Beyer Dynamic DT880 trĂĄden



Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 13. maj 2011, 03:33

Jeg købte i 2005 Beyer Dynamic DT880 2005 edition, jeg har altid holdt af hende og bruger dem stadig af og til, de er blevet lidt fortrængt af mine JVC DX1000, men det er en anden historie..

Men så var jeg så heldig at få Alland på besøg i weekenden og nu har jeg siddet og lyttet til mine beyer den sidste uges tid og de er stadig nogle rigtig dejlige hovedtelefoner, jeg har dog altid savnet lidt i bassen, men jeg har sat nogle tættere puder på og fjernet noget skum, hvilket har gjort bassen lidt mere kødfuld..

Det kan også godt være at de der mange timer de har spillet har øget bassen lidt, hvad ved jeg... ruller1

Men hvorom alting er så var DT880 en af de første gode hovedtelefoner jeg købte og jeg holder lige så meget af dem i dag som da jeg købte dem, stod og vaklede mellem dem og 701 i sin tid, de lød ret ens i butikken husker jeg, men der var begge også dårligt matchede sådan kilde forstærker osv.

Jeg er bestemt ikke glad for lyden i 701 i dag sĂĄ det var det rigtige valg for mig musik17 musik17

Jeg sidder lige i øjeblikket og er sådan helt saglig over at lytte til Katie Melua, det er dælme vellyd der vil hjemmefra, de passer godt til den type musik og i særdeleshed til kvindestemmer, det er ligesom om at mandestemmer har en lille tendens til at være en smule "svagere" mindre intense, knap så kraft fulde, vælg selv, end kvindestemmer..Kvinder er jo også dejlige så den slags musik skal man så bare bruge dem til hvis man er mig theking

De er også nemme at skræddersy ved hjælp af forskellige forstærkere, de tager godt imod de fleste, mange mener at de er bedst med rør men jeg er ikke nødvendigvis enig i det, for de har godt af den ekstra bas en "almindelig" levere, men de bliver lidt mere bløde i klangen med rør, det afhænger lidt af dagsformen hvad jeg bruger, lige nu er det NFB11 havde dem i XcanV8 tidligere men der mangler altså noget bas som jeg normalt er glad for at ofre med DX1000..
SĂĄdan er der sĂĄ meget..

De var faktisk også grunden til "Claus-dk"s fødsel, jeg spurgte jo løs på head-fi og læste den ene review efter den anden, for det var jo mange pæng for et par hovedtelefoner, så jeg lavede en profil der hed Claus-DK og har hærget forskellige steder på nettet gennem årene siden, jeg har hed egentlig "lille pissen" på det første eller andet forum jeg var på, men man er vel stol af at være dansker 3musik

SĂĄ de har jo pĂĄ et eller andet niveau lagt grundstenene til dette forum, man bliver skisme helt sentimental 9musik

Jeg har tit proklameret at jeg ville begraves med mine JVC men måske gør metalllet og plastikken i mine dt880 holder flere år i kisten, så de skal nok med som reserve, når den tid kommer, sikke et testamente jeg skal have skrevet rulle6 rulle6

Hvis man skal pege på "fejl" så er de med beyers velour puder lidt tamme i bassen og de pleather puder jeg har gør bassen lidt mudret, jeg har heldigvis en hel papkasse fyldt med puder og de passede puder med mine hedengangene (men genopstanden, sådan hist og pist) Phillips HP1000 de er mindst lige så komfortable som beyer puderne og er noget tættere, men ikke helt så tætte som pleather puder musik17

De kan heller ikke levere en ordentlig præstation uden en god forstærker eller kraftig afspiller, min Cowon D2 trækker dem OK til transportabel lyd med vind og anden støj som hindre mig i at kunne nyde de ekstra % en ekstern forstærker giver...

Jeg syntes bare de har fortjent en trĂĄd.. 9musik 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Burning777 » 13. maj 2011, 07:12

Ja det gør de bestemt. (fortjener en tråd) og den vil jeg gerne være med i. jeg har også selv haft et sæt og var meget glad for dem. Til helt nye head-fi'ere, som spørger efter deres første rigtige HiFi hovedtelefon har jeg altid anbefalet DT-880. Til prisen får man et super godt produkt og en rigtig god lyd, der skalerer ret godt med bedre kilder og forstærkere. Selvom man ikke starter med en super forstærker spiller de også rigtigt fint med bare en lille forstærker og er på den måde heller ikke kræsne med hvad de sættes sammen med. Og det er en god egenskab.

Da jeg havde headaudio i sin tid solgte jeg mange DT-880 sammen med en lille Firestone Cute forstærker og det lille sæt var et perfekt starter sæt som lød rigtigt rigtigt godt.

Jeg har flere gange siden ønsket mig min egen manufaktur udgave af en DT-800 bare for at have et klenodie af en hovedtelefon som jeg mener er en klassiker helt på linie med HD650 og K701.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf librarian » 13. maj 2011, 10:32

Jeg har DT880 i en 1980'er vintage udgave. 600 ohm. En fantastisk let og behagelig konstruktion at have på ørerne. Det snoede kabel er perfekt, når jeg bare går rundt med LISA III i baglommen og DT880 på hovedet. De to lyder fantastisk sammen. En hovedtelefon, der efter min mening er forholdsvis neutral og alligevel har nok af det hele. En smuk hovedtelefon!
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf nc8000 » 13. maj 2011, 11:37

Du mĂĄ godt nok have store baglommer ;)
nc8000

 

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf librarian » 13. maj 2011, 11:38

nc8000 skrev:Du mĂĄ godt nok have store baglommer ;)

Ja, haha, men det er heller ikke alle bukser, der dur
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 13. maj 2011, 14:09

det er nødvendigt med store lommer når man får lønnen i bananer........ rulle6
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Buyer no 1 » 13. maj 2011, 15:30

Ja, ingen tvivl om at det er fin bøf musik15

Jeg er rigtig glad for mine DT880'ere, og indtil videre (nu har jeg så heller ikke prøvet så meget endnu ;-) ) er de referencen 1musik Især når jeg lytter over længere tid, kan noget der umiddelbart lyder imponerende på en anden hovedtelefon, fx en mere markant bas eller en stærk fokusering på detaljer, blive ganske trættende. Så er det en fornøjelse at komme tilbage til DT880, hvor jeg bare kan lytte i timevis uden "lyttetræthed".
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf librarian » 13. maj 2011, 20:50

@Claus: hvis bare man fik lønnen i hovedtelfonforstærkere, så var alt godt :-)

@buyer: jeg har det lidt pĂĄ samme mĂĄde med dt880. de spiller alt godt og der er hverken for meget eller for lidt af noget. De er bare super behagelige:-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Ostebaronen » 20. maj 2011, 01:15

Åh ja, DT-880 er også mine første rigtige øretelefoner, selvom jeg har haft nogle Sennheiser HD555, så er der en verden til forskel. Jeg købte en fin Meier Corda Swing, hvilket jeg fik anbefalet af Techtrino, mener jeg det var, og det fortryder jeg ikke, de to spiller bare super godt sammen, ingen slinger i valsen der. Nok det bedste køb jeg har gjort mig længe!

Nu er der så ved at være kommet gang i Panda'en, så kan det være det bliver endnu bedre, hvem ved? Det må mine ører bestemme :D
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Ostebaronen » 2. jun 2011, 15:09

Hvad benytter I egentlig af puder på jeres DT880? Jeg har overvejet at anskaffe mig de læderpuder Thomann sælger til dem. Desuden synes jeg at velourpuderne bliver alt for flade så mine ører rammer selve hovedtelefonen, hvilket godt kan være lidt irriterende.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Buyer no 1 » 2. jun 2011, 15:19

Jeg anvender ogsĂĄ velourpuderne der sidder pĂĄ som standard. Men jeg synes ikke jeg oplever problemer med afstanden til selve hovedtelefonen.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 2. jun 2011, 15:35

De Læderpuder Thoman sælger er noget billigt stads, som falder fra hinanden over tid..

AKGpuder, dem der også passer til Superlux, kan med lidt god vilje også bruges og de er af en væsentlig bedre kvalitet..

Pandaen er i øvrigt et godt match med DT880, synes jeg
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Alpha » 2. jun 2011, 16:49

Der er også Jmoney læderpuder:http://www.jmoneyaudio.com/beyerpads.php

Jeg havde et par til mine DenonD5000. Det var godt nok kvali´vare (men dyrt..):http://www.jmoneyaudio.com/denonpads.php

Billede
Senest rettet af Alpha 2. jun 2011, 17:55, rettet i alt 1 gang.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Buyer no 1 » 2. jun 2011, 17:29

De ser ret lækre ud de Jmoney musik16

Ændrer de mon lyden sådan som Jmoney påstår, eller er det mere komforten (og lugten!) man skal gå efter?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 2. jun 2011, 17:33

at udskift beyers velour puder med nogle af læder gør en KÆMPE forskel, men ham Jmoney skulle ikke være den letteste fyr i verden at handle med..

Man får bassen givet et vældigt løft med læderpuder..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Buyer no 1 » 2. jun 2011, 20:22

Pyh ha ... sĂĄ kom jeg igennem nogle lange trĂĄde pĂĄ HF!

Og ja, det lader til at man skal være MEGET tålmodig, hvis man skal handle med ham.

Lyder ellers som et lækkert produkt, og man får da helt lyst til at kaste sig ud i noget "pad-rolling". Bare for at prøve... :P
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Ostebaronen » 3. jun 2011, 01:41

Kunne bare virkelig godt tænke mig noget der var en smule mere bekvemt at have på. Dog hører jeg at man bliver varm om ørene med læder?

EDIT: Jeg har nogle AKG velour puder til mine Superlux HD681, men de er måske lidt bedre at have på, men hullet til ørene kunne godt have været lidt større. Ja jeg ved godt jeg er lidt besvæ®lig :D
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf librarian » 3. jun 2011, 16:04

Den mest bekvemme hovedtelefon, jeg har, er dt880 med velour-puder. vintage udgave fra ca. 1980. det fĂĄs simpelthen ikke mere behageligt :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf Ostebaronen » 16. jun 2011, 15:40

AKG puderne passer overhovedet ikke, de er aaaaalt for store. :?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Beyer Dynamic DT880 trĂĄden

Indlægaf librarian » 16. jun 2011, 20:51

Jeg har et sæt puder til beyer, tror det er noget af det billige bras fra thomann eller lignende. Det var nogle jeg brugte i forbindelse me nogle vintage akg'er engang, men bestilte for mange sæt. Det er noget kunstlæder af en slags. Jeg har aldrig brugt dem, og forærer dem gerne væk. Jeg foretrækker de rigtige læderpuder fra manufaktur-udgaven.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster