HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk



Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Loevhagen » 21. jan 2012, 19:06

Takk, LarsHP. :)

Brio-R + DAC + HE-6 spiller da i stua. Veldig aggressiv volumkontrol. Skal ingenting til for å spille høyt...

Rega1.jpg
Rega1.jpg (59.87 KiB) Vist 10063 gange
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Larry » 23. jan 2012, 22:46

Hmmm, så man får blæst ørerne af. Hvordan passer Rega Brio-R til HE-6 ? Jeg lyttede selv til den idag sammen med et par små Elac BS 253 og det lød ret godt. Rimelig bas, luftig og alligvel afslappet, men fine detaljer ift. prisen (4500kr.).

Jeg fik læst den her anmeldese på 6moons og lyder også som en seriøs mulighed til HE-6 bare i det dobbelte prisleje.

Final words. AURALiC's Taurus follows the excitement of their ARK MX+ converter. As a high-power headphone amp it drives HifiMan's toughest HE6 to perfection. It'll thus power any commercial headphone on the market. In the general sonic vein of Burson Audio's HA160 with resolution the next level up plus greater top-end brilliance and an overall higher degree of sophistication, the Taurus is a top-flight headfi/preamp whose strategic dry warmth is sourced from high class A transistor bias. It stays clear of valve darkness and moisturization and becomes an iron first in a velvet glove for cans and amplifier input stages alike. Its noise floor is exceptionally low, and its 4.5wpc/32Ω power very butch for the breed. Once again team AURALiC demonstrates a high level of circuit design know-how. Hats off!
Vedhæftede filer
12.png
12.png (657.9 KiB) Vist 10034 gange
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Larry » 25. jan 2012, 20:58

Jeg bliver noget forvirret når jeg læser om HE-6, for det er svært at blive klog på, hvor meget der rettes op ved den rette forstærkning. Når man kigger på InnerFidelity´s liste, virker det som diskanten er lige lovlig skarp, men Lars beskriver den silkeblød på bla. Audio-gd Master 6. Så... musik14

http://www.innerfidelity.com/content/co ... fiman-he-6

Pink Noise - Very even through bass and mids; slightly uneven and overall slightly accentuated treble with a moderate low to mid-treble peak (think: "shhh").

Bass Texture/Extension - Very good in both texture and extension with slight bloom to sound.

Bass Slam - Planar magnetic cans typically have the best bass as a class of all headphone types. I found the HE-6 to do quite well in bass slam, but the slight bloom and strong treble to somewhat hinder their ability to hit the low notes hard.

Midrange - I found it a bit difficult to focus on the mids with these cans because of the mildly accentuated treble. The mids are very good, but I couldn't quite get interested with the distraction.

Treble - I find the treble here not only a bit too emphasized, but also having a bit too much "tizz," which obscures the natural sound of cymbals and brushwork.

Dynamics - These are very punchy sounding cans, as planar magnetics tend to be, but unfortunately it seems to me that too much impact is coming from excess treble energy.

Imaging - These deliver a strong sense of space and depth, but image specificity (the ability to separate instruments in space) is not so good. The zazzy highs are simply preventing it.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 26. jan 2012, 19:39

Han brugte en vældig fin rørforstærker til testen, men den giver kun 2W, og det er langt fra nok til at yde HE-6 retfærdighed. Det kommenterede HE-6 ejere også, hvis du læser kommentarerne. Vi mangler bare at se ham lave en ny test med en tilstrækkeligt kraftfuld forstærker. Mht. diskanten, så læs headfonia's anmeldelse, hvor HE-6 sammenlignes med LCD-2. Der vinder sidstnævnte på bassen, mens førstnævnte vinder i diskanten. Det InnerFidelity siger om diskanten er ikke at den er skarp, men at der er mere end neutralt niveau.

Jeg oplever IKKE HE-6's diskant som for meget, men jeg ville gerne have haft lidt (3dB) mere i bassen. Det er dog en smagssag og på spor med meget bas er der virkeligt meget bas. Kvaliteten over hele spektret er ekseptionelt højt. Hører man mest på dunke-dunk musik, så er LCD-2 nok et bedre valg, men hører man på en meget bred vifte af genrer - dvs. klassisk, kormusik, pop, rock, dance, jazz osv., så vil HE-6 være uslåelig som den allrounder, den er. Skal man tjekke hvordan en optagelse er lavet, hvordan det nye kabel, forstærker eller DAC lyder, så dissekerer HE-6 det med lethed.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Larry » 28. jan 2012, 18:12

Okay, rart lige at få det uddybet. Jeg er meget tæt på at anskaffe mig en HE-6 nu, men det er mange penge, så prøver at sikre mig nogenlunde ved at lave grundig research. Håber snart jeg kan joine klubben 4musik
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 28. jan 2012, 22:50

Redigeret - se nedenfor.

Læs også mine vigtige korrektioner (dateret 9/2-12) til nedenstående post.
Senest rettet af LarsHP 9. feb 2012, 17:42, rettet i alt 2 gange.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 3. feb 2012, 17:42

Yderligere mht. HE-6's evne til at afsløre optagelser:
Jeg har Mahlers 8. symfoni med Solti, en remaster'et optagelse fra 70'erne.
Når jeg lytter til den på mine nye elektrostathøjttalere, så kan jeg knap høre en bestemt detalje, som jeg med HE-6 meget tydeligt hører og dermed kan fastslå med stor overbevisning.
Det er, at en af de mandlige solosangere ikke er i salen sammen med de andre, men er optaget i et andet og lille rum (med den akustik, der er dér).
Når man læser det, skulle man måske mene, at det ikke burde være så svært at høre (altså i teorien), men sidder du foran selv højttalere af ganske høj klasse (Martin Logan ElectroMotion ESL), vil du mest sandsynlig ikke opdage det, hvis du ikke først har fået det at vide (af HE-6!).

Igen: HE-6 er rasende transparent og afslørende. Er man til en afbalanceret frekvensgang, der ikke må blive for mørk, så går man ikke galt i byen med den.

Ønsker man omvendt for alt i verden den bedste bas, der er at opdrive - og hellere en mørk sound end et åbent og luftigt lydbillede - så er det måske mere LCD-2 eller 3, man skal rette sit søgelys mod, for de har væsentligt mindre output i de øvre frekvenser end HE-6.

HE-6 er absoult kompetent i bassen både i forhold til hvor dybt den rækker og kvaliteten af bassen, men efter det jeg læser, så skulle LCD-2 og 3 levere en endnu bedre bas. De har efter min mening til gengæld for lidt output i de øvre frekvenser. Jeg har tjekket dette ved at equalisere min HE-6 6dB ned, der hvor LCD-2 giver fra 6-10dB mindre end HE-6 (området over 6kHz). Det lyder MØRKT - for mørkt efter min mening. Havde HE-6 omkring 3dB mindre fra 6kHz til 10kHz, så ville det være perfekt efter min mening. Det bør man kunne modficere den til, tror jeg. Det har folk i hvert fald fået til med andre hovedtelefoner. Der er værre den anden vej - der må man bruge equaliser.

Har man hørt Sennheiser HD800, og synes frekvensgangen passer til éns smag, så er HE-6 ikke så langt derfra (ifølge HeadRoom's målinger).
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 4. feb 2012, 22:58

Ny anmeldelse af HE-6 (her sammen med EF-6) på Head-Fi af et meget erfaret medlem:
http://www.head-fi.org/t/593646/review- ... r-one-roof
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Henrik_sdk » 5. feb 2012, 00:04

Et flot sæt

Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Anda » 5. feb 2012, 00:40

Lyder ganske imponerende! Endnu et produkt på 'Wanted' listen :)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Sorensiim » 5. feb 2012, 00:47

LarsHP skrev:Ny anmeldelse af HE-6 (her sammen med EF-6) på Head-Fi af et meget erfaret medlem:
http://www.head-fi.org/t/593646/review- ... r-one-roof

Et flot review, men desværre viser kommentarerne under det jo så også hvorfor jeg er meget forsigtig med hvor jeg bevæger mig på Head-Fi... Post #5 i tråden illustrerer jo med al ønskelig tydelighed hvor mange supertosser der er derinde. Der er ALT for stor koncentration af fanboys der har sat Produkt X op på en piedestal for så at skyde alle ned der påstår at andre produkter måske også kunne fortjene i piedestal.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 6. feb 2012, 17:03

Sorensiim skrev:
LarsHP skrev:Ny anmeldelse af HE-6 (her sammen med EF-6) på Head-Fi af et meget erfaret medlem:
http://www.head-fi.org/t/593646/review- ... r-one-roof

Et flot review, men desværre viser kommentarerne under det jo så også hvorfor jeg er meget forsigtig med hvor jeg bevæger mig på Head-Fi... Post #5 i tråden illustrerer jo med al ønskelig tydelighed hvor mange supertosser der er derinde. Der er ALT for stor koncentration af fanboys der har sat Produkt X op på en piedestal for så at skyde alle ned der påstår at andre produkter måske også kunne fortjene i piedestal.

Som erklæret "basshead" er HE-6 nok ikke din hovedtelefon, men snarere LCD-2/-3.
Hvis man derimod vil have en hovedtelefon, der spiller alt lige godt, så er HE-6 absolut værd at overveje!. Dermed også sagt, at HE-6 bliver slået på enkeltområder af andre topkvalitets hovedtelefoner, som HE-6 så tilgengæld slår på (flere) andre områder, men samlet set går man ikke galt i byen med denne ALLROUNDER. Eksempelvis synes jeg at HE-400 er bedre til pop/dance pga. dens ekstra bas, men tilgengæld bliver 400'eren slået gevaldigt mht. et stort og åbent lydbillede.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Sv: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Sorensiim » 6. feb 2012, 18:14

Jeg er så afgjort ikke i målgruppen - jeg bemærkede blot at desværre ser man ofte på Head-Fi folk nedgøre produkter de aldrig har hørt.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 9. feb 2012, 17:57

Korrektion til min post dateret 3/2:
Jeg må desværre indrømme, at jeg med udtalelsen om 3dB for meget omkring 6-10kHz ligger under for andres udtalelser mht. HE-6'ernes niveau i toppen.
Her tænker jeg på frekvenskurven fra headphone.com plus innerfidelity.com kombineret med deres kommentarer til disse, der indirekte hhv. direkte siger, at der er lidt for meget diskant.

Kort sagt, så er jeg IKKE enig, når jeg bruger mine ører - og det er jo dem, man lytter med ruller1
HE-6 lyder snarere lidt mørkt end lyst, men frem for alt balanceret. Når jeg sammenligner med BEGGE mine højttalersæt, der skulle holde sig indenfor +/- 3dB, så lyder disse faktisk slankt og lyst sammenlignet med HE-6.

Noget andet er, at HE-6 KNUSER mine elektrostater mht. lydkvaliteten i øvre mellemtone og diskant. Her lyder HE-6 super glat og slikeblødt. Så selv hvis der evt. skulle have været lidt for meget niveau der (hvilket mine ører siger mig, at der ikke er), så er det slet, slet ikke noget problem - tvært imod, kunne jeg fristes til at sige, da HE-6 excellerer netop her.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Larry » 14. feb 2012, 23:06

HE-6 modtaget og første indtryk er at de lyder fedt med min Musical Fidelity M3i forstærker via adapter med Supra Ply kabler. Sort baggrund og forstærkeren har god kontrol. Så det bliver nok en kort nat 4musik
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Anda » 15. feb 2012, 16:21

Du får da brugt lidt danske kroner for tiden. Tillykke! 8-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Larry » 16. feb 2012, 12:22

Det var heller ikke meningen at jeg skulle have købt den Burson oven i HE-6, men der var ikke andre der gad byde 160DS over 3600kr. på auktionen, så jeg måtte tage skraldet :grin:

Omkring HE-6, så er jeg indtil videre meget tilfreds. Jeg havde en bekymring om råderummet for volumen på min M3i stereo forstærker ville være for lille, men jeg bevæger mig fint mellem 8.30 og 11, hvilket er mere end når jeg bruger mine Dynaudio Focus 140 højtalere på skrivebordet. Jeg ved at flere har beskrevet svagheden ved min forstærker som, at den kun har middel størrelse soundstage og den mangler lidt transparens i toppen, hvilket jeg synes jeg godt kan høre, men på den anden side virker alt jeg hører på HE-6 meget smooth, så jeg kan sidde i timevis og høre ved høj volumen.
Efter at have leget lidt med kablerne mellem adapteren og forstærkeren, er det som lyder bedst og klarest lige nu et "billigere" Clearwater højtalerkabel fra Van den Hul. Uden at ville ophidse masserne omkring kabler og deres lyd, synes jeg Supra Ply blev lidt tyndt i lyden. Jeg vil de næste måneder prøve at købe lidt forskellige stumper for at afprøve om jeg kan opnå yderligere forbedringer.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf moiz » 24. feb 2012, 15:45

Vi har testet HE-6 mot Auralic Taurus både i balasert og standard modus, og resultatet er meget bra. Forsterkeren har nok krefter
til å drive He-6 uten anstrengelser og klarer ¨å henge med ved komplekse dynamiske partier.

http://www.flickr.com/photos/mortentein ... 074864964/

bildeserie tatt av morten teinum
moiz

Forhandler
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. feb 2012, 12:44
Geografisk sted: Oslo

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Larry » 24. feb 2012, 19:12

Det er et lækkert sæt Auralic har lavet der, men Taurus koster vel omkring 15000kr. på nordiske plader, så den får jeg ikke råd til foreløbigt.

Hvad er der af svagheder i HE-6 /Taurus setuppet moiz ? For varmt, mangler lidt kontrol, detaljer ?
Hvis jeg skal være kritisk synes jeg måske at min M.F. M3i forstærker med HE-6 er lidt for varm og mangler detaljer i toppen. Er stadig fint tilfreds, men altid godt at kigge på, hvad der kan gøres bedre i fremtiden 4musik
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf moiz » 24. feb 2012, 19:39

Hei
Taurus har en introduksjonspris på 9600 NOK eks. mva, kan bestilles fra oss! HE-6 låter balansert med Taurus,ganske hi-fi korrekt. Noe av "clue't" er at ampen jobber effektiv ved hodetelefonenes last (ohm).
moiz

Forhandler
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. feb 2012, 12:44
Geografisk sted: Oslo

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster