Allerførst det er en LCD-2 Rev.2 jeg har liggende. Hvis du vil læse lidt om den prøv at kikke her
http://www.hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=963Forstærkere som jeg selv har er følgende:
Fiio E7: Det er spild af tid at tænke på denne løsning, da E7 simpelthen bare ikke matcher god nok med LCD-2 og jeg er overbevist det ikke bliver bedre med LCD-3 tværtimod!
Philips SBC HD 1502: Det er egentlig en hovedtelefonforstærkere der hovedsaglig tilsluttes en DVD-player og hvor der så bruges dennes Dolby Headphone faciliteter, men naturligvis kan den også bruges
som helt almindelig hovedtelefonforstærker jeg syntes bare selv det er den ikke særlig god og det bestemt heller ikke i sammenspil med LCD-2.
Lehmann Black Cube Linear: En rigtig dedikeret hovedtelefonforstærker i ordets bedste forstand hvor man godt kan fornemme hvor det er en stor del af fascinationen hos LCD-2 ligger, der er dog efter min mening et lille men
Audez'e er jo uhyre dygtige til netop at gengive mindre gode optagelser på en måde så der ikke opstår lyttetræthed. Her er "Lehmannen" lidt for analytisk og tager en del af denne fascination.
Violectric V200: En super kombination den jeg bruger allermest, her er der både kraft, detaljer og et skud varme som får LCD-2 til at synge på allerbeste måde. At den så også matcher Beyerdynamic T1 utrolig godt gør den jo ikke ringere.
Bryston BP-25: bliver hovedsaglig brugt når jeg lytter til mine højtalere, som hovedtelefonforstærker næsten ligeså god som V200!
Det var så det i øjeblikket, men jeg går og venter på at der skal komme en STOR
pakke til mig der indeholder en af disse overdimensionerede monster Receivere fra 70'erne som efter sigende skulle have meget gode hovedtelefonudgange og være noget af det bedste til netop ortodynamiske hovedtelefoner og sepecielt LCD-2. Sa det finder jeg forhåbentlig snart ud af, men hvad med dig Victor? Som jeg kunne se på tråden med hvilket grej lytter du til så har du en Tandberg TR-2080 vel en af de allerbedste receivere der nogensinde er blevet produceret, hvordan er dennes hovedtelefonudgang?
Og hvis den er god hvorfor ikke bare bruge den indtil du har penge nok til noget rigtig ambitiøst som Cavalli Audio Liquid Fire