Audeze ejere unite!



LCD-X

Indlægaf chlyhne » 5. jun 2014, 21:45

Jeg har haft et par LCD-X i et par uger nu. De er fantastiske.
Jeg oplever en helt exceptionel bas med masser af detalje, kontrol og dybde, uden at virke overvældende.
Mellemtonen er meget musikalsk og detaljeret uden at virke anmasende.
Diskanten er igen meget detaljeret uden nogensinde at blive sibilant. Hør f.eks. "Kashmir - Kalifornia" og hør når han synger "Restless! Restless!". Man har lyst til at flå de fleste såkaldte "detaljerede" hovedtelefoner af her f.eks. ak701, men ikke LCD-X.
Generelt vil jeg beskrive dem som meget transparente og neutrale i lyden med uhørt bredde.
De har en noget højere følsomhed end lcd-2/3 og det gør at man ikke behøver en stor forstærker til at drive dem.
Jeg driver dem med en Epiphany Acoustics EHP-O2 DAC/AMP som er mere end rigeligt!

Jeg vil lige kort sammenligne dem med andre jeg har hørt:
ifht HD650: Bedre bas og bedre detalje. Lidt mere engagerende.
ifht D7100: Meget mere kontrolleret bas, mindre farvet, mere ĂĄbne i lyden.
ifht AK701: Meget bedre bas, ca samme detalje niveau, men noget mere musikalske og neutrale i lyden.

LCD-X har en impedans på 22ohm, så husk at de ikke er velegenet til de fleste rørforstærkere og i øvrigt også mange udgange på forforstærkere til stereo anlæg da udgangs impedansen for disse enheder er for høj hvilket giver en upræcis bas. På min forstærker er den under 1 ohm hvilket er fint.
chlyhne

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. apr 2014, 10:53

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Buyer no 1 » 5. jun 2014, 21:57

Tak for indtryk.

Udover de hovedtelefoner du nævner, har du så haft mulighed for at sammenligne med andre Audeze, fx LCD-2?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf chlyhne » 5. jun 2014, 22:48

Nej det har jeg desværre ikke. De går dog for at være de mest neutrale i lyden, dvs ikke så mørke i lyden som lcd-2. De skulle have lidt mere luft end lcd-3. Folk siger at lcd-3 er mere "raffinerede" end lcd-x, hvad det end betyder. Jeg fornemmer at de i forvejen ejer et par lcd-3 :)
chlyhne

 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. apr 2014, 10:53

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Victor Halgaard » 6. jun 2014, 08:51

chlyhne skrev:Nej det har jeg desværre ikke. De går dog for at være de mest neutrale i lyden, dvs ikke så mørke i lyden som lcd-2. De skulle have lidt mere luft end lcd-3. Folk siger at lcd-3 er mere "raffinerede" end lcd-x, hvad det end betyder. Jeg fornemmer at de i forvejen ejer et par lcd-3 :)


Der har været nogle ting der tydede på at LCD-3 har flere detaljer, og så har den en signatur som nogle bedre kan lide... Vil gætte på at det bare er det. ;-)
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: LCD-X

Indlægaf Anda » 6. jun 2014, 19:35

chlyhne skrev:...i øvrigt også mange udgange på forforstærkere til stereo anlæg da udgangs impedansen for disse enheder er for høj hvilket giver en upræcis bas. På min forstærker er den under 1 ohm hvilket er fint.

Så vidt jeg ved, er det ikke så problematisk med planarmagnetiske hovedtelefoner, da impedansen er meget lineær. Jeg har gode erfaringer med vintageforstærkere og Hifiman HE-500 :geek:
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: LCD-X

Indlægaf toppe » 6. jun 2014, 20:31

Anda skrev:
chlyhne skrev:...i øvrigt også mange udgange på forforstærkere til stereo anlæg da udgangs impedansen for disse enheder er for høj hvilket giver en upræcis bas. På min forstærker er den under 1 ohm hvilket er fint.

Så vidt jeg ved, er det ikke så problematisk med planarmagnetiske hovedtelefoner, da impedansen er meget lineær. Jeg har gode erfaringer med vintageforstærkere og Hifiman HE-500 :geek:


Hvordan er sĂĄ dine erfaringer med he6? ruller1
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: LCD-X

Indlægaf LarsHP » 10. jun 2014, 13:00

Anda skrev:
chlyhne skrev:...i øvrigt også mange udgange på forforstærkere til stereo anlæg da udgangs impedansen for disse enheder er for høj hvilket giver en upræcis bas. På min forstærker er den under 1 ohm hvilket er fint.

Så vidt jeg ved, er det ikke så problematisk med planarmagnetiske hovedtelefoner, da impedansen er meget lineær. Jeg har gode erfaringer med vintageforstærkere og Hifiman HE-500 :geek:

Ifølge fagkundskaben har høj udgangsimpedans INGEN betydning for planar magnetiske hovedtelefoner.

Dette skyldes at hos planar magnetiske hovedtelefoner ligger membranens egenresonans meget, meget højere end hos dynamiske hovedtelefoner, og det er denne egenresonans i membranen, der sammen med høj udgangsimpedans, skaber problemer.

Noget andet er, at jeg (og andre) synes at høre forskelle på rørforstærkeres bas og transistorforstærkeres bas, selv med ortodynamiske hovedtelefoner! Det kan jo så skyldes selve forstærkeren, ikke udgangsimpedansen. Eller også tager fagkundskaben fejl...
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: LCD-X

Indlægaf toppe » 10. jun 2014, 13:41

LarsHP skrev:
Anda skrev:
chlyhne skrev:...i øvrigt også mange udgange på forforstærkere til stereo anlæg da udgangs impedansen for disse enheder er for høj hvilket giver en upræcis bas. På min forstærker er den under 1 ohm hvilket er fint.

Så vidt jeg ved, er det ikke så problematisk med planarmagnetiske hovedtelefoner, da impedansen er meget lineær. Jeg har gode erfaringer med vintageforstærkere og Hifiman HE-500 :geek:

Ifølge fagkundskaben har høj udgangsimpedans INGEN betydning for planar magnetiske hovedtelefoner.

Dette skyldes at hos planar magnetiske hovedtelefoner ligger membranens egenresonans meget, meget højere end hos dynamiske hovedtelefoner, og det er denne egenresonans i membranen, der sammen med høj udgangsimpedans, skaber problemer.

Noget andet er, at jeg (og andre) synes at høre forskelle på rørforstærkeres bas og transistorforstærkeres bas, selv med ortodynamiske hovedtelefoner! Det kan jo så skyldes selve forstærkeren, ikke udgangsimpedansen. Eller også tager fagkundskaben fejl...


Jeg tror Anda taler om hovedtelefonernes lineære impedans og ikke forstærkerens...
Som jeg har forstået det, er det de planar magnetiske hovedtelefoners lineære impedans der gør, at de ikke ændrer karakter ved høj hhv lav udgangsimpedans fra forstærkeren.
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf LarsHP » 10. jun 2014, 21:15

Den lineære impedans skyldes, at der ikke er nogen egenresonans (i det omfang grafen er flad). En dynamisk enheds egenresonansfrekvens ses på impedanskurven som en mere eller mindre skarp top / pukkel i det område, hvor egenresonansen er. Med andre ord er driverens impedans ikke det interessante, det er egenresonansen. Impedansenkurven er blot en måde at se hvor(dan) egenresonansen er. Her snakker jeg selvfølgelig i forhold til fast/stram bas ...
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf sonder » 13. jul 2014, 22:19

Jeg søger et nyt kabel til mine lcd2.2 men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter.
Hvad benytter I andre?
Udstyr: PC -> Windows Server 2012 -> Foobar -> Audio GD DI 2014 -> Hegel HD 25 -> Auralic Taurus MK2 -> Audeze LCD2 (fazor)
sonder

 
Indlæg: 185
Tilmeldt: 21. apr 2012, 14:49
Geografisk sted: Aalborg

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Victor Halgaard » 13. jul 2014, 22:24

sonder skrev:Jeg søger et nyt kabel til mine lcd2.2 men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter.
Hvad benytter I andre?


Kan varmt anbefale sølv, eller sølvbelagte kabler, det er det jeg har fået de bedste tilbagemeldinger på - syntes det giver dem noget mere liv 1musik
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Sv: Audeze ejere unite!

Indlægaf sonder » 13. jul 2014, 22:35

Victor Halgaard skrev:
sonder skrev:Jeg søger et nyt kabel til mine lcd2.2 men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter.
Hvad benytter I andre?


Kan varmt anbefale sølv, eller sølvbelagte kabler, det er det jeg har fået de bedste tilbagemeldinger på - syntes det giver dem noget mere liv 1musik

Jeg er bare bange for at de bliver for skingre til mine ører med rent sølv.
Hvad med et kabel som dette:

http://forzaaudioworks.com/en/product.php?id_product=81
Udstyr: PC -> Windows Server 2012 -> Foobar -> Audio GD DI 2014 -> Hegel HD 25 -> Auralic Taurus MK2 -> Audeze LCD2 (fazor)
sonder

 
Indlæg: 185
Tilmeldt: 21. apr 2012, 14:49
Geografisk sted: Aalborg

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Buyer no 1 » 18. sep 2014, 21:39

Der er godt nok tale om lĂĄnte fjer, men derfor skal I alligevel have et lille billede:

Billede
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf sonder » 18. sep 2014, 21:41

Fine sager :)
Udstyr: PC -> Windows Server 2012 -> Foobar -> Audio GD DI 2014 -> Hegel HD 25 -> Auralic Taurus MK2 -> Audeze LCD2 (fazor)
sonder

 
Indlæg: 185
Tilmeldt: 21. apr 2012, 14:49
Geografisk sted: Aalborg

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf stollesen » 18. sep 2014, 21:54

Buyer no 1 de ser godt nok fine ud. :-)
Current headphones: hifiman he-1000
Amps: schiit mjolnir 3
DAC: DENAFRIPS Pontus II 12th.1
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Victor Halgaard » 19. sep 2014, 02:04

I blev lokket...
Billede
SĂĄe... Ja.
Billede
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Buyer no 1 » 19. sep 2014, 19:03

Ha ha, ja Victor, nogen er blevet lokket :grin:

Kom også selv til at tænke på Star Wars, da jeg så at der havde sneget sig et par lyssværd ind i billedet ruller1
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf sonder » 19. sep 2014, 19:04

Beyer -> er det fazor modellen? [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Udstyr: PC -> Windows Server 2012 -> Foobar -> Audio GD DI 2014 -> Hegel HD 25 -> Auralic Taurus MK2 -> Audeze LCD2 (fazor)
sonder

 
Indlæg: 185
Tilmeldt: 21. apr 2012, 14:49
Geografisk sted: Aalborg

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Buyer no 1 » 19. sep 2014, 20:01

It's beyond fazor. It's the new LAZOR modification. Unbeliveable improvement in sound quality! [HOPE SOMEONE UNDERSTANDS MY WEIRD KIND OF WHAT I CALL HUMOR SMILEY]
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf stollesen » 20. sep 2014, 01:07

sonder det er ikke Lcd-3f jeg har, det er den lide før f modellen. :)
Current headphones: hifiman he-1000
Amps: schiit mjolnir 3
DAC: DENAFRIPS Pontus II 12th.1
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron