Nu er de jo langtfra ankommet endnu, men tak
Et blik tilbage i denne tråd viser at ikke alt var rosenrødt de første år. Som hos os har der heller ikke på HeadFi været så meget aktivitet siden den første store opblomstring. SE5 ULT fik en del omtale, når den toppede listen i et større TOTL shoot-out. Nogle målinger viste en ujævn frekvensgang, men det overlevede den vist fint. En absurd lanceringspris gjorde så SE6 til let mål for dem/os, der synes TOTL priser har nået absurde højder. Seneste (top)skud er SE6 Edge til omkring 20k.
Jeg har hverken ørekanaler eller pengepung til penta/hexa-modellerne. Jeg er egentlig bare ude på at sikre mig fortsat tilgang til den nytteværdi mine SE3 REF har repræsentert. Med 10 år på bagen har jeg mine tvivl vedrørende fortsat levedygtighed, derfor giver det mening for mig at anskaffe efterfølgeren nu, før de opgiver ævred.
SE3 REF har altid virket en anelse mørk i klangen. Har i tidens løb parret dem med forskellige forstærkere for at afsøge muligheden for at få mere spræl. Med SE3 ULT satser jeg på at få den smule mere livlighed. Fordi jeg allerede har et SE produkt, føler jeg ikke behov for at testkøre en universal-udgave før bestilling af den formstøbte udgave.
Fordi jeg allerede ved at ørekanalerne har plads til 3-vejs modellen, behøver jeg ikke bekymre mig om det, og kan fokusere på at få lavet brugbar afstøbning. Er så heldig, at dette kan ordnes her i byen af den lokale afdeling af bedriftssundhedstjenesten. Alternativet var en dagstur, fordi nærmeste audiolog befinder sig 4 timers kørsel herfra. BST lavede også afstøbningen til SE3 REF, så de klarer det sikkert også fint denne gang.
Har forøvrigt haft et par følere ude hos et HeadFi medlem med SE6/EDGE, for at pejle mig ind på tingenes tilstand i dag hos SE. Samlet set føler jeg mig således komfortabel med at bestille de nye customs.