Radiopaq Jazz

Radiopaq Jazz

Indlægaf Kolind » 24. mar 2012, 13:40

Hello all

Jeg var en af de som tog springet og købte Radiopaq Jazz til 10£ på amazon http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=15&t=1481#p24743

Jeg sĂĄ at der var nogle stykker andre som ogsĂĄ tog springet ud i det ukendte, sĂĄ lad os fĂĄ en lille trĂĄd her om indtryk og mĂĄske nogle billeder fra de foto-kyndige.

Jeg har lige fået dem ind af døren.

allerførste indtryk fra udpakning af Jazz'en - Indpakningen er cool lavet i en klar plast-box hvor de sidder klippe-stabilt i.

Ledningen er lidt stiv og virker til at kunne være microfonisk :S
halsen? hvor tipsne sidder på er bred og i metal, men der er ingen ende på den, det er bare et lige rør! Jeg tænker at tipsne næppe kan sidde helt godt fast uden noget til at holde dem tilbage? Til gengæld kan man nok mase det meste på dem vil jeg tro uden at skulle skære dem af :)

I ørene med dem - De er som frygtet ret microfoniske - Det vil være nødvendigt at have dem over øret hvis man skal bevæge sig med dem, men jeg er også ret sart med microfoni måske? Over øret er de ok, men kablet er lidt snoldet og stift med sin lille størrelse, så det er lidt bøvlet at få dem til at sidde godt over øret. Måske lidt massage af kablet hjælper?

Lyden vil jeg ikke sige så meget om endnu - Jeg har heller ikke det store sammenligningsgrundlag i og med at det pt er de eneste IEM's jeg har efter at mine q-JAYS blev tygget i stykker af katten :-x Jeg vil dog godt afsløre at jeg er imponeret til prisen på de 10£, men til den pris, var mine forventninger heller ikke ligefrem tårnhøje.
Senest rettet af Kolind 24. mar 2012, 13:55, rettet i alt 2 gange.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk

Re: Radiopaq Jazz

Indlægaf librarian » 24. mar 2012, 13:48

Kan de spille?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

Geografisk sted: København

Indlægaf Kvaksalver » 24. mar 2012, 13:56

Indpakningen er så stabil, at jeg var bange for at splitte dimserne ad, i processen med at pakke dem ud. Og ja, ledningen er stiv og let mikrofonisk. Umiddelbart sidder de fint fast i mine ører med de mindste tips.

Indtrykket lige ud af boksen er at der er lette problemer med s-lyde og masser, masser af bund...

Og de er røget i pulterrummet sammen med en flok mp3'ere, så kan de hygge sig med hinanden et par døgn.
Senest rettet af Kvaksalver 24. mar 2012, 14:03, rettet i alt 1 gang.
Kvaksalver

Brugeravatar

Geografisk sted: 8000C

Indlægaf Kolind » 24. mar 2012, 14:02

Kvaksalver skrev:Indpakningen er så stabil, at jeg var bange for at splitte dimserne ad, i processen med at pakke dem ud. Og ja, ledningen er stiv og let mikrofonisk. Umiddelbart sidder de fint fast i mine ører med de mindste tips.

Indtrykket lige ud af boksen er at der er lette problemer med s-lyde og masser, masser af bund...

Ja jeg blev også lige nervøs et øjeblik for at splitte dem ad i processen, men det gik fint. Tipsne er rimeligt tynde og bløde - Isolationen er ikke voldsom, men det er vel ret typisk for silicone-tips.

De er med dynamisk driver, right ? SĂĄ de vil angiveligt have godt af lidt spilletid..
Grej
Kolind

Brugeravatar

Indlægaf Kolind » 24. mar 2012, 23:05

Mine Jazz har ligget og spillet med godt blus på siden middag - En lille smule af "s-lydene" er umiddelbart væk - Eller også er det rødvinen som bløder lidt op rulle4
Grej
Kolind

Brugeravatar

Indlægaf Kaps » 24. mar 2012, 23:18

Alkohol er den billigste upgrade man kan lave pĂĄ sit setup!
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Indlægaf librarian » 26. mar 2012, 13:33

jeg fik lyttet til dem ganske kort i går. til den pris er det helt fint. de er slet, slet ikke dårlige. mørke og meget tunge i bunden. der er VILDT meget bas og nedre mellemtone. måske en anelse for "loudness" agtigt til min smag. jeg havde nogle tri-flange tips liggende, som passer, og det åbner lyden lidt mere. vildt hvad man kan få for 130,-. kablet virker godt nok irriterende. men udover det glæder jeg mig til at lytte mere til dem. jeg kan bare ikke få mine nye atrioer af.
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf telum » 26. mar 2012, 14:43

Mine ankom i dag pĂĄ arbejde, jeg tager nogle billeder nĂĄr jeg kommer hjem, og sikkert ogsĂĄ et hurtigt lyt inden de ryger til burn-in 1musik
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi

Geografisk sted: Dronninglund

Indlægaf telum » 26. mar 2012, 17:33

De har bund, masser af bund! Jeg synes ikke ligefrem de har en tilbagetrukket mellemtone, men det lyder måske lidt sådan pga. bassen og diskanten er egentlig nok også lidt fremhævet.

Jeg kan godt følge din kommentar med "loudness"-agtig lyd, det. Jeg har også lidt på fornemmelsen noget af det forsvinder med lidt tilspilning ligesom siblians (staveplade?) forhåbenligt forsvinder helt (der er ikke meget). En lille "afrunding" af lyden generelt ville ikke gøre noget - lidt som med mælk i kaffen rulle6

Umiddelbart virker de i mine ører meget "sjove" i lyden, og klasser bedre end mine SoundMagic PL30, samt Kanen KM-92, meget mere hul igennem.

Ledningen er ret mikrofonisk, men hvis man tager den over øret bliver det stort set elimineret, så hvis man sidder ved en pc er det ikke noget problem vil jeg mene.

Billede
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi

Indlægaf Kvaksalver » 26. mar 2012, 18:57

KÆFT, der er meget bund! :mrgreen:
Kvaksalver

Brugeravatar

Indlægaf gumleguf » 28. mar 2012, 09:42

Så landede mine. Det var et billigt sæt. :o)

IMAG0035.jpg
IMAG0035.jpg (67.33 KiB) Vist 9446 gange
Senest rettet af gumleguf 30. mar 2012, 07:15, rettet i alt 1 gang.
gumleguf

Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf librarian » 28. mar 2012, 09:45

Jeg tør godt sige, at de er mere end gode til prisen. Men man skal ikke være diskant- og detalje perfektionist (mildt sagt). Men de er faktisk meget musikalske i gengivelsen. Og slet ikke uden opløsning i de lavere frekvenser. Jeg er imponeret!
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf gumleguf » 29. mar 2012, 18:23

Lyden vil jeg ikke kommentere på endnu, men én ting vil jeg sige: Jeg håber ledningen bliver blødere efter lidt brug. Lige nu er den irriterende stiv (altså ledningen...). Det er heller ikke 'foner der egner sig til at træne med, efter min mening.
gumleguf

Brugeravatar

Indlægaf Kolind » 29. mar 2012, 23:51

gumleguf skrev:Lyden vil jeg ikke kommentere på endnu, men én ting vil jeg sige: Jeg håber ledningen bliver blødere efter lidt brug. Lige nu er den irriterende stiv (altså ledningen...). Det er heller ikke 'foner der egner sig til at træne med, efter min mening.

Sørg for at have dem på over øret - Det tager langt det værste af microfonien.

Billede
Grej
Kolind

Brugeravatar

Indlægaf gumleguf » 30. mar 2012, 07:15

Efter en aften med mine dømmer jeg dem hermed til salg. De passer slet ikke i mine ører og til mit aktivitetsniveau. Jeg synes de er "tunge" og jeg kan kun få dem til at blive siddende i ørerne medmindre hvis jeg sidder stille. Det duer ikke, for jeg skal også bruge dem til udendørsaktiviteter.

Drop mig en PB hvis du er interesseret. Jeg lader dem slippe billigt.

PS. De befinder sig enten i Holbæk eller Tåstrup.
gumleguf

Brugeravatar

Indlægaf librarian » 30. mar 2012, 07:39

Tri flange tips fungerer for mig. De tips der følger med virker ikke gode... Kablet er en omgang hø, men synes ikke mikrofonien er så slem. Over øret ikke muligt for mig med det kabel...
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf Claus-DK » 30. mar 2012, 12:14

gumleguf skrev:Drop mig en PB hvis du er interesseret. Jeg lader dem slippe billigt.

PS. De befinder sig enten i Holbæk eller Tåstrup.

Vi har en Køb og salg afdeling til sådan noget..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf Kvaksalver » 9. maj 2012, 10:01

Jeg har vist efterhĂĄnden et par hundrede timer pĂĄ mine, sĂĄ mon ikke der har nĂĄet steady state...

Enten har jeg vænnet mig til at ha urimeligt meget bund, eller også er lidt af tyngden i den afdeling aftaget. Det kan jo så, alt efter præference, være både godt og skidt. De initiale problemer med s-lyde er heller ikke så fremtrædende, synes jeg. Så hvis man kan leve med en ledningen, der er ganske mikrofonisk (placering over øret hjælper meget) og ret stiv, er de lidt et fund til prisen...
Kvaksalver

Brugeravatar

Indlægaf telum » 2. jul 2012, 14:07

Jeg har lidt samme problem som gumleguf.

Jeg har ikke de store erfaringer med tips, men jeg vil gerne have nogen der sidder fast nok til, at plænen kan blive klippet uden de falder ud.

Er det en af skum-varianterne jeg skal ud i, eller er det noget med triflange og hvor købes de? musik14
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi

Indlægaf Kvaksalver » 2. jul 2012, 14:42

telum skrev:Jeg har lidt samme problem som gumleguf.

Jeg har ikke de store erfaringer med tips, men jeg vil gerne have nogen der sidder fast nok til, at plænen kan blive klippet uden de falder ud.

Er det en af skum-varianterne jeg skal ud i, eller er det noget med triflange og hvor købes de? musik14

Ellers kan du selv lave custom silicone-tips, -det virker ganske fremragende...
Kvaksalver

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner