Nye fullsize hovedtelefoner



Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Claus-DK » 12. mar 2012, 09:59

Jeg har flikket en lille guide sammen til hvordan man lægger fotos i sine indlæg

http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=56&t=1303

LarsHP skrev:Ah-ha. Du uploader billedet til en hjemmeside, der giver en almindelig link uden klammer - og så linker man dertil ...

Hmmm. Muligheden for at lægge billeder ind fra egen harddisk ville være godt at få til - Claus?
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Rappo » 12. mar 2012, 10:02

Sorensiim skrev:Jamen havde du ikke lige købet et par portapro? Er problemet så ikke løst? ruller1
Nåh jo! Hmm... hvad fanden skal jeg så bruge pengene til. Bum bum... ruller1
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Claus-DK » 12. mar 2012, 13:37

Donere dem til et eller andet forum ville være mit forslag LOL

Inviter din kone på en god middag, nye sko eller et spil til Nintendoen mulighederne er uendelige
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Kvaksalver » 14. mar 2012, 19:50

Jeg har selv trawlet nette tyndt for forskellene på de tre Denon-modeller, inden jeg endte med et sæt D2000.

2000'eren er basis-modellen og skridtet op til 5000'eren er et par trækopper og et andet kabel. Fra 5000 til 7000 er den vigtigste forskel et sæt opgraderede drivere i forhold til 2000/5000. Der en anden finish på kopperne, men materiale og udformning er, så vidt jeg kunne snuse op, ens. Derudover er læderet på 7000'eren ægte, på de to andre modeller er det pleather. Dog i en aldeles behagelig udgave...

Jeg ville være nooooget så fristet af de 7000'ere med ibenholt-kopper, Victor Halgaard vifter med lige pt, hvis jeg havde budget til det. Men kommer du forbi Århus, er du mere end velkommen til at lyt på et sæt bone-stock D2000.
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Rappo » 14. mar 2012, 20:33

Kvaksalver skrev:Jeg har selv trawlet nette tyndt for forskellene på de tre Denon-modeller, inden jeg endte med et sæt D2000.

2000'eren er basis-modellen og skridtet op til 5000'eren er et par trækopper og et andet kabel. Fra 5000 til 7000 er den vigtigste forskel et sæt opgraderede drivere i forhold til 2000/5000. Der en anden finish på kopperne, men materiale og udformning er, så vidt jeg kunne snuse op, ens. Derudover er læderet på 7000'eren ægte, på de to andre modeller er det pleather. Dog i en aldeles behagelig udgave...

Jeg ville være nooooget så fristet af de 7000'ere med ibenholt-kopper, Victor Halgaard vifter med lige pt, hvis jeg havde budget til det. Men kommer du forbi Århus, er du mere end velkommen til at lyt på et sæt bone-stock D2000.
Det var også ca. det som jeg var kommet frem til. Umiddelbart kan man vel så sige at, hvis man står og vakler i mellem D2000 og D5000, så bør man købe D5000 hvis man ikke kan stå for trækopperne og bedre kan lide kablet, men ellers bør man nøjes med D2000. D7000 er jo så åbenbart i en lidt anden liga end de to andre. Du glemte forresten en vigtig detalje omkring D7000 - den kommer i en fin trækasse med indvendig foring/polstring og det koster jo sikkert også lidt. :P

Må indrømme at Victors D7000 ser lækre ud, men hvis jeg ender med Denon så bliver det nok nærmere D2000, eller D5000 hvis prisen er rigtig. Tak for tilbuddet med prøvelyt af D2000 forresten. Jeg kommer dog desværre ikke forbi Århus så tit... :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Anda » 15. mar 2012, 10:37

Billede

Det ser ud til at der er en forskel. Spørgsmålet er dog, hvor tydelig den er i virkeligheden :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf gumleguf » 15. mar 2012, 10:46

Hej Rappo. Det lyder som om vores lydpreferencer er nogenlunde ens. Jeg lytter meget til hård rock og også en del til elektrisk fusion. Jeg kan godt lide en 'fon som kan levere en god bund - ikke bulderbas, bare en god stærk bas. Det egner sig godt til min musiksmag og mine ører.

Jeg har ikke lyttet på supermange forskellige 'foner (endnu), men jeg vil sige at du skal tage et kig efter/lyt på et sæt Beyerdynamic DT770 600 ohm. Jeg fandt et sæt på ebay i tyskland fra nye og med fuld garanti for 200 EURO. De spiller bare så super fedt, og med markant og meget kontrolleret bund. jeg har mest brugt dem til at lytte til rock, og for hulen det er godt! Jeg synes de er udmærket komfortable, men de bliver varme.

Jeg har bl.a. også lyttet på Denon AH-D1100 og AH-D2000. AH-D1100 kunne lidt af det jeg godt kan lide med en god bund. Det kunne AH-D2000 slet ikke! Jeg synes faktisk AH-D2000 blev sådan lidt "kedelig neutral" at lytte til. Den var slet ikke interessant, især når der blev lyttet til hård rock.

På mit arbejde lytter jeg lige nu på et sæt Creatie Aurvana Live (efter råd fra dette forum), og det er faktisk en utrolig god 'fon, især taget i betragtning at den koster 350,-!

På sigt vil jeg dog tilføje en bas- og rockstærk åben hovedtelefon til samlingen. Når lejligheden byder sig vil jeg starte med at lytte på Beyerdynamic DT990, Hifiman HE-300 og Sennheiser HD650. Det er dem jeg ud fra anmeldelser synes lyder interessante.

Men jeg har lært hvor utroligt forskelligt 'foner lyder, og skulle jeg bruge "mange" penge, ville jeg helt sikkert først købe efter jeg rent faktisk havde lyttet på et sæt. Jeg havde f.eks. godt nok været skuffet hvis jeg havde købt et sæt AH-D2000 uden at høre dem først. De passer ikke godt til mine ører, og det lød ellers sådan udfra de anmeldelser jeg læste.
gumleguf

Brugeravatar
 
Indlæg: 264
Tilmeldt: 3. mar 2012, 11:26
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Rappo » 15. mar 2012, 20:42

Anda skrev:Billede

Det ser ud til at der er en forskel. Spørgsmålet er dog, hvor tydelig den er i virkeligheden :-)
Ja det er lige det og er forskellen nødvendigvis til det bedre, i forhold til mine præferencer. Kun en måde at finde ud af det på, nemlig at få lyttet til nogle af dem.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Rappo » 15. mar 2012, 21:02

gumleguf skrev:Hej Rappo. Det lyder som om vores lydpreferencer er nogenlunde ens. Jeg lytter meget til hård rock og også en del til elektrisk fusion. Jeg kan godt lide en 'fon som kan levere en god bund - ikke bulderbas, bare en god stærk bas. Det egner sig godt til min musiksmag og mine ører.

Jeg har ikke lyttet på supermange forskellige 'foner (endnu), men jeg vil sige at du skal tage et kig efter/lyt på et sæt Beyerdynamic DT770 600 ohm. Jeg fandt et sæt på ebay i tyskland fra nye og med fuld garanti for 200 EURO. De spiller bare så super fedt, og med markant og meget kontrolleret bund. jeg har mest brugt dem til at lytte til rock, og for hulen det er godt! Jeg synes de er udmærket komfortable, men de bliver varme.
Beyerdynamic DT770/600 er faktisk på min liste som outsider. Grunden til at jeg kategoriserer den som det, er at jeg udemærket kunne forestille mig at have sådan en i samlingen, men ikke nødvendigvis som mine primære hovedtelefoner. Engang i mellem har jeg behov for at bruge lukkede hovedtelefoner, men jeg har jo allerede mine HD25-1 mkII, som jeg faktisk ret glade for. Jeg ved godt at det er en on ear hovedtelefon og at den formentlig slet ikke kan sammenlignes med DT770, i hvert fald ikke rent lydmæssigt, men det ved jeg jo i sidste ende intet om, da jeg ikke har lyttet til DT770. Det kunne dog være sjovt at prøve! :-)

gumleguf skrev:Jeg har bl.a. også lyttet på Denon AH-D1100 og AH-D2000. AH-D1100 kunne lidt af det jeg godt kan lide med en god bund. Det kunne AH-D2000 slet ikke! Jeg synes faktisk AH-D2000 blev sådan lidt "kedelig neutral" at lytte til. Den var slet ikke interessant, især når der blev lyttet til hård rock.
Hvad blev hhv. D2000 og D1100 drevet med, da du lyttede til dem?

gumleguf skrev:På mit arbejde lytter jeg lige nu på et sæt Creatie Aurvana Live (efter råd fra dette forum), og det er faktisk en utrolig god 'fon, især taget i betragtning at den koster 350,-!
Så vidt jeg har forstået er denne baseret på samme OEM (fra Foster), som Denon's D1001 er baseret på. Mange synes at D1001 netop er bedre end D1100, men Denon valgte af ukendte årsager at lade den udgå og erstatte den med D1100.

gumleguf skrev:På sigt vil jeg dog tilføje en bas- og rockstærk åben hovedtelefon til samlingen. Når lejligheden byder sig vil jeg starte med at lytte på Beyerdynamic DT990, Hifiman HE-300 og Sennheiser HD650. Det er dem jeg ud fra anmeldelser synes lyder interessante.
Af de tre nævnte har jeg kun lyttet til HD650 og dem var jeg ret begejstrede for. Det er ikke en hovedtelefon der gør et stort væsen ud af sig selv, men når den sidder på hovedet så glemmer man lidt alt det tekniske for en stund og nyder musikken i stedet for. De kan altså et eller andet - ingen tvivl om det. DT990 og HE-300 er har jeg også været omkring tidligere, men lige nu trækker HE-400 dog en del mere og er uden tvivl den hovedtelefon, som lige nu står højest på min liste.

gumleguf skrev:Men jeg har lært hvor utroligt forskelligt 'foner lyder, og skulle jeg bruge "mange" penge, ville jeg helt sikkert først købe efter jeg rent faktisk havde lyttet på et sæt. Jeg havde f.eks. godt nok været skuffet hvis jeg havde købt et sæt AH-D2000 uden at høre dem først. De passer ikke godt til mine ører, og det lød ellers sådan udfra de anmeldelser jeg læste.
Jeg er også meget betænksom omkring, at give næsten 3000,- kr for et sæt hovedtelefoner, uden at have lyttet til dem først. Jeg mener dog at man kan komme et godt stykke vej igennem reviews - især hvis man kan finde nogle review'ers, som kan lide de samme hovedtelefoner som man selv kan. Det kan dog være lidt svært at finde, hvis man ikke har lyttet til så meget endnu. Reviews er bestemt ikke alt, men de kan for det meste lede en på rette spor.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf LarsHP » 15. mar 2012, 21:16

Beklager, men dette kommer i omvendt rækkefølge:

Jeg vil anbefale dig HE-400. Den har det der ekstra i bunden, der gør det sjovt at høre rytmisk musik på den. Samtidig tror jeg, at HE-400 vil give Denon'erne kraftigt baghjul mht. transparens og opløsningsevne. Hvis det ikke skulle være tilfældet, så er det fordi Denon'erne er MEGET, MEGET bedre en AKG K701 på det punkt ... for den ellers meget velrespekterede K701 får stryg af HE-400 på dette centrale punkt: lydKVALITETen (mens frekvenskurverne jo er udtryk for kvantiteten).
Vedhæftede filer
HE-6 vs D5000.png
Ser vi på D5000 skulle man måske umiddelbart tro, at der bliver mere niveau i bunden.
Læg dog mærke til at 5000'eren giver lidt mere over HELE spektret (pånær 500Hz-1kHz). Med andre ord tror jeg ikke (set ud fra kurven), at du vil opleve den store forskel mellem de to Denon'er.
HE-6 vs D5000.png (46.84 KiB) Vist 9696 gange
HE-6 vs D2000.png
Ud fra min erfaring med HE-6, vil jeg sige at D2000 ser ud til at have en næsten perfekt frekvenskurve.
Den har nok lidt for lidt i 2-4 kHz. Til gengæld har den et bedre niveau i toppen (HE-6 har lidt for meget ved 6-10kHz).
I forhold til dine musikpræferencer vil jeg så mene, at du nok hellere ville have HE-400's kraftigere basniveau.
HE-6 vs D2000.png (46.65 KiB) Vist 9696 gange
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Rappo » 16. mar 2012, 09:08

LarsHP skrev:Beklager, men dette kommer i omvendt rækkefølge:

Jeg vil anbefale dig HE-400. Den har det der ekstra i bunden, der gør det sjovt at høre rytmisk musik på den. Samtidig tror jeg, at HE-400 vil give Denon'erne kraftigt baghjul mht. transparens og opløsningsevne. Hvis det ikke skulle være tilfældet, så er det fordi Denon'erne er MEGET, MEGET bedre en AKG K701 på det punkt ... for den ellers meget velrespekterede K701 får stryg af HE-400 på dette centrale punkt: lydKVALITETen (mens frekvenskurverne jo er udtryk for kvantiteten).
Jeg bliver mere og mere overbevist om at HE-400 er hovedtelefonerne for mig. 4musik
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Rappo » 18. mar 2012, 21:12

Lawton Audio som modder Denons AH-D serie, har faktisk en ret god beskrivelse af de tre modeller, samt hvordan de differentierer sig fra hinanden! :-)

De laver tilmed også nogle ret lækre mods, men de er vidst ikke for min tegnebog! :lol:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf LarsHP » 19. mar 2012, 17:50

Så har jeg været hos Hi-Fi Klubben i Tromsø og hørt Denon's D2000. Med mig havde jeg min HiFiMan HE-400 og afspilleren HM-801.

Lad mig sige det sådan, at Denon'en minder mig om en sang, Frank Sinatra en gang har sunget:
"A foggy day, in London town ... it lost it's charm".
Man kunne også sige, at "Sennheiser-sløret" nu skal omdøbes til "Den'heiser sløret".
Denon'en har en meget fremtrædende, men meget blød og ukontrolleret bas. Opover i registeret lyder det mørkt og tåget, unuanceret. Øvre mellemtone og diskant er nogle dB nede efter min mening. Bevares, til lavt lytteniveau i en blød sofa, en nattetime og med noget stille jazz, da går det sikkert fint, men herregud - til at spille noget med spark i, det kan den ikke gøre tilfredsstillende.

HE-400 har overordnet set nogle af de samme DYDER som D2000: godt med bas og en relativt jævn frekvensgang.
Den har imidlertid SLET ingen af de ulemper som Denon'en har.
HE-400's bas er lidt mere fremtrædende end "korrekt" niveau. Til gengæld er den TIGHT, stram, kontant, hvilket gør, at den ikke virker så voldsom, som den er.
Mellemtone og diskant fremstår krystal-klar. Lyden er åben og gennemsigtig.

D2000 er mid-fi, mens HE-400 er high end. Der er ikke én, men TO klasser til forskel over hele lydspektret. Kort sagt, så er D2000 patetisk dårlig i selskab med HE-400. Denon'en har fordelen af at være lukket og så følsom, at enhver bærbar musikspiller kan drive den. Det er det. Lydmæssigt får den buksevand af HE-400.

Det skal måske lige oplyses, at jeg ikke hørte Denon'en på min musikspiller, men via HiFi Klubbens anlæg, hvor kilden er en Sonos spiller. Filerne skulle efter hvad jeg fik oplyst være tabsfrie (FLAC sandsynligvis). Imidlertid var forskellene mellem de to hovedtelefoner så store, at jeg tvivler på at det er min (gode) bærbare musikspiller der gør udslaget. Man må vel forvente, at Sonos plus HiFi Klubbens forstærker er trods alt ikke er decideret dårligt til at drive deres hovedtelefoner.

Jeg lyttede til følgende numre, som både HFK og jeg havde tilgængelig:
Lady Gaga - Star Struck
Leonard Cohen - Halleluja
Michael Jackson - Billie Jean
Madonna - Music
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Sv: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Sorensiim » 19. mar 2012, 20:17

Jeg havde en markant bedre oplevelse af D2000, og fandt dem på ingen måde slørede. En test fra samme kilde ville nok have været en fordel ;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sv: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf LarsHP » 19. mar 2012, 21:55

Sorensiim skrev:Jeg havde en markant bedre oplevelse af D2000, og fandt dem på ingen måde slørede. En test fra samme kilde ville nok have været en fordel ;-)

Enig, men selvom HM-801 er en meget god bærbar spiller, så har jeg svært ved at tro, at et stationært demo-opsæt bestående af en Sonos afspiller + en for mig ukendt forstærker skulle gøre SÅ stor forskel.

Forskelle mellem forskellige signalkilder og forstærkere er sædvanligvis ikke rasende store, mens mellem højttalere og hovedtelefoner er kan der være MEGET stor forskel på, hvordan de præsenterer tingene. Tag f.eks. mine to, nu tre, in-ear-monitors: De lyder MEGET forskelligt pga. forskellig frekvensgang, men også noget af det pga. forskelle i kvaliteten af driverne. Med signalkilder og forstærkere er der i værste tilfælde marginale forskelle mht. frekvensgang. Mht. transparens / opløsningsevne osv. kan der være tydelige forskelle, men igen - sammenlignet med forskellene mellem hovedtelefoner / højttalere, så er det forsvindende småting. Eksempelvis er THD procenten på forstærkere på 0,0xxx %, mens for højttalere go hovedtelefoner opgives det sjældent eller aldrig - mest sandsynligt fordi disse tal er ofte er rædselsfulde. Jeg har set THD målinger hos f.eks. HeadRoom og andre steder på hovedtelefoner og målinger af f.eks. elektrostathøjttalere. Sidstnævnte kan holde sig under 1% !!! Med andre ord er THD hørbart på mange højttalere, mens det er langt, langt under det hørbare på (i hvert fald transistor-) forstærkere.

Ikke at signalkilders/forstærkeres kvalitet ikke kan høres med high end hovedtelefoner / højttalere, for det kan det, men der er en god grund til, at man gennem årene har haft en tommelfingerregel om at bruge omkring 1/3 (og nogen har endda sagt op til 1/2) af budgettet på højttalerne i et stereoanlæg. Jeg vil tro, at HE-400 med min mobiltelefon (Nokia XpressMusic) som kilde plus en fornuftig forstærker ville lyde bedre end D2000-opsættet jeg hørte i dag. Det lyder måske lidt bombastisk dette her, men jeg mener det.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf LarsHP » 19. mar 2012, 23:04

OK. Så tjekkede jeg de samme fire spor direkte fra hovedtelefonudgangen på min Squeezebox Touch (den u-moddede). Konklutionen er, at klarheden/transparensen er der fortsat, men at forstærkeren i SBT'en ikke helt kan drive den i bassen sådan som HM-801'eren kan (niveaumæssigt). Med andre ord: Mine iagttagelser skyldes (næsten) udelukkende forskelle mellem hovedtelefonerne.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf kvik » 19. mar 2012, 23:19

Lars, nu ved jeg ikke om din tommelfingerregel er helt så universel, som du antyder. Det er vel en debat som foregår løbende. I mit Naim-anlæg hjemme er kilde-forstærker-højtaler forholdet 49-37-14 %, og fremtidig plan er opgradering af kilde, så forholdet vil blive 59-30-11. Måske er Naim så mere Source-first orienteret, end den type anlæg du tænker på, det ved jeg ikke. Din tekniske begrundelse har jeg ikke indsigt til at kunne vurdere rigtigheden af. Kigger jeg til gengæld på min head-fi erfaring, så synes jeg ikke den fuldt ud afspejler dine påstande. Jeg synes f.eks. at 2Stepdance, ALO Rx2, TTVJ Slim og Headstage Arrow har/havde en ganske forskellig præsentation gennem de samme in-ears. Jeg synes også, at kilden generelt har betydet meget, hvis ikke så meget for selve grund-præsentationen, så i hvert fald for udfoldelsen af denne. Jeg har tydeligt hørt forskel på en iPod med og uden ekstern amp, og ikke mindst forskel på samme i forhold til anlægget hjemme (cdp/headamp/psu). Nu er det muligt jeg misforstår din argumentation (og pointe), og jeg har heller ingen intention om at afspore tråden, men fik blot lyst til at kommentere udfra egen erfaring. I det (Naim) head-fi setup jeg er ved at etablere på kontoret er ratioen forøvrigt 60-25-15.


PS: Har haft Denon AH-D1001, og syntes den var forfærdelig kedelig, sammenlignet med den Grado SR60 jeg havde på sammen tidpunkt (og gav faktisk D1001 bort i skuffelse). Men, måske er din og min oplevelse lige så meget et spørgsmål om lyd-præferencer. Og, kilde/forstærker-spørgsmålet ville jeg nok heller ikke afskrive helt så bastant, udfra mine erfaringer.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf LarsHP » 20. mar 2012, 12:15

For ikke at afspore for meget, så vil jeg kort sige, at forholdene mht. budget gælder bedst lyd for et givent budget - ikke hvad vi faktisk bruger/køber. Pointen var mest rettet mod kilde/forstærker-forskellene mellem min bærbare og så HiFi Klubbens stationære demo-opsæt.

Uanset, så lyder HE-400 meget som sig selv via SB Touch'ens hovedtelefon (dog med lidt mindre bund end via HM-801 / GAME forstærkermodul).

Den USÆDVANLIGT bløde bas i D2000 er næppe alene pga. elendig forstærker. Og nej, jeg smører ikke for tykt på: Jeg kan ikke mindes at have hørt blødere bas end med D2000. Til kr. 3000,- er det for dårligt, efter min mening. Ærlig talt, så tror jeg ikke HiFi Klubben vil have en decideret dårlig forstærker til at trække deres hovedtelefoner i deres demo-opsæt. Sonos'en er nok ikke at regne for high end, men det er Squeezebox Touch'en jo heller ikke.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf nc8000 » 20. mar 2012, 13:15

Var den D2000 ordentligt tilspillet eller lige fra æsken ?
D2000 er den hovedtelefon jeg har oplevet størst ændring i inden for de første 20-30 timers spilletid. Da jeg først modtog min LA2000 fra Mark Lawton var det nok den største skuffelse jeg nogen sinde har haft med en hovedtelefon (i tæt konkurrence med lyttet til Grado PS1000 ved meetet for 2 år siden) og jeg følte virkelig at der måtte være noget dybt galt med dem eller at prisen bare var vildt ved siden af. Efter 30 timers intens tilspilning var det en helt anden hovedtelefon (selv om dens generelle karakter ikke ændrede sig, de havde stadig en alt for tilbagetrukken mellemtone). Og så isolerer de elendigt både ind og specielt ud i betragtning af at det er en lukket konstruktion
nc8000

 

Sv: Nye fullsize hovedtelefoner

Indlægaf Anders » 20. mar 2012, 13:44

Jeg har lidt samme oplevelse som NC med mine d2000. Dog har jeg ikke et ligeså stort sammenligningsgrundlag. De har en hel ukontrolleret bas de første + 20 timer. De skal spilles til før de bør indgår i en fair sammenligning med andre bøffer. Om den i Hifiklubben har været eller ej ved jeg self ikke. Men det burde Hifiklubben være obs på hvis de prøver at være bare lidt professionelle.

Jeg er i hvert fald super glad for mit sæt. Jeg hører rock, hitliste og lignende musik. Kan også virkelig godt lide komforten og størrelsen. Som nævnt lækker den dog for meget lyd til at jeg vil anbefale den som walk-around bøf. Og den er et no-go til brug til lidt sen godnatlæsning i sengen... Det accepterer lillemor bare ikke :shock:


Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk
Led Zeppelin didn't write tunes everybody liked. They left that to the Bee Gees. (Wayne's World)
Anders

Brugeravatar
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. okt 2011, 23:55
Geografisk sted: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 18 gæster

cron