I samme stue som TV'et



I samme stue som TV'et

Indlægaf sjorslev » 3. jun 2012, 12:10

Jeg søger efter en opradering til mine Beyer Dynamics DT770 Pro på 80 ohm. musik14
Ville egentlig gerne gå efter toppen af poppen, men jeg er begrænset af at jeg ofte kommer til at bruge dem når konen eller ungerne sidder ved siden af og ser TV.
Jeg ved godt at den bedste løsning ville være at de også sidder med hovedtelefoner på når de ser TV, så kunne jeg få mig nogle åbne satan'er. Men jeg tror kun det er realistisk med åbne så længe jeg er alene, så jeg skal have et sæt af hver type.
Og erfaringer fra Beyer siger mig at de skal isolere lyden fra omgivelserne lige så godt som disse gør. Den anden vej rundt betyder ikke så meget musik13
SĂĄ hvad findes der i klassen 5-7000,-, eller mindre naturligvis?
Jeg har en Trafomatic Head one til at drive den med, evt. en Kingrex HQ.
Venter på at prøve noget Hifiman, men om aftenen vil de nok ikke du, så jeg skal have et alternativ.
sjorslev

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. maj 2012, 08:15

Re: I samme stue som TV'et

Indlægaf Claus-DK » 3. jun 2012, 12:38

Der er et stort spænd mellem at opgradere til noget bedre end DT770 og så bruge 7 kilo..
Denons 5000 og 7000, et par Ultrasone eller 2 og mĂĄske den lukkede fra stax er det der er i det prisleje sĂĄdan lige ud fra hukommelsen..
AKG550 fĂĄr gode ord med pĂĄ vejen, ligesĂĄ Fisher Audio
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: I samme stue som TV'et

Indlægaf kvik » 3. jun 2012, 12:39

Siden Trafomatic'ens udgang kan indstilles til 30, 100 eller 300 ohm, så har du vel egentlig frit valg på (næst-) øverste hylde. Der findes allerede en del tråde her på siden om lukkede hovedtelefoner, har du kigget i dem? Jeg oplever desuden, at mine Spiral Ear drager fordel af en god headamp (og kilde), så custom in-ears er måske også et alternativ, der er værd at vurdere. De isolerer ekstra meget, og det er muligt at opnå høj lydkvalitet i det prisleje du opererer.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: I samme stue som TV'et

Indlægaf Anda » 3. jun 2012, 13:34

Claus-DK skrev:AKG550 fĂĄr gode ord med pĂĄ vejen

http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=18&t=1840 ;-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Sv: I samme stue som TV'et

Indlægaf Mataugust » 3. jun 2012, 13:45

Ultrasone signature pro er ogsĂĄ i den klasse.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: I samme stue som TV'et

Indlægaf sjorslev » 3. jun 2012, 15:35

Jeg søgte lidt efter gamle tråde, men det er sgu svært at få specificeret en ordentlig søgning.
SĂĄ tak for alle tilbagemeldingerne. Flere er velkomne.
Har i nogen inputs til hvad der isolerer godt, / ikke så godt ? Denon har jeg i al fald læst ikke skulle være så gode til det?
Prislejet er også højt synes jeg selv, så hvis de AKG 550 kan gøre det, så er jeg med på dem ;-)
Meeen jeg tjekker lige pĂĄ pĂĄ de dyrere alternativer, og mĂĄ se om jeg kan finde noget sted hvor jeg kan fĂĄ lyttet pĂĄ nogen af dem. Jeg har bl.a. gode kontakter i KT radio.
sjorslev

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. maj 2012, 08:15

Re: I samme stue som TV'et

Indlægaf sjorslev » 3. jun 2012, 15:37

Ketil B skrev:Siden Trafomatic'ens udgang kan indstilles til 30, 100 eller 300 ohm, så har du vel egentlig frit valg på (næst-) øverste hylde. Der findes allerede en del tråde her på siden om lukkede hovedtelefoner, har du kigget i dem? Jeg oplever desuden, at mine Spiral Ear drager fordel af en god headamp (og kilde), så custom in-ears er måske også et alternativ, der er værd at vurdere. De isolerer ekstra meget, og det er muligt at opnå høj lydkvalitet i det prisleje du opererer.



Det var måske ikke nogen dum idé. Den dykker jeg lige ned i senere.
sjorslev

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. maj 2012, 08:15

Re: I samme stue som TV'et

Indlægaf kvik » 3. jun 2012, 17:37

En søgning på lukkede hovedtelefoner, tæller selv i hvert fald 8 relevante tråde.

Hvad søger du lydmæssigt fra den nye hovedtelefon, som DT770 ikke giver dig?

K550 er ikke min kop te, her mener jeg Beyerdynamic T70 er betydelig bedre. Og dit budget rækker også til en brugt Beyerdynamic T5p (hvis du kan finde en).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: I samme stue som TV'et

Indlægaf sjorslev » 4. jun 2012, 08:22

Jeg har læst mig til at K550 ikke er for mig, idet Ketil b beskriver den som en-dimentionel og ikke transparent, og lige det er noget jeg gene vil have en tand bedre.
Jeg søger jo nok noget der kan lyde i retning af mit anlæg med højttalere, som er Dynaudio contour S1.4 som har en fremragende mellemtone, samtidig med at diskanten bare er der uden at tiltrække sig unødig opmærksomhed, og bassen går rimelig dybt (af en 'reol' højttaler).
Så jeg læser lidt videre i de tråde om lukkede telefoner.
sjorslev

 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. maj 2012, 08:15

Re: I samme stue som TV'et

Indlægaf imbalance » 4. jun 2012, 09:56

sjorslev skrev:Jeg har læst mig til at K550 ikke er for mig, idet Ketil b beskriver den som en-dimentionel og ikke transparent, og lige det er noget jeg gene vil have en tand bedre.
Jeg søger jo nok noget der kan lyde i retning af mit anlæg med højttalere, som er Dynaudio contour S1.4 som har en fremragende mellemtone, samtidig med at diskanten bare er der uden at tiltrække sig unødig opmærksomhed, og bassen går rimelig dybt (af en 'reol' højttaler).
Så jeg læser lidt videre i de tråde om lukkede telefoner.


Det lyder til du har varmt klingende udstyr derhjemme, så jeg gætter på at Trafomatic'en også bør parres med detaljerede og neutrale bøffer eller Ciems..

Som jeg ser det er der disse at vælge imellem, Beyer T1, HD700 og HD 800 (Jeg har valgt de sikre, bøffer ikk min stærke side) - Ang Ciems så er Average_Joe's Ciem index det nemmeste at gå til, hvis man vil gå den vej --> http://www.head-fi.org/t/541494/multi-custom-iem-review-resource-mfg-list-discussion-20-reviews-rooth-demos-added-5-24-12..
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: I samme stue som TV'et

Indlægaf nc8000 » 4. jun 2012, 10:17

imbalance skrev:
sjorslev skrev:Jeg har læst mig til at K550 ikke er for mig, idet Ketil b beskriver den som en-dimentionel og ikke transparent, og lige det er noget jeg gene vil have en tand bedre.
Jeg søger jo nok noget der kan lyde i retning af mit anlæg med højttalere, som er Dynaudio contour S1.4 som har en fremragende mellemtone, samtidig med at diskanten bare er der uden at tiltrække sig unødig opmærksomhed, og bassen går rimelig dybt (af en 'reol' højttaler).
Så jeg læser lidt videre i de tråde om lukkede telefoner.


Det lyder til du har varmt klingende udstyr derhjemme, så jeg gætter på at Trafomatic'en også bør parres med detaljerede og neutrale bøffer eller Ciems..

Som jeg ser det er der disse at vælge imellem, Beyer T1, HD700 og HD 800 (Jeg har valgt de sikre, bøffer ikk min stærke side)


I betragtning af at der søges lukkede er disse 3 nok ikke lige dem der skal vælges imellem
nc8000

 

Re: I samme stue som TV'et

Indlægaf imbalance » 4. jun 2012, 10:28

nc8000 skrev:
imbalance skrev:
sjorslev skrev:Jeg har læst mig til at K550 ikke er for mig, idet Ketil b beskriver den som en-dimentionel og ikke transparent, og lige det er noget jeg gene vil have en tand bedre.
Jeg søger jo nok noget der kan lyde i retning af mit anlæg med højttalere, som er Dynaudio contour S1.4 som har en fremragende mellemtone, samtidig med at diskanten bare er der uden at tiltrække sig unødig opmærksomhed, og bassen går rimelig dybt (af en 'reol' højttaler).
Så jeg læser lidt videre i de tråde om lukkede telefoner.


Det lyder til du har varmt klingende udstyr derhjemme, så jeg gætter på at Trafomatic'en også bør parres med detaljerede og neutrale bøffer eller Ciems..

Som jeg ser det er der disse at vælge imellem, Beyer T1, HD700 og HD 800 (Jeg har valgt de sikre, bøffer ikk min stærke side)


I betragtning af at der søges lukkede er disse 3 nok ikke lige dem der skal vælges imellem


Ja det er ikke min stærke side og se hvor nemt det er at falde i - ok så er det jo godt folk har nævnt Denons modeller og Beyers lukkede såsom T5P/T70 må være nogen af budene istedet.
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster