Customs fra Spiral Ear



Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf helledie » 3. jun 2012, 23:15

Jeg vil bilfalde Sørens forslag. DX100 er altså fantastisk!! Specielt fordi du ikke er tvunget til at sidde ved PC'en eller ved anlægget. Nu kan jeg ikke huske hvor du er fra, men du må gerne låne min og lytte for dig selv ;)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 5. jun 2012, 16:49

Mange tak for alle svar, jeg har ogsĂĄ skrevet lidt med Grzegorz fra SE, han skriver at jeg vil fĂĄ gode ting ud af en god desktop amp.

@Ketil, min DAC er fra PS audio, de har godt nok for en del år siden lavet en head amp, desværre er de brugte jeg kan finde fra US.

Jeg er lidt lun på at prøve en Meier Amp, skulle også være meget neutrale, de har en udgangs impedans på < 0,1 ohm, mon ikke det vil være godt?

Vil dog ikke afvise at når behovet for nyt grej viser sig at jeg skal kikke efter en DX100, der hvor jeg arbejder er også lige blevet overtaget af et amerikansk firma, hvem ved om jeg lige pludselig ikke må have min egen musik og Foobar på min pc mere, så bliver jeg jo nød til at gøre noget.

Hm, sikke en hobby, det startede med mine Klipsch Image X10i gik i stykker og jeg skule bruge nogle nye... er det ikke fantastisk musik17

God fri dag

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 5. jun 2012, 18:12

Mht stationære forstærkere, så har de fleste mig bekendt 1/4" stik, og Spiral Ear bruger 1/8". Jeg brugte selv en 1/8->1/4 overgang, når jeg testede ref3 derhjemme. Mit SE-kabel er så fastmonteret, men med dit løse kabel har du også mulighed for at få lavet et med 1/4" stik til hjemmebrug. Samtidig er SE-kablet ikke forfærdeligt langt, så hvis du sidder et stykke fra anlægget, får du nok brug for en forlængerkabel, eller du kan få lavet hjemme-kablet ekstra langt. Om kabel-længden så betyder noget lydmæssigt, det har Gzregorz sikkert et syn på.

En anden ting er kvalitet og type potmeter på en evt stationær forstærker. Nogle kan have en ubalance ved lav lydstyrke, dette gælder f.eks. potmeteret i min almindelige forstærker i stue-anlægget. Afhængig af udgangsimpedans på hovedtelefon-forstærkeren og monitorernes følsomhed, kan dette blive en relevant problemstilling. Jeg har dog indtryk af, at Jan Meier er specielt opmærksom på problematikken i sine forstærkere, så tror ikke du får problemer der.

Jeg bruger forøvrigt selv i øjeblikket en Meier Corda 2Stepdance med mine ref3. Her er synergien virkelig god, men ref3 er så lidt mørkere end ref5, så vidt jeg har forstået, så svært at vide om synergien vil gælde ref5 også. Både Corda Jazz og Corda Classic virker som interessante alternativer. Med niveauet på resten af anlægget, er Classic måske det bedste bud.

Blot mine tanker :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 5. jun 2012, 20:45

Hej Ketil

Tak for dit feedback :-)

Går selv med de samme tanker, det med kablet havde jeg dog ikke tænkt over, så har her til aften lavet en lille test.

Jeg har et Grado forlængerkabel til at ligge, dette koblet sammen med div. adaptere koblet mellem headstreameren og REF 5/ kontra direkte, jeg kan ikke høre nogen forskel, dermed ikke sagt at sagen vil være den samme på et godt setup.

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 15. jun 2012, 11:38

SĂĄ har jeg modtaget en Meier Classic.

Den kan mine ref 5 rigtigt godt lide!

Lydbilledet er blevet støre, bunden strammet dejligt op, nu skal jeg så have leget lidt med de forskellige indstillinger for at se hvad det giver af forskelle.

Jeg er en glad og tilfreds mand :-)

Go weekend
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 15. jul 2012, 12:36

Nu har jeg haft min Spiral Ear 3-way Reference i 7 måneder. Det er utvivlsomt et af de head-fi/hi-fi køb jeg har været mest tilfreds med. Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om en eneste negativ ting at sige om dem. De isolerer suverænt og lyder knaldgodt. De vokser desuden yderligere med bedre kilde/forstærker. Kudos til Grzegorz for et fremragende produkt.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 26. aug 2012, 21:05

@msp: Hvordan fungerer det med de aftagelige kabler? Hvor godt fast sidder de egentlig, er de skrøbelige og risikerer man de brækker af, hvis man er for hård ved dem?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf msp » 27. aug 2012, 20:18

Hej Ketil

Jeg bruger stadig dem der fulgte med, havde en ide om at jeg skulle have nogle med en mikrofon til en iPhone, det er endnu ikke sket.

Jeg syntes at de sider meget godt fast, engang imellem skal de lige skubbes lidt ind, er vel sket 10 gange i den tid jeg har haft dem. Stikket sidder næsten helt inde i selve IEM'en, altså det er "undersænket"

Jeg vil antage at kablet går i stykker før IEM'en :-)

Hilsen Morten
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 27. aug 2012, 20:25

Ok, var bare nysgerrig, synes jeg indimellem er lidt vel hårdhændet under indsættelse og udtagning af mine (med fast kabel).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Sorensiim » 27. aug 2012, 20:52

msp skrev:Hej Ketil

Jeg bruger stadig dem der fulgte med, havde en ide om at jeg skulle have nogle med en mikrofon til en iPhone, det er endnu ikke sket.

Jeg syntes at de sider meget godt fast, engang imellem skal de lige skubbes lidt ind, er vel sket 10 gange i den tid jeg har haft dem. Stikket sidder næsten helt inde i selve IEM'en, altså det er "undersænket"

Jeg vil antage at kablet går i stykker før IEM'en :-)

Hilsen Morten

Køb et Heir Magnus kabel, flettet med Kevlar så det har en brudstyrke på 20 kilo :-D

Jeg havde aftagelige kabler som et ufravigeligt krav til mine customs, netop for hurtigt at kunne skifte det selv hvis noget gĂĄr galt. At jeg sĂĄ derudover kan eksperimentere med forskellige kabler er jo bare en bonus 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf DavidB » 28. aug 2012, 19:14

Jeg har lige bestilt fra SE og spurgte specifikt til kabler - se hvad Grzegorz svarede:
"Regarding the cable, I strongly recommend detachable version. In fact it's a default cable version now. There is no warranty on the cable itself, so if anything happens to it, the whole monitors need to be build entirely all over again and that costs half the price of the product, so it's better to go with detachable cables. Cables themselves are strong and they cost an arm and a leg to produce and ship it here with all the taxes and customs duties involved, but I want them to be quality ones. Nevertheless, it can be the weakest point in the chain and it's certainly better with detachable ones, so that you'd be able to switch and order them yourself from many available sources, without having the hassle to build the whole monitors all over again, in case it breaks."
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf DavidB » 9. sep 2012, 13:27

VIl I betegne se-3way ref. Som værende krævende eller let drevne?
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 9. sep 2012, 15:41

Man kan snildt trække ref5 med en Sansa Clip, den kan give dem rigeligt volume, at de så vokser meget med en bedre forstærker er indlysende, men du vil kunne få mange gode timer drevet direkte fra de fleste afspillere på markedet, så kan man nørde og kæle for lyden når man har tid og lejlighed til det..

Mine ref 5 er lige for tiden i Polen for at få et aftageligt kabel, jeg troede ikke det ville give problemer men efter godt og vel 1500 timers tæsk (og jeg er ikke god ved dem) begyndte den ene side at have udfald, det koster spidsen af en jetjager at få gjort, så skulle jeg have et par i dag ville jeg helt klart gå efter et udskifteligt kabel..

Bare at sende dem til rep. koster en mindre formue, jeg gav 33 Euro fra Tyskland, fra Danmark er prisen noget højere, specielt hvis du vil have dem forsikret til det fulde beløb, hvilket jeg har valgt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf el_serpiente » 5. nov 2013, 11:11

Som den glade ejer af et par Spiral ear er der desværre sket det at der er kommet en løs forbindelse i den højre monitor.

Jeg kontaktede Spiral ear og de vil lave en re-mold og montere aftagelig kabler til halv pris (169€ for et par 2-pro). Det er også en slags penge så jeg holder lige igen et par dagen inden jeg sender den til polen for at få dem fixet.
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 5. nov 2013, 13:15

Det samme skete for mig, og som Claus valgte jeg re-mold med aftagelige kabler, selv om det kostede ganske meget. At vi nu er tre herhjemme med samme problem (udfald i den ene monitor på produktet med fastmonterede kabler) fortæller mig, at der er/var et kvalitetsproblem hos Spiral Ear. Det skal siges, at jeg fik tilbudt et nyt sæt med fastmonterede kabler uden beregning (på garantien). Valgte dog de aftagelige, fordi jeg betragtede risikoen for tilsvarende brud på de nye fastmonterede som for høj.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf el_serpiente » 5. nov 2013, 13:59

Tak for info.

Ja, det lyder absolut til at de har et problem med de kabler.

Garantien er udløbet så der er ikke meget at gøre der og de tilbyder at lave den med aftagelige kabler til den nævnte pris. De skrev dog at jeg kunne få repareret den der er i stykker for en del mindre men med det du skriver så er det nok ingen god ide.
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 5. nov 2013, 14:23

Det er jo vanskeligt at sige, nøjagtigt hvor sårbare de fastmonterede er. Med tanke på prisen på 2Pro er det måske bedre at slippe billigst muligt, og så lade dem holde så længe de kan? Det er jo omtrent halvdelen af hvad du i sin gav, som du nu må betale for aftagelige.

Det uheldige med de nye skud indenfor 'cottage' industrien er selvfølgelig, at kvaliteten ikke er langtidstestet. Som 'early adopter' løber man derfor let ind i alskens alpha- og beta-testing, så at sige. Spiral Ear er tydeligvis ingen undtagelse her.

Jeg ville presse Grzergorz lidt, og henvise til til, at du er den tredje på hoved-fi, der får denne fejl. Selv om garantien er udløbet, bør der falde en rimelig rabat for udbedring. Og så ville jeg personligt nok vælge den billige løsning, fastmonterede, og se mig om efter nogle mere solide, når dine 2Pro engang synger på sidste vers.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 6. nov 2013, 00:52

Jeg er kommet frem til at dyre custums ikke er vejen frem for mig, komforten og lyden er skøn, men holdbarheden er ikke god nok, mine custumart holdte 3 uger inden de måtte retur og mine SE har været af sted 2 gange og med det i baghovedet gider jeg ikke mere...

Det næste jeg skal have i den retning er custumsleves til et par universaler.

Nu skal det lige tages i mente at mit arbejde ikke er bag en skærm, men ude i et ækelt milijø for elektronik, fugt, varme og olie kan tage livet af ALT !!
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Henrik_sdk » 6. nov 2013, 01:43

Den har ikke fĂĄet tag i dig endnu rulle6
Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf el_serpiente » 6. nov 2013, 12:16

Da mit ene øre er lidt speciel og jeg derfor har problemer med at bruge universal IEM så er løsningen CIEM jeg ser ikke rigtig andre alternativer.

Min forventede levetid pĂĄ mine 2-pro var omkring 5 ĂĄr, jeg er kun halvvejs og det er absolut ikke godt nok.

Den løse forbindelse er nu så slem at jeg ikke kan bruge dem til andet end høreværn (hvilket de også har været brugt til i stor stil da jeg sidder på et åbent kontor).
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ă…rhus

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 23 gæster

cron