Customs fra Spiral Ear



Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf el_serpiente » 26. mar 2014, 10:18

En update på mine problemer med Spiral ear:

Jeg har nu fået lavet nye aftryk sendt dem til Polen sammen med mine 2-way Pro. Efter lidt brevveksling er de nu igang med at lave et par 3-way Reference med aftageligekabler til mig, dvs. en opgradering. Jeg skal betale 290€ for denne service. Dette er eftermin mening en rimelig aftale.

Nu er der så bare tilbage at håbe på at de kan holde...
Senest rettet af el_serpiente 26. mar 2014, 14:57, rettet i alt 1 gang.
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 26. mar 2014, 12:17

Du kan i hvert fald se frem til en noget bedre lyd med Ref3. Prisen for opgraderingen virker også ok. Så måske er det slet ikke nogen dårlig ting, at du fik problemer med Pro2. Jeg har ikke oplevet problemer med de aftagelige kabler på min Ref3 endnu. Lakken er begyndt at skalle af på de mest udsatte steder (på propperne, ikke på kablet), men det er nu mest et kosmetisk problem.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 26. mar 2014, 13:21

Jeg har smidt mine i skuffen, jeg er færdig med Custums.
Jeg har brugt over 4000 kr i rep og porto på det lort ud over de 1000 Øvro de koster fra start af..

SÃ¥ uanset hvor godt de lyder er mine eventyr med CIEM slut, universaler med sleves er fremtiden for mig..

Det er sikkert mig der er problemet, jeg er meget hård ved mine inears, det ændrer dog ikke ved det faktum at CIEM ikke er et alternativ for mig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf DavidB » 27. mar 2014, 11:01

Jeg har været (er) virkelig virkelig glad for lyden i mine 3ref. Men er ikke 100 procent tilfreds med hvordan de sidder i mit øre. Jeg har brugt en del energi på at få dem fittet til først her i danmark og så en tur til Polen, men det er ikke helt godt. Så jeg har også beslutte at nu slider jeg dem i bund og så er mit eventyr med customs også færdigt.
Næste gang skal jeg have noget der kan sælges igen. Jeg spurgte Polen om han ville reshelle til en anden end mig, selvfølgelig mod behørig betaling, men han ville kun til originale købere.


From Phone using Tapatalk
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf el_serpiente » 27. mar 2014, 12:20

Mine sad rigtigt godt, så der var ingen problemer i den forbindelse. Jeg har dog også et par formstøbte høreværn og de sidder ikke helt så godt, heldigvis bruger jeg dem ikke helt så meget så det gør ikke så meget.

Det undre mig at han ikke vil reshelle, da det som sådan ikke lød til at det var noget problem i forbindelse med at ordne kablerne på min.

Mit eventyr med customs vil ikke slutte foreløbigt, jeg kan ikke holde ud at have de normale IEM i det ene øerne, det gælder for alle dem jeg har prøvet (det kan dog være at der er nogle der ude der virker men jeg har ikke fundet dem endnu).
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf el_serpiente » 4. apr 2014, 09:10

Så er mine CIEM færdige og jeg har overført penge....

Jeg venter spændt på at modtage dem og også at høre hvir meget bedre 3-way Ref. er.

Jeg kan næsten ikke vente......
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 4. apr 2014, 09:34

el_serpiente skrev:Mit eventyr med customs vil ikke slutte foreløbigt, jeg kan ikke holde ud at have de normale IEM i det ene øerne, det gælder for alle dem jeg har prøvet (det kan dog være at der er nogle der ude der virker men jeg har ikke fundet dem endnu).


Sådan af ren nysgerrighed, har du prøvet med skumpropper ??
Jeg kan godt forstå man ikke kan leve med de der silikone/gummi dutter der er med i pakken, men skum er meget meget bedre..

Jeg mærker ikke mere til mine Nail end jeg gjorde til mine Spiral ears, sikkert mest på grund af vægten.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf telum » 4. apr 2014, 09:37

alle de skumpropper jeg har prøvet irriterer mine øregange og klør, eller også arbejder de sig langsomt ud af øret. Jeg tror nogle ører er mere vanskelige at tilfredsstille end andre mht. in-ears rulle6
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf el_serpiente » 4. apr 2014, 10:12

Claus-DK skrev:
el_serpiente skrev:Mit eventyr med customs vil ikke slutte foreløbigt, jeg kan ikke holde ud at have de normale IEM i det ene øerne, det gælder for alle dem jeg har prøvet (det kan dog være at der er nogle der ude der virker men jeg har ikke fundet dem endnu).


Sådan af ren nysgerrighed, har du prøvet med skumpropper ??
Jeg kan godt forstå man ikke kan leve med de der silikone/gummi dutter der er med i pakken, men skum er meget meget bedre..

Jeg mærker ikke mere til mine Nail end jeg gjorde til mine Spiral ears, sikkert mest på grund af vægten.


Jep, jeg brugte et par Superfi 5 pro med skum propper før jeg fik et par CIEM. (Dem bruger jeg forresten ikke mere, er der en der vil aftage dem?)

Jeg får meget ondt i det ene øre hvis jeg har dem i øret efter ca. en times brug. Det andet øre har jeg ingen problemer med. Jeg har ingen problem med at bruge skumørepropper. Det er øregangen der gør ondt i, så jeg tror at det har noget at gøre med at min ene øregang er for snæver eller drejer på en bestemt måde der gør at det hårde plastik der går ind i øret generer.

Jeg vil ikke udelukke at der er nogle på markedet jeg vil kunne holde ud at have i øret i længere tid, men det er ikke noget der er ligetil at finde ud af da jeg så skal prøve en masse inden jeg finder frem til dem.

Lyden er klart bedst med skum propper da jeg kan få dem til at slutte tættere end med gummidutter, så der er langt at foretrække om end de er sværere at få placeret korrekt i øret.
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf el_serpiente » 4. apr 2014, 10:14

Så kanjeg da også lige bemærke at jeg sidder på et åbent kontor og jeg derfor har dem i øerne næsten hele dagen. Jeg har ikke altid tændt for musikken men bruger dem også bare for at lukke lyden af de andre ude.
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf el_serpiente » 15. apr 2014, 12:22

Så har jeg modtaget mine Ref3. Lyden er meget bedre end Pro2. Jeg er foreløbig helt tilfreds.
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf aparthia » 8. mar 2015, 23:55

I må undskylde, hvis jeg sådan bringer en 'død' tråd tilbage i til livs, men jeg har just sendt mine Ref3 til reparation da seglet konstant brød på højre øre. I den forbindelse skal de i ny silikone m.m. og kan kun fås med aftagelige kabler(ikke et minus fra min side), men der tages imidlertid €95 for det nye kabel! I som har denne version, er det kabel der bruges, det samme som det man ser på westone eller Earsonics?
Senest rettet af aparthia 9. mar 2015, 00:58, rettet i alt 1 gang.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2015, 00:17

SÃ¥ vidt jeg ved er kablet fra Westone..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 10. jun 2016, 17:32

Jeg har brug for et nyt kabel til mine SE3. Denne gang med enten lige mini-jack, eller smalt vinklet stik. Det nuværende kabel passer ikke til den otterbox, jeg har anskaffet til min iPhone SE (beskyttelsen er nødvendig, så det er uaktuelt at skifte dæksel).

Har I nogen idé om, hvor det ønskede kabel kan findes? Min prisramme siger 1000-1500, siden SE3 nok ikke har så mange år tilbage i sig. Jeg kan dog nødtvungen strække budgettet lidt.

Er ikke helt klar over, hvad jeg skal søge efter, så søgetermer er også en hjælp.


Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Peter Jensen » 10. jun 2016, 18:49

Ved du om det er standard 0.78 mm 2 pin stik du har på kablet? Det er det de fleste bruger, men nogle bruger også 0.75, coax eller noget helt andet. Jeg har fundet hjemmesider der siger at det er 0.78, men det bedste er næsten at måle, eller evt. spørge fabrikanten om størrelsen.

Viser det sig at være 0.78 er det rimeligt let at finde færdige kabler på e.g. lunashops/aliexpress, eller evt. få nogle til at lave et kabel til dig. Det skulle være muligt at finde noget til en 20-30$, evt. mere hvis det skal være sølv og høj kvalitet stik osv.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 10. jun 2016, 19:03

Min skydelære siger 0,70 mm i diameter, og 1,5 mm center-til-center for de to pinde.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Peter Jensen » 10. jun 2016, 19:18

Hmm, det er ikke en størrelse jeg har hørt om før, og jeg kan ikke finde nogen information om den type på Google heller... Er det den elektroniske meget præcise type skydelære??
Overvej at skriv til Spiral Ears og spørg om hvilken type stik man skal købe hvis man gerne vil have et specielt upgrade kabel. Eller hvad det koster at købe et med lige mini jack fra dem? Alternativt, hvis du kender nogle med aftagelige kabler kan du evt. se om de passer.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 10. jun 2016, 19:26

Pindene er 3,8 mm lange. Husets mål (LB) er 2,75 x 4.55 mm, og 3,00 mm oppe på huset er der stop-forhøjning.

Det er ikke en elektronisk skydelære, men den måler i 0,05 mm intervaller, med mulighed for at aflæse/vurdere mellem intervallerne også.

Tror ikke jeg kender nogen med vores særinteresse indenfor en radius af 450 km :-) så må nok høre hvad Grzegorz evt kan tilbyde (info el. kabel).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf Peter Jensen » 10. jun 2016, 19:43

Husene kan vist være forskellig størrelse så er ikke sikker på man kan sige så meget ud fra det.
Spørg evt. Grzegorz hvilken størrelse/type stik det er, det er der vel intet forgjort i.
Hvis du får lyst til at prøve med et standard 0.78 mm kabel kan du låne et af mig, så kan du bar sende det tilbage efter du har prøvet det. PM mig hvis det har interesse.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Customs fra Spiral Ear

Indlægaf kvik » 10. jun 2016, 19:51

Tak for tilbudet, men tør ikke risikere at ødelægge hunstikkene. Det er ikke helt uproblematisk at evt sende propperne til reparation i Polen. Forsøger med Grzegorz først.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster