Hoved-grej No. 1 (MSUR N550 oem)



Re: Hoved-grej No. 1 (MSUR N550 oem)

Indlægaf LarsHP » 31. okt 2016, 11:48

En anelse off topic, men vedrørende HM5 pleather puderne, der fulgte med Hoved-grej No.1: Det er en fabelagtig god pude, når det kommer til bas - både hvad angår kvantitet og kvalitet.

Jeg har haft den siddende på min HE-6 en stund nu, og det er til at få tårer i øjnene af. Jeg har hidtil haft de svindyre Audeze Microsuede ("vegan") puder på, og som i flere år har været betragtet som de bedste puder til HE-6. Dybbassen var det eneste punkt, hvor jeg havde noget at klage lidt over pga. en lidt blød dybbas, men nu - med HM5 pleather puderne - så sparker bassen røv som en gal hest. I tillæg til punch og dynamik er der nu knasende tør og kontant bas-definition og en følelse af stort rum, hvori bassen vibrerer, når lydsporet ellers indeholder den slags information. Kranierystende bas, når der skrues op! Jeg er slet og ret vildt begejstrer for de her puder. Kort sagt er HM5 pleather puderne mine reference-puder, hvad angår bas.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Hoved-grej No. 1 (MSUR N550 oem)

Indlægaf Claus-DK » 31. okt 2016, 17:07

Så skal du da have dem i rød...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-grej No. 1 (MSUR N550 oem)

Indlægaf LarsHP » 31. okt 2016, 19:59

Claus-DK skrev:Så skal du da have dem i rød...

theking
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Hoved-grej No. 1 (MSUR N550 oem)

Indlægaf LarsHP » 13. mar 2018, 21:39

Efter at have købt vinklede HM5 kunstlæder puder har jeg haft de medfølgende HM5 puder liggende en stund. For et par dage siden satte jeg dem (igen) over på min Hovedgrej No. 1 / MSUR N550 OEM hovedtelefon.

Da jeg vidste, at HM5 puden giver en del mere (dyb)bas, end dem der sad pĂĄ, sĂĄ valgte jeg at lukke de tre smĂĄ huller i koppen, da det reducerer bas :idea: , huskede jeg fra sidst.
Resultat: Bassen var (næsten) væk og en tynd lyd generelt! rulle4

Så åbnede jeg samtlige huller igen - og så: BRRRUUUM! Pludselig fik jeg et voldsomt basniveau og så meget ekstra nedre mellemtone, at lydbilledet blev sløret. Dramatisk forskel altså.

Derefter lukkede jeg ET af de tre huller, og så var tonaliteten pludselig meget mere på plads i bas og mellemtone. Der er tilstrækkeligt med bas til at et bashovede skal blive glad, men ikke så meget at det går for meget ud over mellemtonen. 9musik

Konklusion: Hullerne i koppen bestemmer ekstremt meget for den overordnede tonale balance. For mørk lyd? Luk et hul. Alt for mørk lyd? Luk to eller tre huller. Og omvendt hvis lyden er for lys. 7musik

En ting jeg ikke fik fikset med mine oprindelige modificeringer var mekanisk støj fra kablerne og bøjlen. Ved at lægge en tynd pølse med selvklæbende pasta (Pritt Multi Tack, Blu-Tack etc.) mellem kanten af baffelen og koppen får man dæmpet klik-klak lydene ganske meget. Trækoppen og plastikpladen (baffelen) er nu næsten limet sammen med klæbepastaen, og den absorberer tydeligvis meget af den mekaniske støj.

Det er en meget god bøf med de rigtige mods! theking
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Hoved-grej No. 1 (MSUR N550 oem)

Indlægaf Mingo » 7. nov 2018, 22:09

Jeg har købt endnu et sæt Hoved-grej No 1 til brug via mit elklaver.
Jeg fandt nemlig ud af, gengivelsen kvalitetsmæssigt steg betragteligt, da mine Takstar Pro 80 blev udskiftet.
Så en klar anbefaling, især med det nuværende særdeles gode tilbud.
Selv om jeg har mange hovedtelefoner, kunne jeg sagtens leve med disse som de eneste.
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Hoved-grej No. 1 (MSUR N550 oem)

Indlægaf librarian » 20. jan 2022, 14:08

jeg har købt sådan et par til en ret fin tilbudspris på hoved-grej.dk. jeg må sige det ganske kort, at hvad angår pris/kvalitet forholdet, så er de uden tvivl det bedste køb jeg har gjort inden for hovedtelefoner (og jeg har alligevel købt mange hovedtelefoner - fra billigt til endda meget dyrt - gennem årene!). Havde jeg købt til vejledende pris, ville jeg stadig have været lige så overvældet. Synes faktisk den er topklasse.

Komforten er fantastisk. Isolationen rigtig god. Lyden er high end. De lyder godt blot tilkoblet en usb-c dongle (i dette tilfælde en stella), lyder endnu bedre på en god forstærker (i dette tilfælde en fin vintage luxman).

Jeg er imponeret over detaljerigdommen i diskanten, særligt for en hovedtelefon der har så relativt meget knald på bassen. Så kan det godt være at der forsvinder lidt i mellemtonen ind imellem. Det er ikke en neutral hovedtelefon, hvor alting lyder præcis som det skal - og som man forventer. Inden for visse genrer, jo. Reggae KAN ikke lyde dårligt på denne hovedtelefon, det er umuligt. Men den skal heller ikke være en reference som sådan, jeg har andre, mere neutrale hovedtelefoner, som er meget bedre til det.

Frem for alt, så synes jeg at den har magi, og det er det vigtigste. Det er virkelig en fornøjelse! Af de hovedtelefoner, jeg har ejet, minder de mig mest om DX1000 (som jeg ind imellem har savnet siden jeg solgte dem for nogle år siden).
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hoved-grej No. 1 (MSUR N550 oem)

Indlægaf Claus-DK » 20. jan 2022, 14:56

Jeg solgte den sidste af dem i weekenden og jeg tror ikke der kommer flere, det har været lidt et flop sådan salgsmæssigt.
Hvilket jeg bare slet ikke forstĂĄr for det var en model der bare sparkede numse.
Jeg har fået mails fra mange kunder, der var direkte chokerede over hvor gode de var i forhold til prisen, men de er desværre ikke med et klistermærke hvor der står et eller andet kendt brand på, så de har været meget svære at sælge..

Jeg har dog en Bluetooth model pĂĄ vej som jeg, hvis den ellers er god nok, kan fĂĄ med eget logo pĂĄ og dermed have en Hoved-grej No2 i butikken, jeg kan ogsĂĄ fĂĄ den med logo hvis det er noget rigtigt skrammel, men det giver jo ikke meget mening..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 36 gæster