Jeg har allerede fundet min endgame hovedtelefon, det er elektrostaterne fra stax.
Men som entusiast er jeg jo nødt til også at have et dynamisk alternativ, der komplimenterer min foretrukne lyd, og det er akg k702 og k712, begge basport modded.
For mig er det vigtigt at jeg frit kan skifte mellem alle mine hovedtelefoner, uden nogen tilvænning (brain burn-in).
Det duer ikke hvis der er for stor forskel i frekvensgangen mellem mine hovedtelefoner. Jeg gider simpelthen ikke spilde tid på tilvænning / brain burn-in. Og er stax min reference, så er akg'erne komplimentære. De lyder ikke ens, men heller ikke for forskellige, og så fungerer det for mig.
For ikke så længe siden fik jeg lyst til en opgradering af en slags og besluttede at prøve Beyerdynamic Amiron Home. Men det duede ikke. Amiron er en god hovedtelefon, den bedste beyerdynamic jeg har hørt. Men den var alt for mørk i klangen i forhold til mine andre hovedtelefoner, og så fik jeg problemer med tilvænning.
Så nu, efter ti år i denne her hobby, med mange forskellige hovedtelefoner, er jeg endt med akg som endgame dynamisk hovedtelefon.
Der kan man bare se. Godt de er så billige de der akg