gammarayson skrev:Forleden kom Claus lige forbi med et sæt Ollo S4 som han syntes jeg skulle prøve. Det har sine fordele, at vi er næsten naboer! Jeg har lovet at kvittere med nogle af mine indtryk. Det bliver bare lidt overfladisk, da jeg kun havde dem i et døgn. Min foretrukne genre er klassisk musik i alle sine afskygninger, og som udøvende musiker har jeg vist nogle gode ører, min relativ fremskreden alder taget i betragning! Generelt foretrækker jeg en detaljeret, lys og analytisk gengivelse der fremhæver de akustiske instrumenters klang. Min referencer er bl.a Sennheiser HD800 og Stax SR700. Engang imellem kan jeg også godt lide en varmere og mørkere lyd. Mit første indtryk var, at Ollo var temmelig mørk i forhold til hvad jeg er vant til, men alligevel detaljeret. Jeg har tidligere ejet og solgt følgende "varme/mørke" hovedtelefoner:- Audeze LCD 3(som lød død og indelukket i diskanten), Audioquest Nighthawks(mørk og blød og behagelig), Oppo PM2(neutral/varm og behagelig). Ollo syntes umiddelbart mere "spændende" i sin præsentation til trods for sin relativ(efter min målestok) mørke klang. Den er ikke "behagelig" ligesom Nighthawks og PM2, mere "in your face". Som sagt, det er bare mine indtryk efter bare nogle få timers lyt. Tak til Claus for lån:-)
Sweppesfetterlein skrev: ...Jeg vil meget gerne ha mis nu!
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster