HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk



Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Buyer no 1 » 11. jul 2012, 23:09

2musik 9musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Victor Halgaard » 8. sep 2012, 01:22

Hmm... Hvad ville mon være det bedste forstærker valg til en HE-6? Little dot mk VI+ som er et 5watt's balanceret rør-monster, som originalt blev bygget til at skulle kunne trække K1000 rundt i manegen, eller Schiit Audio's Mjolnir som er deres ny balancerede solid-state forstærker med samme kraft...
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf nc8000 » 8. sep 2012, 01:39

Højtalerudgangen fra en vintage receiver
nc8000

 

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Victor Halgaard » 8. sep 2012, 01:48

nc8000 skrev:Højtalerudgangen fra en vintage receiver


Tjaa, indtil videre regner jeg også bare med at drive dem via adaptor box og så mit pioneer reference series anlæg. Tror du at det vil være bedre end de oven-nævnte?
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Anda » 8. sep 2012, 03:15

Efter at have hørt Larrys HE-6 kunne jeg ikke forestille mig at bruge andet end en integreret forstærker. Udvalget på brugtmarkedet er også langt større end det er for headamps.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Victor Halgaard » 8. sep 2012, 03:32

Anda skrev:Efter at have hørt Larrys HE-6 kunne jeg ikke forestille mig at bruge andet end en integreret forstærker. Udvalget på brugtmarkedet er også langt større end det er for headamps.


Ja, som sagt har jeg en super god en af slagsen, som jeg har prøvet med HE-6 før, og ved lyder himmelsk, men man ved jo aldrig om man har det bedst mulige før man har sammenlignet med noget andet :)
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Buyer no 1 » 8. sep 2012, 19:50

Victor Halgaard skrev:Jeg burde egentlig skrive en sammenligning af dem - godt nok ud fra hukommelsen, men jeg har trods alt lyttet meget til T1 og alle sammen for nylig...

rulle4
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Bagger » 9. sep 2012, 12:12

Buyer no 1 skrev:
Victor Halgaard skrev:Jeg burde egentlig skrive en sammenligning af dem - godt nok ud fra hukommelsen, men jeg har trods alt lyttet meget til T1 og alle sammen for nylig...

rulle4

Jeg syntes det er rart vi husker hinanden pĂĄ hvad vi tidligere har skrevet ;-)
Bagger

Brugeravatar
 
Indlæg: 624
Tilmeldt: 4. apr 2011, 09:19
Geografisk sted: København

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Victor Halgaard » 9. sep 2012, 23:21

Jeg lavede en sammenligning af alle flagskibe jeg har haft... Men hvis det er en mere specifik en du er ude efter, så kan det nok også arrangeres. For at kunne gå I detaljer må dog nok hellere lige vente til jeg har hørt T1 igen....
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Victor Halgaard » 9. sep 2012, 23:24

For resten, er der nogen der har gjort sig nogle oplevelser med kabler til HE-6? Som nogle måske har set, er jeg ude efter at finde de bedste til dem, og havde sågar en nær-død's oplevelse da jeg var ved at bestille et 11.000kr kabel til dem men så heldigvis tænkte at jeg heller lige måtte høre om der var nogen der havde en bedre ide :P

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig for hvad ville være bedst, for fra et rent teknisk standpunkt er der to logiske svar: sølv fordi det leder bedst og derfor må give den mest korrekte reproduktion af materialet. Eller kobber fordi hovedtelefonen er tunet med kabler lavet af kobber, og derfor må antages at kompensere for dette... Gruble gruble... Og jeg aner ikke hvad der er i fx. Stefan AudioArts kabler ud over heksekunst og kulvtæpper som indpakning... :roll:
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf nc8000 » 10. sep 2012, 00:07

Mine bedste kabeloplevelser er med dem fra Whiplash til priser langt lavere end den nævnte Stefan sag (men stadig ikke billige) og der sker snart nyt fra den side som skulle blive helt fantastisk. Mere følger ....
nc8000

 

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Victor Halgaard » 10. sep 2012, 07:38

Så ankom HE-6! Nøj hvor de lyder godt... De skal nok have noget decideret burn in, men out of the box klager jeg såmend ikke. Nøjagtig lige så gode som jeg huskede dem - og det var jog også grunden til at det var dem jeg valgte til at prøve at om de kunne besejre HD800... Mmmm...
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf FrederikS » 10. sep 2012, 09:39

Et godt kobber kabel synes jeg lyder bedst til HE-6erne, men det er nok smag og behag. HiFiMANs CS OFC er rigtig godt efter mine øre men ikke ligså lækkert at have på som noget fra Whiplash.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Sorensiim » 10. sep 2012, 11:44

Victor Halgaard skrev:Så ankom HE-6! Nøj hvor de lyder godt... De skal nok have noget decideret burn in, men out of the box klager jeg såmend ikke. Nøjagtig lige så gode som jeg huskede dem - og det var jog også grunden til at det var dem jeg valgte til at prøve at om de kunne besejre HD800... Mmmm...

Tillykke med dem! 140 kroner og hele min samling af pantflasker er hermed budt for HD800.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Victor Halgaard » 10. sep 2012, 13:06

Lidt læsning har indtil videre vist at copper kabler ikke giver meget ændring hvad lyd angår, sammenlignet med originalkablet, fordi det original allerede er laver af liniært krystalliseret OCC kobber, så det eneste der er at komme efter er egentlig en cryo-behandling. Derimod er det blevet gived udtryk for store forbedringer med Moon Audio's Silver Dragon, og selvfølgelig de mystiske kabler fra Stefan.
Soundstage og bund er de eneste ting jeg umiddelbart ville skruge lidt op for. Og som jeg nævnte da jeg havde dem sidst, er der bestemt intet i vejen med disse to ting, det er bare meget ligesom med Heir Audio 4.Ai, hvor midt og diskant er så ufatteligt gode at de andre ting ikke virker helt så imponerende til trods for at være super gode...

Hvad burn in angår, tror jeg de bliver nød til at gøres på mit hovede, for jeg kan ikke lægge dem fra mig :D
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Victor Halgaard » 10. sep 2012, 15:49

For resten så er HE-6 meget afslørende overfor kilder. Mere end HD800 er. Med HD800 kan jeg uden de helt store problemer slippe afsted med at bruge en ipod som kilde, men på HE-6 betyder kraft så meget at ipod sammenlignet med balanceret ud fra DB2 til Rx Mk3b, gør meget forskel på hvor god bunden er, såvel som at med ipod'en skal Rx'en op på medium gain for at få god volumen...
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Buyer no 1 » 10. sep 2012, 16:22

Victor Halgaard skrev:Jeg lavede en sammenligning af alle flagskibe jeg har haft...


Beklager, det er mig der sover i timen :oops:

Du HAR jo lavet den sammenligning!
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 11. sep 2012, 19:21

Mht. forstærker til HE-6 synes jeg min Audio-gd Master-6 (udgået - nu findes Master-8 (USD 1480), som er en Master-5 og 6 i samme kabinet) er meget, meget god eller fremragende, om man vil. Den giver 7W i 50 Ohm, kører balanceret hele vejen, ingen kondensatorer og ingen IC'er i signalvejen. Forskellen til min (også) fremragende LC Audio ZAPsolute Mk 4 (effekttrin på 50W klasse A i 8 Ohm) er ikke særlig stor og er mest et spørgsmål om prioritering af kvaliteter. M-6 giver en anelse mere transparens, mens ZAP'en giver lidt mere varme. Bas-mæssigt er det uafgjort. Det at skulle koble til og fra hver gang man skifter mellem hovedtelefoner og højttalere og at stikket sidder på fronten er blevet det afgørende for mig i den sag ... og det selvom jeg er ganske nørdet, hvad angår lydkvalitet. Denne Audio-gd forforstærker/hovedtelefonforstærker giver tårnhøj lydkvalitet - ægte high end, hvis du spørger mig - til en meget favorabel pris. Den knuste min LC Audio forforstærker Sidewinder ... totalt. Hvordan den måler sig med Ray Samuels Dark Star eller andre high end stereoforstærkere ved jeg ikke, men til prisen tvivler jeg på at man finder noget, der er bedre.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf Victor Halgaard » 11. sep 2012, 20:21

LarsHP skrev:Mht. forstærker til HE-6 synes jeg min Audio-gd Master-6 (udgået - nu findes Master-8 (USD 1480), som er en Master-5 og 6 i samme kabinet) er meget, meget god eller fremragende, om man vil. Den giver 7W i 50 Ohm, kører balanceret hele vejen, ingen kondensatorer og ingen IC'er i signalvejen. Forskellen til min (også) fremragende LC Audio ZAPsolute Mk 4 (effekttrin på 50W klasse A i 8 Ohm) er ikke særlig stor og er mest et spørgsmål om prioritering af kvaliteter. M-6 giver en anelse mere transparens, mens ZAP'en giver lidt mere varme. Bas-mæssigt er det uafgjort. Det at skulle koble til og fra hver gang man skifter mellem hovedtelefoner og højttalere og at stikket sidder på fronten er blevet det afgørende for mig i den sag ... og det selvom jeg er ganske nørdet, hvad angår lydkvalitet. Denne Audio-gd forforstærker/hovedtelefonforstærker giver tårnhøj lydkvalitet - ægte high end, hvis du spørger mig - til en meget favorabel pris. Den knuste min LC Audio forforstærker Sidewinder ... totalt. Hvordan den måler sig med Ray Samuels Dark Star eller andre high end stereoforstærkere ved jeg ikke, men til prisen tvivler jeg på at man finder noget, der er bedre.


Tjaa, lige PT er mit Pioneer Reference anlæg det bedste jeg nogensinde har hørt med nogen hovedtelefon, og jeg bruget HE-adapteren, så jeg har stikket på fronten. Den eneste downside, er at det anlæg ikke står så praktisk i forehold til at skulle sidde tæt på det (sidder på gulver og skriver/lytter lige nu). Men eller klager jeg ikke - i vert fald ikke før jeg hører noget bedre, hvad jeg som sagt endu ikke har... musik13
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: HiFiMAN HE-6 ortodynamisk / planar magnetisk

Indlægaf LarsHP » 11. sep 2012, 21:18

Det var vel også lidt i den stil, jeg tænkte med mit indlæg: at en knald god højttaler-forstærker kan gøre det lige så godt som en ditto hovedtelefonforstærker (som har tilstrækkelig effekt - dvs. Dark Star, Master-6/8 eller tilsvarende).
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster