Customs fra Spiral Ear




Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 10. jun 2016, 20:32

Si, Señor :-) men hvor laver de et, der passer i 2-pin enden også, hvis pindene har ikke-standard mål? Det du linker til er vel standard-mål, desuden ser plastikhuset i 2-pin enden voldsomt stort ud, kommer muligvis i karambolage med mine brillestænger. Du har vel selv prøvet at ødelægge hunstikket med standard-pinde i dine SE, eller husker jeg fejl?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 10. jun 2016, 21:34

Jo jeg har ødelagt mine med dem der fulgte med da jeg fik mine lavet om til westone kabler, for længe siden..
Kontakt en af de sælgere på ali der skriver de selv laver dem og forklar ham hvad du vil have, man kan få alt i Kina også et stik med specielle mål...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 10. jun 2016, 21:34

Jo jeg har ødelagt mine med dem der fulgte med da jeg fik mine lavet om til westone kabler, for længe siden..
Kontakt en af de sælgere på ali der skriver de selv laver dem og forklar ham hvad du vil have, man kan få alt i Kina også et stik med specielle mål...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 11. jun 2016, 20:29

Intet svar fra Polen.. Men er der noget i vejen for at bruge et TRRS stik som det viste, selv om jeg kun skal høre musik (TRS)? Det ville jo spare mig for et helt nyt kabel, siden jeg bare kobler det originale kabel på adapteren.

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf nc8000 » 11. jun 2016, 20:53

Det bør virke
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf aparthia » 12. jun 2016, 06:32

Hvis du vil lede efter erstatningskabler er de kabler Spiral Ear bruger fra Earsonics, så kabler der understøtter Earsonics serie burde også fungere til Spiral Ear. Det der nok er vigtigst at være opmærksom på er at foruden pindene at hovedet med pinene er smalt. Linums kabel for eksempel er for tykt til at kunne sættes ind i dem.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 12. jun 2016, 13:01

Tak for oplysningen. Average Joe har målt pindene på EarSonics EM3 Pro til 0,74 mm, så måske har jeg målt forkert/upræcist på mine. Linums pinde er 0,78 mm, så jeg ville ikke 'turde' bruge dem uanset.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Walbum4262 » 12. jun 2016, 14:55

kvik skrev:Tak for oplysningen. Average Joe har målt pindene på EarSonics EM3 Pro til 0,74 mm, så måske har jeg målt forkert/upræcist på mine. Linums pinde er 0,78 mm, så jeg ville ikke 'turde' bruge dem uanset.


Jeg har et helt nyt linum 2 pin jeg kunne sende til dig hvis du vil prøve det ?
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 12. jun 2016, 15:29

Tak for tilbudet, David, men de vil ikke passe, hverken husets dimensioner, pindenes center-til-center eller deres diameter. Linum 2Pin

Sidder og kigger på aftermarket-producenter. Nogle tilbyder tilpasning til Spiral Ear. Priserne ligger så fra 1500 og opefter. Når SE3 nu har små fem år på bagen, så ved jeg ikke rigtigt, hvor meget levetid, der er tilbage. Det yderste silikonelag på den ene er ved at gå i opløsning, og som sagt, hvem ved, hvor længe selve elektronikken holder.

SE3 before.jpg
SE3 before.jpg (1.43 MiB) Vist 11997 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 12. jun 2016, 15:33

Det der gjorde mine også, det er bare lakken der skaller af, det betyder bare at de ikke er så pæne blanke mere, det er fedtet fra dine fingre kombineret med at silikone er umuligt at male på der får det til at ske, har du ofte margarine på fingrene sker det på et par uger..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Peter Jensen » 12. jun 2016, 16:02

Jeg vil tro man kan lakere dem med dette produkt hvis man ellers kan få en pæn ulakeret silikoneoverflade at arbejde på. http://www.pcwerth.co.uk/store/dreve-lacquer-b-for-otopren-and-biopor-soft-earmoulds

Da jeg ikke ved præcis hvilken silikone de har brugt tør jeg dog ikke lægge hovedet på blokken og love at det virker. Hvis man køber et helt glas lak er der til mange håndteringer med margarine på fingrene :)

Mht. emnet så tror jeg ikke der er noget galt i at bruge et mini-jack til mini-jack hvis det gør at det originale kabel så passer. Det er sikkert billigste og letteste løsning hvis det bare handler om at få jack stikket ind i forstærkeren. Du kan også prøve at se om der findes nogle elektronik folk I dit nabolag som kan betales for at lodde et nyt mini-jack på din eksisterende ledning. Med et multimeter bør det være relativt lige til at finde ud af hvad der skal loddes hvor.

Alternativt kan du også prøve med et 0.78 stik lige så forsigtigt. Og hvis det føles alt for stramt kan du file lidt af. At slibe 20-30 mikrometer af er dog ikke særligt meget, ca. 1/3 af bredden på et hår, så det er måske ikke helt let...

Mht. hvor længe balanced armature drivere lever så tror jeg ikke der er nogen officiel spec på det. Jerry Harvey har nævnt 7 år, men det kommer nok helt an på hvor meget de bliver brugt og under hvilke forhold. Jeg kunne godt forestille mig at de kan leve lidt længere, men det er self. mekaniske dele som velsagtens må blive slidt en eller anden dag.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 12. jun 2016, 18:19

Tak for svaret, Peter. Jeg kan leve med afskalningen indtil videre. Laget der skaller af på den flade side er dog ca 1 mm tykt, og virker mere som silikone end som lak. Til gengæld er det lykkedes mig at presse et vinklet neutrik stik hele vejen ind i otterbox åbningen (der giver sig en smule). Det betyder, at jeg nok vil forsøge at finde en lokal (læs nordmand), der vil lodde et nyt, vinklet stik på den originale ledning (neutrik el. andet). Har også bestilt adapteren fra før, så får det til at fungere på den ene eller anden måde, vil jeg tro.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 13. jun 2016, 21:57

Fik svar fra Grzegorz, han har lige det kabel, jeg mangler, sĂĄ har skyndt mig at bestille (EUR 43 + fragt).

SE cable.jpg
SE cable.jpg (19.23 KiB) Vist 12016 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Peter Jensen » 13. jun 2016, 22:19

Herligt, det virker som en god løsning til en billig pris....
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 4. okt 2016, 15:20

SE3 after.jpg
SE3 after.jpg (479.64 KiB) Vist 12016 gange

Mine SE3 har været på spaophold i Polen, dvs har fået ny lak. Bortset fra brevporto derned, har det ikke kostet mig en krone, og de kom retur i en Peli Case. God service!
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 6. okt 2016, 00:20

Peter Jensen skrev:
Da jeg ikke ved præcis hvilken silikone de har brugt tør jeg dog ikke lægge hovedet på blokken og love at det virker. Hvis man køber et helt glas lak er der til mange håndteringer med margarine på fingrene :)


Jeg har hverken Spiral ears eller margarine pĂĄ fingrene mere, mit liv er meget bedre uden de to ting.... ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 2. jan 2017, 20:01

Inspireret af dette indlæg om SE5 ultima har jeg besluttet at prøve samme aftermarket-kabel, Forza Hybrid Series IEM, med mine SE3 ref. Jeg har et håb om at kunne hente lidt mere ud af SE3, end med det grå kabel Grzegorz sendte mig tidligere. Især håber jeg på mere lys og liv, for SE3 kan godt virke lidt mørk og afdæmpet/undertrykt med 'dårlige' kilder (som fx iPhone). Jeg håber mao at kunne give SE3 et 'nyt liv' her i den sidste del af livcyklussen.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf DavidB » 4. feb 2017, 19:29

I 2012 investerede jeg i mine første seriøse lydpropper i form af Spiral Ear 3way ref. Inden da havde jeg haft en del år i lydvakuum uden noget, der seriøst kunne tilfredsstille behovet for ordentlig lyd.
Jeg var helt grøn i forhold til preferencer og hvad der egentlig kunne lade sig gøre rent lydmæssigt. Hvor godt kunne det egentlig komme til at lyde.
Så det var lidt i blinde, og efter gode råd herinden, at jeg fik bestilt fra Grzegorz. Jeg fik mine propper og syntes faktisk de lød ret godt, men jeg havde ikke meget erfaring, at sammenligne med. Så hvad viste jeg.
Mit bekendtskab med Spiral Ear har været lidt et had-kærlighedsforhold gennem årene, men vi har fået slebet hinandens kanterne lidt til, og nu er alt hvad, der før kunne irriterer mig faldet i baggrunden.
Jeg har nu efterhånden fået hørt dem op i mod en hel del andre propper, og skulle jeg vælge igen, blandt alt det jeg har hørt, så ville valget atter falde på Spiral Ear 3way ref (eller måske en af de Spiral Ear der ligger over i hierakiet - dem har jeg stadig til gode at høre).
Der er ingen waw-effekt. De gør umiddelbart ikke meget væsen af sig. De lyder bare rigtig rigtig godt og afbalanceret. Det er sgu da meget godt gået i første hug - men der var jo også hjælp herindefra :)

Der er dog én ting de ikke har formået. De kan ikke fange den helt dybe basstrengs anslag i Katinkas nummer "jeg beklager", der bliver slået an for første gang 1:50 inde i nummeret, og som står og vibrer lystig ca. 3:40 inde og frem. Men til Spiral Ears forsvar, så jeg har kun hørt den dybde to gange. Første gang i min fætters abnorme horn-anlæg (se tråden om højtaler-fi), hvor flasker, kommoder, døre rystede, blafrede og smækkede lystigt i lyttegaragen. Og så højst overraskende, da jeg for kort tid siden fik lyttet lidt til B&Os nye H9. De fangede sgu samme dybde - lige så kraniet rystede lystigt. Bare det gør H9 virkelige attraktive.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 11. maj 2021, 17:51

Er der nogle nylige erfaringer med Spiral Ear? Jeg overvejer at udskifte mine SE3 REF med den nye SE3 ULT (ultimate), der skulle være lidt livligere i lyden.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster

cron