SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen



SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Burning777 » 29. apr 2011, 08:43

For snart en del år siden - tror vi er helt tilbage i slutningen af 2007 - var jeg med i et fælleskøb af en custom made IEM. Jeg tror endda det IGEN var Claus-DK der var skyld i at muldvarpen blødte dengang, som han jo til stadighed er for en del herinde!! rullw3

Men det var en custom made IEM fra et firma i USA kaldet Superfreq. Jeg har haft dem liggende i skuffen i snart to år hvor jeg næsten udelukkende har brugt mine ER-4S. Firmaet eksisterer ikke længere men siden er der kommet utallige andre muligheder på markedet for formstøbte IEM. Så den anden dag fik jeg dem lige sat til igen og jeg må faktisk sige at de stadig holder 100%.

Her er hvad jeg skrev dengang de var nye - klippet fra HiFi4all:

Jeg har Shure SE530 + Ultimate Ears Super.fi 5 Pro - og mine Super FreQs slår dem af banen med flere meter. Jeg havde ellers været meget glad for mine SE530 men nu bruger jeg KUN mine FreQs. Jeg havde lige den anden dag for sjov skyld en A/B sammenligning igen hvor jeg fandt SE530 frem af skuffen. De ER stadig gode - men lyden - soundstagen især - er virkelig god i FreQs. Det har taget dem nogen tid at blive spillet til men det har kun gjort at de har overhalet SE530.

Og så var min samlede pris for SuperFreQs kun 1300,- - de er jo formstøbte. Så det er med aftryk, porto og importtold. Nu er dollar-kursen steget lidt - så jeg ved ikke hvad dagsprisen er. Men overvej lige at se på et par FreQs inden du beslutter dig. Desværre kan du ikke komme til at prøve dem da de ikk epasser til dit øre - men du er velkommen til at prøve både mine SE530 og UE Super.fi 5 Pro til vores head-fi meet hvis du vil....


Jeg kan godt mærke at de ikke sidder 100% rigtigt længere. I det ene øre kommer der støj ind. Jeg er nok ved at blive gammel med stor næse, store ører og hår der kun vokser netop disse steder.... Så jeg kan ikke bruge dem under transport. Det var så en af ulemperne ved at investere store summer i custom made IEM at de ikke holder mange år når ørerne forandres over tid. HUSK LIGE (at glemme) DET når i smider 10.000+ efter et sæt JH-16!

Jeg tror at (gen-)oplevelsen med de formstøbte har gjort at jeg snart skal have mig taget sammen til at få et sæt formstøbte propper til mine ER-4S.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Claus-DK » 29. apr 2011, 08:51

Ja det var noget værre noget med det gruppekøb, det gik fuldstændigt i vasken for at sige det pænt..

prøv at have dem i et par timer og se om ikke de passer når de er varme, for mine propper til q-JAYS passer stadig perfekt og de er ældre end dine freqs..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Burning777 » 29. apr 2011, 09:00

Jeg tror ikke de ændrer sig når de er varme. Det er støbt i noget hårdt plastmateriale. Men de passer skam bare ikke 100% som de gjorde dengang men måske 90-95% og trykker lidt hist og her.

Men fik du slet ikke et sæt den gang så??? Var jeg den eneste der fik held til at gennemføre købet inden de lukkede eller hvad?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf helledie » 29. apr 2011, 10:43

Ja det tror jeg du var. Jeg fik lavet afstøbningerne til det og det hele. Tog bare ikke det sidste spring :(
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Claus-DK » 29. apr 2011, 11:36

nej jeg blev så træt af at have brugt en hulens masse tid på at få arrangeret en god pris og da det så faldt fra hinanden, gad jeg ikke selv..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Burning777 » 29. apr 2011, 12:26

hmmm... da kan man bare se. SĂĄ sparede i da de penge rulle6
Det eneste dårlige ved dem er kablet. Det er knækket en gang og jeg har måttet sætte nyt jackstik på. Når det sker oppe ved hovedtelefonerne er de færdige. Og det sker nok på et tidspunkt så tyndt som det er.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Aquila » 29. apr 2011, 13:11

Without pics, this thread is useless! :D
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Kolind » 29. apr 2011, 13:26

Jeg har også et sæt aftryk liggende i skuffen endnu :oops: De ligger enddog i en lille æske med freqs adresse på såvidt jeg husker..
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Burning777 » 29. apr 2011, 17:58

Aquila skrev:Without pics, this thread is useless! :D



hehe.. skal nok skal nok 7musik
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Burning777 » 2. maj 2011, 12:12

Kommer her....

Billede

Billede

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Aquila » 2. maj 2011, 12:29

Guf guf..
Er du kommet hjem igen? :)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: SuperFreQ - Et gammelt bekendtskab dukker op igen

Indlægaf Burning777 » 2. maj 2011, 12:39

Yes :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster

cron