Takstar Pro80, det nye sort ??



Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Claus-DK » 11. feb 2012, 12:20

Jeg har lige sammenlignet med DT880/HD660 og headbandene er overraskende nok lige lange..
Forskellen er gaflerne som holder kopperne dt880 har en længere stang op i headbandet end pro80, hvilket jo gør at de kan forlænges ca 1 cm mere pr side..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Kaps » 11. feb 2012, 12:44

Jeg bruger også selv det yderste hak, og de passer fint, men hvis man har bare det mindste større hovede får man et problem. Jeg har dog bukket headbandet en smule, så får man lige 5mm foræret.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Hammer » 11. feb 2012, 13:58

Sorensiim skrev:Kassen alene giver mig lyst til at købe et par :mrgreen:

Glæder mig til at høre dem i Esbjerg!

Ja og den har tilmed dette fine klistermærke ovenpå musik13 Det er jo rart at vide at de er ægte ruller1

IMGP8965.JPG
IMGP8965.JPG (188.57 KiB) Vist 10617 gange
IMGP8947.JPG
IMGP8947.JPG (167.24 KiB) Vist 10617 gange
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Hammer » 11. feb 2012, 14:07

Kaps skrev:Jeg bruger også selv det yderste hak, og de passer fint, men hvis man har bare det mindste større hovede får man et problem. Jeg har dog bukket headbandet en smule, så får man lige 5mm foræret.

Hvordan? Selve headbandet føles som om der er plastik inden i så det tager vel ikke facon?
Mener du ikke at du har bukket gaflerne på siden i stedet (eller nærmere rettet dem ud)?
Senest rettet af Hammer 11. feb 2012, 14:09, rettet i alt 1 gang.
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Hammer » 11. feb 2012, 14:08

Claus-DK skrev:Jeg har lige sammenlignet med DT880/HD660 og headbandene er overraskende nok lige lange..
Forskellen er gaflerne som holder kopperne dt880 har en længere stang op i headbandet end pro80, hvilket jo gør at de kan forlænges ca 1 cm mere pr side..

Super. Tak for det! Hvad med gaflerne? Tror du de vel kunne byttes ud med noget fra DT880/HD660? Mit gæt er at de har forskellig brede så derfor vil det ikke gå, for jeg husker mine DT770 som havende noget større (bredere) kopper.
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Kaps » 11. feb 2012, 14:12

Nej det er skam det "læderbeklædte stykke" jeg har fået bukker lidt. Det gjorde jeg også på mine 2050. Det er dog ikke meget vi snakker, men det gav lige det sidste.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Alpha » 11. feb 2012, 14:29

Finishen ser lidt "billig" ud synes jeg. Men det vil vise sig på mandag, når jeg modtager "lånetour" parret :mrgreen: .
Et par AKG K550 er derimod lige mig rent udseendemæssigt :grin: . Desværre tyder folks beskrivelse af lyden på, at den er tynd og lys :| .

Billede
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Claus-DK » 11. feb 2012, 15:48

Jeg må desværre skuffe dig, låneparret kommer desværre først Tirsdag eller Onsdag, jeg fik dem desværre ikke i posten som lovet, men de bliver sendt mandag, de ligger pakket og klar til afsendelse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Alpha » 11. feb 2012, 16:48

Claus-DK skrev:de ligger pakket og klar til afsendelse..


Det er bare i orden 1musik . Du samler vel alle dine forsendelser sammen, og sender fra Tyskland en til to gange om ugen. Det ville jeg også gøre, hvis jeg boede så tæt på grænsen :grin:
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Hammer » 11. feb 2012, 17:06

Kaps skrev:Nej det er skam det "læderbeklædte stykke" jeg har fået bukker lidt. Det gjorde jeg også på mine 2050. Det er dog ikke meget vi snakker, men det gav lige det sidste.

Jeg startede med at skille hovedbåndet ad og tog et billedet af det. Og som det forhåbentligvis kan ses på billedet er selve den strukturelle del af hovedbåndet lavet af metal (stål?). Den del føles ekstremt stærkt, for det krævede mange anstrengelser at få det bøjet som jeg ønskede. Det man kan føle udefra er er dog et stykke plastik, som har det formål at giver pleatheret facon.

IMGP8966.JPG
IMGP8966.JPG (191.29 KiB) Vist 10587 gange

Resultatet efter at have bøjet hovedbåndet godt og grundigt og gjort det lidt spidst i toppen, er som Kaps nævnte at det giver lige et par mm ekstra i længden, og desuden giver det hovedtelefonerne et mere fast greb om hovedet. Jeg er ovenud tilfreds :grin:
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Kaps » 11. feb 2012, 17:44

Jeg blev helt i tvivl om det bare var noget jeg forestillede mig, men jeg er glad for at det hjalp dig. Jeg bøjede bare mine en smule mens jeg havde dem på
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Hammer » 13. feb 2012, 20:50

Mine Pro80 har nu stået og spillet ind siden jeg modtog dem torsdag så de har vel spillet ca. 80-90 timer nu.

Jeg har sammenlignet dem med mine Shure SRH940 via en iPhone 4 og en Objective 2 amp og jeg synes virkeligt godt om Pro80. Det skal siges at jeg mest hører til typen der hører musik for at nyde det fremfor at analysere det så jeg har næppe den skarpeste analytiske sans.

Forsøgte mig med numre fra CDerne Adele 21, Agnes Obel samt Tina Dickow Live With The Danish National Chamber Orchestra og forskellen mellem SRH940 og Pro80 var ret lille for mig. I diskantområdet kan jeg høre en smule forskel og jeg kan bedst lide lyden fra Shure, men forskellen er så lille at det næppe ville være noget afsagn at undvære mine SRH940.
Nu er der ikke noget af det nævnte musik hvor bas er specielt i fokus så derfor kom den største forskel mellem SRH940 og Pro80 ikke til udtryk her.

Efter at have sammenlignet på et par numre med bas i fokus, kan ikke lige huske præcis hvad, men blot noget "hitliste" pop/dance, så synes jeg det lød som om bassen var løbet hjemmefra i SRH940. Der er meget mere bas i Takstar hovedtelefonerne og de har et godt kick synes jeg! Jeg synes ikke bassen er dominerende, men den er nok en anelse fremhævet, i modsætning til SRH940 hvor den er en smule tilbagetrukken.

Jeg synes Pro80 har en svag tendens til lidt skarpe "SSSS" lyde hvilket umiddelbart er værst på musik i dårlig kvalitet, dette bliver lidt mere udtalt med velour puder (se herunder), men efter at have lyttet til hovedtelefonerne et par timer med velour tænkte jeg ikke over det længere. Det var kun da jeg lyttede efter forskellene til SRH940 at det generede mig.

onetowatch skrev:Nogen der har prøvet dem med andre puder f.eks. velour og i så fald med hvilket resultat og hvilke passer evt. på dem?


IMG_0293_mod.jpg
Beyerdynamic EDT 250 og original pude
IMG_0293_mod.jpg (166.38 KiB) Vist 10547 gange
IMG_0299_mod.jpg
IMG_0299_mod.jpg (160.54 KiB) Vist 10547 gange

Ja, jeg har prøvet med Beyerdynamic EDT 250 velour puder og de passer glimrende. Jeg skiftede puderne frem og tilbage nogen gange og forskellen i lyd er ikke stor. Med Beyer puderne bliver Pro80 en lille smule lysere/skarpere i toppen, men det er det eneste jeg har kunne bemærke. Bassen er der stadig med samme gode kick og resten af lydbilledet virker også ret upåvirket.
Komforten bliver naturligvis bedre, men koppernes indvendige mål blive mindre: 5,7 cm høje og 3,3 cm brede hvor de som standard er de 6,0 cm høje og 3,7 cm brede, så det er ikke for folk med store øre.

Jeg synes i øvrigt ikke at velour puderne gør nogen mærkbar forskel i hvor godt de isolerer lyde ude. Pro80 har en udemærket isolation mod omverdenen (ca. som mine SRH940), men der er helt sikkert hovedtelefoner som isolerer en del mere.

Alt i alt synes jeg at Pro80 er en rigtig god lukket hovedtelefon med en velafbalanceret lyd og med bas med et dejligt kick, sådan som vi er nogen der godt kan lide det :grin: Tak til Claus for at have taget sig af gruppekøbet!
Senest rettet af Hammer 20. feb 2012, 15:36, rettet i alt 1 gang.
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Alpha » 19. feb 2012, 20:31

SÃ¥ er det blevet min tur til at skrive lidt om Takstar Pro 80.
Mine præferencer er åbne hovedtelefoner p.g.a. det åbne luftige lydbillede, og Jeg har derfor begrænset erfaring med lukkede hovedtelefoner. Men jeg har da ejet et par AKG K272HD, som var lidt for sterile og kedelige og havde for lidt bas. Men de var meget neutrale og korrekte, og skal nok betegnes som et par rigtige studiehovedtelefoner. Derudover har jeg også haft et par Denon D5000, som lød rigtig godt. Men de var lidt for tunge vægtmæssigt og havde et for smalt lydbillede (headstage). Lad os se, om Takstar kan gøre det bedre.

Billede

Finishen er ok for et produkt i den her prisklasse, og som andre har nævnt, er den ikke særlig stor. Den er beregnet til asiatiske hoveder. Egentlig har jeg aldrig syntes, at jeg har et specielt stort hoved eller ører, men fuldt udtrukket er den lige en anelse for lille til mig. Øreflipperne skal "mosles" ind i kopperne, og det føles som om hovedtelefonen hiver op i ørerne, når man har den på. Men efter at have haft den på et stykke tid, vænner man sig faktisk til det. Ørepuderne i pleather er ok, men til længere tids brug foretrækker jeg helt klart velour. Spiralkablet er kort,stift, tungt og mikrofonisk, så det kunne gøres bedre.

Billede

Den har en høj følsomhed (60 ohm/101 dB) og kan evt. bruges ud af den bærbare pc´s hovedtelefonudgang. Men det er nu synd og skam, hvis man nøjes med det, for den lyder betydeligt bedre i kombination med en rigtig god DAC og forstærker. Den høje følsomhed medførte desværre, at jeg (svagt) kunne høre sus fra min forstærker, når der ikke var noget musik der spillede. Men det er selvfølgelig kun et udsagn om min Nuforce HDP DAC/forstærkers (manglende?) sorte baggrund. Det er nu ikke noget jeg har lagt mærke til med mine andre hovedtelefoner (Sennheiser HD650 + BeyerDynamic DT990).

Billede

Lige ud af kassen lød den egentlig ganske ok. Der var ikke noget der stak ud eller irriterede i lydgengivelsen. Den var lidt nasal i gengivelsen og indelukket men ikke noget afskrækkende. Den blev pakket ind i et tæppe og lagt ind i et skab, hvorefter den fik 60 timers nonstop populærmusik fra radioen ved passende høj lydstyrke.
Efter endt tilspilning lyder den mere åben og frigjort men stadigvæk med en lidt nasal betoning. Det synes jeg også en del andre lukkede hovedtelefoner gør (f.eks. også JVC DX1000), så det er ikke en egentlig kritik, men bare mig der er specielt følsom overfor fænomenet. Efter nogle musiknumre lægger man ikke rigtig mærke til det længere.
Den har en fint åben gengivelse (god headstage) for en lukket hovedtelefon og en glimrende opløsning i lydbilledet. Den gode naturlige mellemtone gør det let at forstå tale/tekster, og en lidt fremhævet bas med smæk på gør den rigtig sjov at lytte til rock/pop og andet rytmisk musik. Diskanten er dejligt afslappet, og gør sit job uden at gøre negativt opmærksom på sig selv.

De eneste negative kritikpunkter for mig er størrelsen/pasformen, den lidt nasale gengivelse (som de fleste andre slet ikke vil bemærke) og kablet. Der er kort og godt ikke så meget at kritisere, og den lyder forbløffende godt til de små penge den koster. Det er vist også det, som andre er kommet frem til her på siden. Der skal betales en del mere for at få noget der er bedre.

PS: Den blev leveret pakket godt ind i 2 meter margarinepapir, og det er åbenbart Anders´ eksemplar der er blevet indraget til tour´en rulle6 .

Billede
Senest rettet af Alpha 19. feb 2012, 21:25, rettet i alt 1 gang.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Burning777 » 19. feb 2012, 20:38

Det er godtnok in flot kasse de kommer i!!! Den er da i samme klasse som den kasse et sæt Beyerdynamic T1 kommer i og lysår bedre end de kasser Gradoer kommer i. Respekt for det. Jeg håber jeg får mulighed for at lytte til disse til meetet for at se om det er noget man skal investere i eller om det bare er FOTM :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Claus-DK » 19. feb 2012, 20:59

Vil det så sige at Anders nu sidder med tour modellen, det er skisme da en skandale.

Folien er noget jeg har været så heldig at kunne nasse mig til på jobbet, hvor min arbejdsgiver har været så sød at lade mig tage en rulle der var for lille til at bruge til noget..

Dine indtryk ligger meget i tråd med mine egne..

Jeg har prøvet at hører producenten om jeg kunne få dem med et normalt kabel, men så skal jeg op og købe 500 stk eller sagt med andre ord jeg skal prakke hvert medlem 2 par på og det tror jeg ikke på vil lykkes..
Det er i forvejen lidt af en udfordring at sælge noget der ikke hedder Sennheiser/Beyer/AKG/Beats mm. Lidt trist for tingene bliver lavet samme sted, af de samme folk med de samme maskiner, den store forskel er IKKE kvaliteten men prisen og navnet, et fænomen der gør sig gældende for mange flere produkter end man går og tror.

Jeg husker for nogle år siden hvor en eller anden stod og forklarede mig op og ned af vægge og stolper at MDs koldskål smagte meget bedre end Kløvers ditto, jeg måtte så skuffe ham og forklare at den eneste forskel på de to produkter var kartonen og det kunne jeg sige med sikkerhed, da jeg på det tidspunkt faktisk var den person der tappede produkterne, hvilket fyren ikke troede på passede, men det kom fra samme tank og var identisk..

Jeg har sendt en forespørgsel på om det var muligt at få pro80 med et ekstra sæt velour puder og hi2050 med et ekstra sæt pleatherpuder om det vil lykkedes ved jeg ikke men mon ikke jeg i det mindste kan købe nogle sæt af hver type til dem der ønsker en mulighed for at bytte rundt, det nemmeste ville jo være bare at købe et sæt af hver, for de passer jo puder med hinanden, velourpuderne er en smule større indvendigt end pleather puderne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Claus-DK » 19. feb 2012, 21:02

Burning777 skrev:Jeg håber jeg får mulighed for at lytte til disse til meetet for at se om det er noget man skal investere i eller om det bare er FOTM :-)


Det er faktisk min plan at tvinge dig til at prøve dem i Esbjerg...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Burning777 » 19. feb 2012, 21:18

Det bliver en stor fornøjelse :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Mingo » 19. feb 2012, 21:25

Ovenstående indpakning lover godt for indholdet.
Flora, the margarine for men.



https://www.youtube.com/watch?v=cLDAGOIIAwY
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Anda » 19. feb 2012, 23:23

Alpha skrev:Øreflipperne skal "mosles" ind i kopperne, og det føles som om hovedtelefonen hiver op i ørerne, når man har den på. Men efter at have haft den på et stykke tid, vænner man sig faktisk til det.

Hvordan er kopstørrelsen på HI 2050 sammenlignet med Pro80? Mine ører er på den forkerte side af 7½ cm :|
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Claus-DK » 19. feb 2012, 23:49

De er faktisk 7,6 cm høje og 4,5 brede på HI2050
PRO80 er 6 cm høje og 3,7 cm brede..

det er de indvendige mål af puderne vi taler om..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron