IEM's



IEM's

Indlægaf Dennis92 » 30. okt 2022, 21:09

Hej alle der læser med her.

Jeg er på udkig efter nogle anbefalinger af forskellige iems, jeg har det sidste 1,5 år brugt bose qc20 til nærmest alt jeg foretager mig på pc'en, dog primært til spil da jeg elsker komforten ved in-ears og det er lækkert med lyd isoleringen og at jeg ikke selv leaker en masse lyd ud til andre i husstanden.

Mine qc20 er dog små defekte i batteriet vil jeg tro, og de giver en irriterende mekanisk lyd gennem venstre kanal, det er nr2 par jeg har nu, det andet gjorde det samme bare i højre side. Så jeg leder efter noget helt andet og tænkte om nogle herinde fra kunne havde lidt anbefalinger.

Jeg vil som sådan ikke rigtigt beskrive mig selv som en audiofil. Jeg har ikke super meget forstand på hvilken sound signature jeg bedst kan lide eller bør gå efter, men jeg tror det må være hen af noget neutralt og ikke med alt for meget kraft på bassen da jeg helst gerne skulle bruge dem til lidt competetivt gaming. Så måske nogle med en god positional imaging, nu har jeg læst lidt at det er begrænset med en in-ear hvor stort et soundstage man kan få, så jeg ved ikke hvad man kan forvente.

Har i nogle erfaringer selv eller forslag til hvilke jeg bør kigge nærmere på, jeg har godt selv prøvet at undersøge lidt rundt på nettet hvad der kunne være interessant, og mange nævner nogle moondrop blessing 2 og er også flere gange stødt på nogle final audio vr3000. Hvor ville det samtidigt foretrækkes at bestille fra, der er ikke rigtigt nogle danske sider der sælger de nævnte mærker jeg støder på rundt omkring de forskellige tråde jeg læser.
Dennis92

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. mar 2018, 11:52

Re: IEM's

Indlægaf Claus-DK » 30. okt 2022, 22:37

Hvad prisniveau snakker vi om ??
Skal det være trådløst ?
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM's

Indlægaf Dennis92 » 30. okt 2022, 23:12

Hej Claus

Jeg tænker pt max 2000kr

Helst ikke trådløst nej
Dennis92

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. mar 2018, 11:52

Re: IEM's

Indlægaf Claus-DK » 31. okt 2022, 00:03

Sådan ud fra de ting jeg har i biksen, ville jeg nok kaste lange øjne efter Form 1.4 fra Shozy.
Der er endda 10% i hele Oktober, sĂĄ du kan lige nĂĄ at fĂĄ rabat pĂĄ dem.
https://hoved-grej.dk/collections/earbuds-og-inears/products/shozy-form1-4

Ikko OH10 kunne også være en kandidat, men jeg synes at 1.4 har den lidt større spredning som du efterlyser, men det er en også super allrounder.
https://hoved-grej.dk/collections/earbuds-og-inears/products/ikko-oh10-obsidian

Cozoy Hera ville være mit sidste bud, det er den med den største scene, ret neutral ikke helt så festlig som de to andre, men en velspillende inear, baseret på en god dynamisk driver, de to andre er hybrider med både dynamisk driver og balancerede armaturer.
https://hoved-grej.dk/collections/earbuds-og-inears/products/cozoy-hera-shozy
Cozoy er ogsĂĄ et Shozy produkt og er med 10% lidt tid endnu.

Husk jeg har en butik og dermed en smule farvet i det jeg har at vælge imellem, jeg ville jo med ret stor sandsynlighed ikke sende dig til Elmutanten for at købe noget..

Jeg gør dog mit yderste for at ramme det du ønsker og har en del erfaring på området, jeg er lidt hvad man kalder en "gammel rotte" i faget.. 1musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM's

Indlægaf Dennis92 » 31. okt 2022, 01:39

Det ser spændende ud Claus, jeg kiggede lidt på siden og faldt også over dine ikko gems, jeg læste beskrivelsen af de fleste af dem derinde, og umiddelbart lyder gems til at være den mest neutrale og med en ikke for punchy bass?

Jeg kan informere dig om at jeg næsten lige har returneret et par Fiio fh3, de var alt for kraftige i bassen når fx granater sprang, og virkede ikke super gode til at håndtere flere ting på en gang det flød meget sammen på en måde. Så hvis du kender til Fiio fh3 og er bekendt med dens lyd signatur, så skal det måske ikke være noget der ligger tæt op af den.
Dennis92

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. mar 2018, 11:52

Re: IEM's

Indlægaf Claus-DK » 31. okt 2022, 06:40

OK
Du skal jo undgĂĄ de granater ruller1 ruller1

Gems er bestemt en mulighed der, men jeg tror faktisk Neo BG vil være et endnu bedre match.
https://hoved-grej.dk/collections/earbuds-og-inears/products/shozy-neo-bg
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM's

Indlægaf telum » 31. okt 2022, 16:50

jeg skulle lige til at anbefale IKKO OH1S "Gems", men du må allerede have læst mit og andres review. Siden da er de egentlig bare vokset på mig og de har ofte udkonkurreret mine qjays. Jeg har ikke hørt Neo BG, men jeg har fuld tillid til Claus-DK thumbs
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: IEM's

Indlægaf Claus-DK » 31. okt 2022, 17:04

telum skrev:jeg skulle lige til at anbefale IKKO OH1S "Gems", men du må allerede have læst mit og andres review. Siden da er de egentlig bare vokset på mig og de har ofte udkonkurreret mine qjays. Jeg har ikke hørt Neo BG, men jeg har fuld tillid til Claus-DK thumbs


Bg er lidt Q-jays pĂĄ crack, speed, Red bull og Ginsing

For jeg er helt enig i at QJays ville være en mulighed, BG er dog noget bedre og et regulært monster i detaljerne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM's

Indlægaf Dennis92 » 31. okt 2022, 18:24

telum skrev:jeg skulle lige til at anbefale IKKO OH1S "Gems", men du må allerede have læst mit og andres review. Siden da er de egentlig bare vokset på mig og de har ofte udkonkurreret mine qjays. Jeg har ikke hørt Neo BG, men jeg har fuld tillid til Claus-DK thumbs


Okay, jeg har faktisk kun læst den beskrivelse som Claus har på dem inden på hans hjemmeside, men fedt du også kan anbefale dem thumbs
Dennis92

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. mar 2018, 11:52

Re: IEM's

Indlægaf Claus-DK » 31. okt 2022, 20:49

Her er vores indtryk fra touren
https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=8399
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM's

Indlægaf buenso » 29. maj 2024, 17:48

Måske jeg skulle have oprettet en ny tråd, men der er så rigeligt herinde, så jeg prøver at fortsætte mht anbefalinger af de Neo bg´s som går igen her..

Jeg har over tiden overvejet planar som 7hz timeless, men da jeg på et tidspunkt var lidt nærig, overvejede jeg Salnotes Dioko
Men jeg magter næsten ikke at kaste flere penge efter chi-fi , for at finde ud af , at det lyder ligesom "alt det andet"
Jeg har nok været tættest på, at købe Moondrop Stelaris , da jeg kan læse mig til, at lyden, måske, passer meget godt til mine ører.

Men igen, jeg ved ikke nok om driver typer , til at vide om planar er vejen at gĂĄ?

SĂĄ det bliver jo nok de Neo bg fra shozy :-)

Jeg har 2 sæt ældre shozy form 1.1 , og de spiller ganske udmærket . Og så har jeg et sæt pula pa02 (tonedeaf monk fra youtube´s hypede "bang for buck" bla. bla bla.) . De har 1dd og 4ba drivere . Og lyder egentlig også ganske nydeligt.
Der er bare et eller andet i min lyttestil, som gør, at jeg gerne vil have endnu flere detaljer.
Eller ihvertfald en anderledes tuning. Er nok en mere korrekt formulering..
HĂĄber at det giver mening

Hvis jeg skal prøve at give et eksempel, i håb om at nogen ejer præcis de samme modeller, så er 7hz zero , selvom de er billige , ret rene i lyden.
Hvor Moondrop Kato , selvom de var varme og fyldige, ikke helt var min lyttestil.
Moondrop chu II , som er samme prisleje som 7hz zero , gør heller ikke rigtigt det store for mig.

Så helt sikkert et tunings spørgsmål, mere end driver type og/eller antal.

Jeg har bare haft tendens til at købe lidt i blinde, da jeg kender navnet på min favorit lyd.
Muligvis samme problematik, som mange andre har siddet med. NĂĄr man ikke er god til teori og grafer, men istedet sidder og terper influencer reviews, og fra tid til anden, hopper i med begge ben.
buenso

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 26. maj 2024, 09:59

Re: IEM's

Indlægaf Henrik_sdk » 30. maj 2024, 11:08

Kigger lidt efter Simgot supermix 4 forskellige drivers lyder spændende og ok pris..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2388
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: IEM's

Indlægaf buenso » 30. maj 2024, 13:16

Henrik_sdk skrev:Kigger lidt efter Simgot supermix 4 forskellige drivers lyder spændende og ok pris..
Ja, de ser da , pĂĄ papiret , godt ud ihvertfald.
Har du prøvet andre modeller fra Simgot?

Jeg har selv haft kredset lidt om ea500lm
Men det er jo sĂĄ en lidt billigere model ift. Supermix'en


Sendt fra min Armor 24 med Tapatalk
buenso

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 26. maj 2024, 09:59

Re: IEM's

Indlægaf dza » 3. jun 2024, 03:43

https://a.aliexpress.com/_EG6T4O3

Enig med henrik, supermix 4 er svær at overse til den pris.

De fleste reviewers ligger den lige i røven af en Thieaudio Hype 4 der er ca 3x så dyr

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... US-Cs/edit
De bedste radioer samlet 320-192kbps sorteret efter bedst kvalitet:
http://dnb.recv.ws dnb
http://music.recv.ws EDM, techno, house, dnb, 90s, trance, psytrance
dza

 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 15. apr 2013, 10:10


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster