos Dansk H√łrecenter puttede damen f√łrst en lille "skumprop" med en stor i ind, inden afst√łbningen blev lavet - s√• kunne aftryksmassen ikke komme FOR langt ind, men langt ind kom den :)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi

Geografisk sted: Dronninglund

Foregående

Tilbage til Hovedtelefoner